AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 Del Skrevet 30. september 2023 Jeg skal begynne å spise sunt og sitter å skriver handleliste. I den forbindelse skulle jeg gjerne hatt tips til lunsj og middag med mye protein (og mindre karbohydrater). Foreløpig har jeg: Omelett med cottage cheese, tomatsuppe med grønnsaker og protein rundstykke, taco med grønnsaker, protein rundstykke med kyllingpålegg... Ja, jeg er ikke så kreativ hehe. Og foreløpig ser handelista slik ut: Egg Cottage cheese Knuste tomater Gulrot Brokkoli Sopp Havregryn Karbonadedeig Kylling Anonymkode: 163cc...a85 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475377-tips-til-lunsj-og-middag-med-mye-protein-hva-burde-jeg-skrive-p%C3%A5-handlelisten/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
emilie321 Skrevet 30. september 2023 Del Skrevet 30. september 2023 Jeg liker godt mager vanilje kesam (Det er litt mindre protein pr 100g enn cottage cheese) Jeg spiser den bar, med havregryn og/eller frukt. Det er ikke store forskjellen, mager vanilje kesam har 9,5g protein pr 100g mens cottage cheese har 11g pr 100g. Det viktigste du gjør, er å finne noe du liker og kan trives med. Ellers er det dømt til å feile. 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475377-tips-til-lunsj-og-middag-med-mye-protein-hva-burde-jeg-skrive-p%C3%A5-handlelisten/#findComment-4209064 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 30. september 2023 Del Skrevet 30. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg skal begynne å spise sunt og sitter å skriver handleliste. I den forbindelse skulle jeg gjerne hatt tips til lunsj og middag med mye protein (og mindre karbohydrater). Foreløpig har jeg: Omelett med cottage cheese, tomatsuppe med grønnsaker og protein rundstykke, taco med grønnsaker, protein rundstykke med kyllingpålegg... Ja, jeg er ikke så kreativ hehe. Og foreløpig ser handelista slik ut: Egg Cottage cheese Knuste tomater Gulrot Brokkoli Sopp Havregryn Karbonadedeig Kylling Anonymkode: 163cc...a85 Bønner og linser er finfine proteinkilder. Om de er hermetiserte kan de spises kalde rett fra boksen i en salat f.eks. Selv rører jeg sammen en finhakket løk, 2 bokser bønner (uten laken) og en haug strimlet hodekål i en stekepanne med olivenolje. Salt, pepper og masse gurkemeie (som har masse sunne stoffer og antiinflammatoriske egenskaper), putter i små plastbokser og setter i fryseren. Tar opp kvelden før og setter i kjøleskapet og tar med på jobb til lunsj, har jeg micro tilgjengelig varmer jeg den litt der før jeg spiser den, ellers spises den kald. I tillegg har jeg liten boks med litt avokadomos (kjørt i blender med litt sitronsaft og salt), revet gulrot og revet eple + litt hjemmelaget granola og som dessert et lite beger med kjøleskapsgrøt (mandelmelk, kokosmelk, chiafrø og økologiske havregryn) med litt hjemmelaget eplemos på. Sunt og godt! Prepper til hele uka på søndag så det er bare å plukke med seg fra kjøleskapet om morgenen, bønnerøra setter jeg i fryseren, resten holder seg utmerket i 5-6 dager i kjøleskapet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475377-tips-til-lunsj-og-middag-med-mye-protein-hva-burde-jeg-skrive-p%C3%A5-handlelisten/#findComment-4209096 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.