pus Skrevet 10. april 2002 Del Skrevet 10. april 2002 hei igjen Sofie-mor:-) Går det bra med deg?? Håper det:-) Referere til ditt siste svar til meg, og for all del ikke tenk på at/om du forvirrer meg, jeg er bare på jakt etter å gjøre det beste alternativet utifra min situasjon. Så jeg takker så utrolig mye for alle dine opplysninger. Vi har jo tross alt samme diagnose også, så jeg er utrolig glad for din hjelp og erfaringer. Vi har nå besemt oss (for ente gang) om å kjøpe en 3-pack hos maigaard. Som du ser av innlegget mitt under her så blir det ingen fjerning av eggleder i første omgang, selv om jeg mest kunne tenkt meg det , så ville ikke legen gi noen henvisning:-( Så vi får håpe hun hadde rett når hun sa jeg bare hadde hatt uflaks. Men som vanlig noen spørsmål til deg: 1. kan legene i danmark henvise til operasjoner / videre utredning til norske offentlige sykehus?? 2. Sendte maigaard medisiner til deg ved ditt forsøk? og i såfall hvor mye kostet det? 3.Utførte de AHA fordi de så at du hadde hardt eller seigt kjerne på eggene?? Eller fordi dere hadde prøvd mange ganger uten hell?? Jeg håper på å komme i gang igjen allerede ved denne syklus, så jeg driver å fakser og ordner for fullt her nå:-) Hei så lenge Sofie, vi snakkes - og nyyyt graviditeten , jeg ser for meg at du virkelig kler å være gravid :-)) klem 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/47564-sofie/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofie Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 Hei kjære pus! Beklager at det tar litt tid før jeg svarer. Jeg så innlegget ditt i går også, men da var jeg så kvalm at jeg ikke klarte å sitte foran pc`en i mer enn ett minutt.. Som du skjønner så er formen variabel. Jeg visste ikke at man kunne bli så kvalm! Det er litt ironisk å tenke på at vi strever og drømmer om å oppnå denne tilstanden. Håper du får et lettere svangerskap! Så til det du spør om: Jeg vet ikke om legene i Danmark kan henvise til operasjon eller utredning i Norge. Det høres vel tvilsomt ut. Men de samarbeider jo med en del gynekologer her i Norge og de kan sikkert henvise videre til sykehuset! Vi fikk ikke tilsendt medisiner fra Maigaard. Vi hadde medisin til gode til ett forsøk og jeg brukte det. Men det høres jo veldig greit ut med den ordningen de har nå med å sende medisiner. Så vidt jeg har forstått koster det rundt kr.5.000,- og det er jo mye penger å spare på det! De så ikke an eggene før det ble bestemt å foreta AHA. De gjør det med alle som har hatt en del forsøk og som ønsker det selv. De sa at det var ingenting å tape på det. De lager bare et lite kakk i egget, og hittil har ingen egg blitt ødelagt av å gå igjennom den prosedyren. Så da ville vi gjerne prøve det. Så dere skal kanskje i gang igjen allerede denne syklusen! Det blir ikke lenge til! Så spennende! Jeg leste lenger oppe at du har det tøft om dagen. Jeg føler veldig med deg. Det høres fornuftig ut å være sykemeldt og pleie deg selv. Prøv å bevare troen på at dere snart blir foreldre! Ett ordtak jeg er glad i lyder: Håpet forlater ikke deg. Det er du som forlater håpet. Det har trøstet meg mang en gang jeg har hatt lyst til å gi opp. Jeg sender noen gravide-vibber til deg, kjære pus! Klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/47564-sofie/#findComment-181769 Del på andre sider Flere delingsvalg…
pus Skrevet 12. april 2002 Forfatter Del Skrevet 12. april 2002 Hei kjære pus! Beklager at det tar litt tid før jeg svarer. Jeg så innlegget ditt i går også, men da var jeg så kvalm at jeg ikke klarte å sitte foran pc`en i mer enn ett minutt.. Som du skjønner så er formen variabel. Jeg visste ikke at man kunne bli så kvalm! Det er litt ironisk å tenke på at vi strever og drømmer om å oppnå denne tilstanden. Håper du får et lettere svangerskap! Så til det du spør om: Jeg vet ikke om legene i Danmark kan henvise til operasjon eller utredning i Norge. Det høres vel tvilsomt ut. Men de samarbeider jo med en del gynekologer her i Norge og de kan sikkert henvise videre til sykehuset! Vi fikk ikke tilsendt medisiner fra Maigaard. Vi hadde medisin til gode til ett forsøk og jeg brukte det. Men det høres jo veldig greit ut med den ordningen de har nå med å sende medisiner. Så vidt jeg har forstått koster det rundt kr.5.000,- og det er jo mye penger å spare på det! De så ikke an eggene før det ble bestemt å foreta AHA. De gjør det med alle som har hatt en del forsøk og som ønsker det selv. De sa at det var ingenting å tape på det. De lager bare et lite kakk i egget, og hittil har ingen egg blitt ødelagt av å gå igjennom den prosedyren. Så da ville vi gjerne prøve det. Så dere skal kanskje i gang igjen allerede denne syklusen! Det blir ikke lenge til! Så spennende! Jeg leste lenger oppe at du har det tøft om dagen. Jeg føler veldig med deg. Det høres fornuftig ut å være sykemeldt og pleie deg selv. Prøv å bevare troen på at dere snart blir foreldre! Ett ordtak jeg er glad i lyder: Håpet forlater ikke deg. Det er du som forlater håpet. Det har trøstet meg mang en gang jeg har hatt lyst til å gi opp. Jeg sender noen gravide-vibber til deg, kjære pus! Klem fra hei på deg igjen Jeg setter stoor pris på de flotte og beroliggende svarene jeg får fra deg, tusen takk :-)) Synd at du skulle bli så kvalm dah, men det må da være deilig å virkelig kjenne på kroppen at den er gravid?? Men alt har jo sin grense..... Jo, jeg har fakset over til maigaard, ønske om oppstart av behandling, jeg har ikke fått tilbakemelding, noe jeg synes er litt rart siden det haster med å få medisinene - i værste fall så har jeg igjen noe nesespray som nok holder noen dager. Jeg er nå innstilt på å gjennomføre et forsøk til (har bestilt 3-pack) og dersom ikke neste gang lykkes så kommer jeg til å forlange at de ev. tetter igjen eggledern min inn mot livmoren (den er kun tett i ytterste del) slik at man ikke gambler på at det er i orden der lenger. Har du noen tips om reisemåte/vei, priser, hvor lang tid det tok, overntatting osv. , så mottas det også med stor takk!! Ønsker deg god bedring, og trøst deg med at denne kvalmen som regel avtar om en liten stund:-) Klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/47564-sofie/#findComment-182110 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofie Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 hei på deg igjen Jeg setter stoor pris på de flotte og beroliggende svarene jeg får fra deg, tusen takk :-)) Synd at du skulle bli så kvalm dah, men det må da være deilig å virkelig kjenne på kroppen at den er gravid?? Men alt har jo sin grense..... Jo, jeg har fakset over til maigaard, ønske om oppstart av behandling, jeg har ikke fått tilbakemelding, noe jeg synes er litt rart siden det haster med å få medisinene - i værste fall så har jeg igjen noe nesespray som nok holder noen dager. Jeg er nå innstilt på å gjennomføre et forsøk til (har bestilt 3-pack) og dersom ikke neste gang lykkes så kommer jeg til å forlange at de ev. tetter igjen eggledern min inn mot livmoren (den er kun tett i ytterste del) slik at man ikke gambler på at det er i orden der lenger. Har du noen tips om reisemåte/vei, priser, hvor lang tid det tok, overntatting osv. , så mottas det også med stor takk!! Ønsker deg god bedring, og trøst deg med at denne kvalmen som regel avtar om en liten stund:-) Klem fra Jeg er sikker på at dere blir fornøyde med Maigaard. Bare venteværelset er en opplevelse i seg selv! Tenk om norske sykehus hadde brukt litt mer energi på å lage koselige omgivelser. Det betyr så mye i en sånn situasjon å føle at man blir tatt godt i mot. Ikke akkurat samme følelsen på korridoren på Ullevål, nei! Vi tok båt fra Larvik til Fredrikshavn (Color Line). Fra Fredrikshavn tar det ca. 2 timer å kjøre til Århus. Det var en grei vei, men enklere er det jo å dra fra Oslo. Da tar vel båten litt lenger tid. Vi bodde på ett av hotellene som sto på listen over hoteller med rabatter. Husker ikke hva det het. Det var helt greit, men hadde vi dratt om igjen tror jeg vi hadde valgt SAS-hotellet. Der er standarden bedre og det er ikke så dumt når det meste av døgnet benyttes på rommet. Jeg er ikke ekspert på Århus. Har jo bare vært der en gang.. Du kan sikkert få bedre anbefalinger av andre. Husker at vi lette etter internett-kafe men ga opp. Men den skal visst ikke være så vanskelig å finne. Det var en del fine klesbutikker der. Jeg kjøpte ett par sommerkjoler som jeg nok ikke får på meg til sommeren.. Lurt. Hvis du starter med spray om en uke så vil vel det si at dere drar om ca. 5 uker? Det er ikke lenge til! Og mai er sikkert en fin tid i Århus. Bedre enn kalde januar, da vi var der.. Klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/47564-sofie/#findComment-182533 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.