Gjest kkt Skrevet 9. april 2002 Del Skrevet 9. april 2002 Jeg er en kvinne på 29 år som har to barn. Jeg er i et fast forhold med en partner. For to uker siden fikk jeg kløe i området rundt kjønnsleppene og innenfor. Jeg klødde og fikk til slutt et par små sår på innsiden av kjønnsleppene. Det (de) sved når jeg tisset og hvis jeg la papir inntil så var de små bloflekker på dette. Disse har nå grodd men jeg har fremdeles litt kløe, det virker som det har spredd seg litt mot endetarmsåpningen. Det har minsket en god del, men hva kan de være ? Jeg vil i tillegg spørre om en annen ting som bekymrer meg. Hvis man tenker seg en kvinnes underliv sett rett utenfra, hva er da egentlig normalt. Jeg har fått en kul, stor som en drue som ligger helt nederst og inne i skjedeinngangen. Den er nå på vei ut ! Den er blitt større. Jeg kan se den hvis jeg ser i et speil og den kan ihvertfall kjennes godt. Den stenger liksom veien inn i skjeden . Kan du gi en forklaring ? Dette ble kanskje mye på en gang, men jeg hadde vært svært taknemmelig for svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/47513-skjeden/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heisann Skrevet 10. april 2002 Del Skrevet 10. april 2002 Hei Tror jeg kjente igjen dette du skriver, så da slenger jeg inne t lite svar mesn du venter på svar fra fagperson... For meg høres det ut som om denne kløen og riften kan skyldes soppinfeksjon! Har vært veldig plaget selv, og kjenner igjen dette. Kjøp deg reseptfritt Canesten-salve på apoteket og smør som bruksanvisningen tilsier. Kanskje supplert med stikkpille i samme merke. Denne "kulen" du snakker om har nok kanskje vært der hele tiden, men du har ikke lagt merke til den før. Jeg ble veldig obs på det samme etter min fødsel, da jeg tross alt så noe anderledes ut der nede enn før barnet kom. Denne kulen er vel myk og føyelig? Den sperrer ikke inngangen til skjeden bokstavelig talt? Blir spennende å se hva du får til svar av gynekologen.... skal se etter jeg også! Lykke til, da!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/47513-skjeden/#findComment-181021 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 Kan det mon være sopp, forsøk evt med soppkrem (kan kjøpes uten resept) og søk lege hvis det ikke virker. Det er ikke 'standard' på utseende av en kvinnes underliv, hos en kvinne som har født ser det annerledes ut. Hvis den kulen du omtraler ligger i midtlinjen og er vanskelig å avgrense, kan det være skjedeveggen som presser seg ut. Er det en rund velavgrenset kul litt ut på siden, kan det være en Bartholin kjertel som er hovnet opp fordi utgangen er tilstoppet. Uansett er det utfra din beskrivelse ikke forhold du skal bekymre deg om, men snakk med legen neste gangen du likevel skal ha en sjekk. Søk lege hvis du får plager av det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/47513-skjeden/#findComment-182332 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.