Gå til innhold

Muskelknuter/graviditet

Anbefalte innlegg

Gjest (ikke undertegnet)

Hei.

Har nettopp spontan abortert i 6-7 uke.

Har ingen erfaring med dette, men jeg har blødd svært lite, og har nesten ikke hatt smerter, bare litt mensmurringer. Ble derfor forskrekket da legen i går sa jeg hadde mistet. Testen var neg. pluss hun så ingenting ved UL.

Men jeg har mye muskelknuter på livmoren, både utvendig og innvendig. Kan du forklare meg konsekvensene ved et evt. svangerskap?? Kan de fjernes?? Min lege tok seg ikke tid til å forklare meg noen ting, vet ikke om de er store eller små??? Men dette er viktig for meg.

Legen sa ingenting om utskrapning, er dette riktig? Første blødning den 2/4 siste den 5/4. De siste sporene var brunlig på farge.

Jeg har aldri vært gravid er 38 år, har regelmessig menstruasjon. Ingen underlivsplager for øvrig.

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/47550-muskelknutergraviditet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Dessverre har du en alder hvor risiko for abort er større enn hos yngre kvinner. Muskelknuter kan være en tilleggsfaktor, men det er stor usikkerhet om det hjelper å fjerne dem. Et slik inngrep vil jo ofte gi et arr i livmoren. Ved ultralyd av livmoren kan man se om det er rester som bør fjernes. Legen har åpenbart ikke ment at det var nødvendig.

Jeg synes du skal få en ny time hos gynekologen for å drøfte situasjonen, men vanligvis vil man ikke reagerer fordi du har hatt en enkel abort, det er noe mange kvinner opplever og det er absolutt sjanse for at det kan gå bra en annen gang.

Lykke til.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/47550-muskelknutergraviditet/#findComment-182329
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...