Gå til innhold

Hvordan vaske flis dusj

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har tidligere bare hatt sånt helt vanlig dusjkabinett av plast og glass, men nå leier jeg en leilighet der jeg dusjer direkte på flisene på gulvet og veggene. Hvilken såpe/annet vaskemiddel kan jeg bruke til å vaske disse flisene?

Anonymkode: 57296...8e4

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/475571-hvordan-vaske-flis-dusj/
Del på andre sider

Fortsetter under...

UtakknemligDiva

Jeg bruker en gammel tannbørste til å skure mellom flisene. Mener det heter fuger. På Dollarstore selger de sånne store pakker med børster for å vaske sånt. Europris selger sånn som ligner et strykejern, bare beregnet for vask på fuger. En jeg leide hos tidligere hadde sånne som han sa jeg skulle bruke. Han hadde ocd og var livredd for å blandt annet kroppsfett i dusjen😛
Vaskemiddel har ikke all verden å si. Jeg har brukt den blå tuben som heter Nylonvask, fordi mamma hadde liggende noen sikkert flere år gamle da jeg flyttet fra hjemme. Skummer veldig bra isåfal. 
Ellers kan du vel bruke vaskemiddel for bad, fettfjerner, jif, Neutral… eller noe dyrt såkalt biologisk. C soaps skal være bra.

Endret av UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Det er det mange meninger om. Jeg bruker eddik og zalo. Noen bruker salmiakk. Jif hevder sprayen dems osv.

Andre bruker sånn damp vasker fra karcher. Den koster 800,- den er helt uten såpe og kjemikalier.

Anonymkode: 77aed...5e2

Når jeg googlet sto det man burde være forsiktig med eddik og zalo fordi det kunne skade flisene? Har du erfaring med det?

UtakknemligDiva skrev (4 timer siden):

Jeg bruker en gammel tannbørste til å skure mellom flisene. Mener det heter fuger. På Dollarstore selger de sånne store pakker med børster for å vaske sånt. Europris selger sånn som ligner et strykejern, bare beregnet for vask på fuger. En jeg leide hos tidligere hadde sånne som han sa jeg skulle bruke. Han hadde ocd og var livredd for å blandt annet kroppsfett i dusjen😛
Vaskemiddel har ikke all verden å si. Jeg har brukt den blå tuben som heter Nylonvask, fordi mamma hadde liggende noen sikkert flere år gamle da jeg flyttet fra hjemme. Skummer veldig bra isåfal. 
Ellers kan du vel bruke vaskemiddel for bad, fettfjerner, jif, Neutral… eller noe dyrt såkalt biologisk. C soaps skal være bra.

Skjønner. Er litt redd for å gjøre feil og ødelegge flisene...

Annonse

Du kan bruke dampvasker,brukte det før.Kanskje jeg av og til skal bruke det igjen.Nå bruker jeg mikrofiber klut uten vaskemiddel . Kiwi har en .Det står baderomsklut på pappplaten den er festet til.Også står det mikrofiber på platen.På bruksanvisningen på platen står det : maskinvask kluten før bruk for å gi den maksimal sugeevne.Selv bare fukter jeg den under spring,for deretter å presse ut det jeg får presset ut av vann.På pappen står det at den rengjør effektivt uten vaskemidler.Bruker selv nesten bare mikrofiber kluter til vask.De proffe bruker mikrofiber kluter.Leste på Internett at tester har vist at en mikrofiber klut og rent vann fungerer bedre enn kombinasjonen av en vanlig klut og rengjøringskjemikalier.De syltynne fibrene i kluten kommer godt ned i underlaget og nærmest « skraper» ut skitt og smuss.

Anonymkode: 7f88c...18c

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...