Gå til innhold

Hvor fort bør antibiotika virke?

Anbefalte innlegg

Jeg fikk en infeksjon i armen ifbm en innleggelse på sykehus, og ble satt på en AB-kur. Er nå hjemme igjen og fikk beskjed om å kontakte fastlege etter en uke (kommende onsdag) for å se til infeksjonen og ta ny blodprøve. Det var et ganske stort område som var rødt og varmt. Rødheten er mindre, det er fortsatt hovent i et område omkring stikksåret som ble infisert, og fortsatt like smertefullt i hånda og armen slik at det er vanskelig å bruke den på vanlig måte. Har ikke termometer, men fryser/svetter ikke på samme måte lenger, så det virker som jeg er i alle fall nesten feberfri. Dette er på dag 6 av 10 av kuren.

Jeg er vant med at AB virker kjempefort, så til tross for noe fremgang, synes jeg dette er tregt. Spør derfor om jeg bør foreta meg noe i helgen, eller være tålmodig til kontroll hos fastlegen om jeg ikke blir verre? Noen som har råd?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/475135-hvor-fort-b%C3%B8r-antibiotika-virke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...