knas Skrevet 16. september 2023 Del Skrevet 16. september 2023 Jeg fikk en infeksjon i armen ifbm en innleggelse på sykehus, og ble satt på en AB-kur. Er nå hjemme igjen og fikk beskjed om å kontakte fastlege etter en uke (kommende onsdag) for å se til infeksjonen og ta ny blodprøve. Det var et ganske stort område som var rødt og varmt. Rødheten er mindre, det er fortsatt hovent i et område omkring stikksåret som ble infisert, og fortsatt like smertefullt i hånda og armen slik at det er vanskelig å bruke den på vanlig måte. Har ikke termometer, men fryser/svetter ikke på samme måte lenger, så det virker som jeg er i alle fall nesten feberfri. Dette er på dag 6 av 10 av kuren. Jeg er vant med at AB virker kjempefort, så til tross for noe fremgang, synes jeg dette er tregt. Spør derfor om jeg bør foreta meg noe i helgen, eller være tålmodig til kontroll hos fastlegen om jeg ikke blir verre? Noen som har råd? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475135-hvor-fort-b%C3%B8r-antibiotika-virke/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.