Gå til innhold

Røykvarsler som gir fra seg ett pip en sjelden gang

Anbefalte innlegg

Jeg har to røykvarslere, en på stua og en på soverommet. De to siste dagene har den røykvarsleren på soverommet gitt fra seg ett pip en sjelden gang. Kanskje sånn 5 pip i løpet av 24 timer eller noe sånt. Har googlet og så vidt jeg har skjønt betyr det at batteriet begynner å bli tomt og må byttes? Men hvor god tid har jeg på meg til å gjøre dette? Og vil røykvarsleren begynne å pipe oftere og oftere til mer batteriet blir tomt? Noen som har peiling?

Anonymkode: f58b8...955

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har to røykvarslere, en på stua og en på soverommet. De to siste dagene har den røykvarsleren på soverommet gitt fra seg ett pip en sjelden gang. Kanskje sånn 5 pip i løpet av 24 timer eller noe sånt. Har googlet og så vidt jeg har skjønt betyr det at batteriet begynner å bli tomt og må byttes? Men hvor god tid har jeg på meg til å gjøre dette? Og vil røykvarsleren begynne å pipe oftere og oftere til mer batteriet blir tomt? Noen som har peiling?

Min  erfaring er at pip’ene etterhvert kommer hyppigere og det da er naturlig å skifte. Pip’ene blir jo såpass høyfrekventerte at det er ubehagelig å høre på.

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Du har inntil 30 dager. 

bibben skrev (12 timer siden):

Min  erfaring er at pip’ene etterhvert kommer hyppigere og det da er naturlig å skifte. Pip’ene blir jo såpass høyfrekventerte at det er ubehagelig å høre på.

Det er sant. Men åssen skifter man batteri? Er det bare åpne røykvarsleren, ta ut det gamle og sette inn nytt eller er der noe spesielt man må tenke på?

frosken skrev (1 time siden):

Du har inntil 30 dager. 

Greit å ha litt tid. Men åssen skifter man batteri? Er det bare åpne røykvarsleren, ta ut det gamle og sette inn nytt eller er der noe spesielt man må tenke på?

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er sant. Men åssen skifter man batteri? Er det bare åpne røykvarsleren, ta ut det gamle og sette inn nytt eller er der noe spesielt man må tenke på?

Greit å ha litt tid. Men åssen skifter man batteri? Er det bare åpne røykvarsleren, ta ut det gamle og sette inn nytt eller er der noe spesielt man må tenke på?

Det er veldig enkelt.

Finnes røykvarslere koblet til strømnettet også, så kan de pipe i evig tid om du ikke bytter batteri. I USA er det veldig populært innen visse sub-grupper der. Noe å vurdere 😮

Anonymkode: be904...9ef

Annonse

Bare som et apropos: Her hos meg har vi røykvarslere med batteri som varer i 10 år (!). De skiftes da ut i hele borettslaget samtidig. Hvis røykvarsleren piper «før tiden» altså før de 10 årene er gått kan det hjelpe å åpne opp dekslet og støvsuge inne i varsleren. Dette bør gjøres årlig. Men det gjelder antagelig ikke hvis du har en helt ordinær røykvarsler lik den du har mottatt bilde på her i tråden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...