Gå til innhold

Hva tenker du om rn ung kvinne med kort hår?

Anbefalte innlegg

Har klipt med helt kort, TYp guttekort frisyre. Har nå problemer med å være rundt folk, virker til at folk blir så sinte for det. Synes selv jeg er litt kul med deg, hvorfor klarer ikke folk å godta bare en liten forskjell fra absolutt alle andre damer med det vanlige lange typiske kvinnelige håret? 

Anonymkode: a604d...329

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har klipt med helt kort, TYp guttekort frisyre. Har nå problemer med å være rundt folk, virker til at folk blir så sinte for det. Synes selv jeg er litt kul med deg, hvorfor klarer ikke folk å godta bare en liten forskjell fra absolutt alle andre damer med det vanlige lange typiske kvinnelige håret? 

Den problemstillingen eksisterer bare i ditt hode. Eller så er du et troll som drar opp en tidligere debatt her inne om «guttefrisyre.» 

cilie skrev (7 minutter siden):

Den problemstillingen eksisterer bare i ditt hode. Eller så er du et troll som drar opp en tidligere debatt her inne om «guttefrisyre.» 

Nei. Jeg er ikke troll. 

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Et det deg igjen som et usikker på din kjønnsidentitet? Håper du får hjelp. 

Jeg tenker at de er sterkere kvinner. Det er nok fordi kvinner jeg kjenner og har kjent med kort hår er det. De fremstår med mer selvtillit også. Jeg tror også at grunnen kan være at langt hår virker mykere i fremtoning av kvinner. 

Men du passer jo tydeligvis ikke inn i mitt bilde/ forventning av dem 🙂

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Folk blir sinte? Det tror jeg ikke noe på. Sikker på at det ikke er i hodet ditt?

Uansett, om jeg begynte å gå i kjole, som mann, ville folk tenkt ditt og datt om meg, som kan være feil. Sånn er verden, noen ting assosieres med noen ting. F.eks om jeg kler meg i nonne drakt, men ikke e rnonne, må jeg leve med at noen tror jeg er nonne, om du skjønner. Sånn er livet, hvis du misliker assosiasjonene og de ikke passer så får du gå for langt hår neste gang.

Anonymkode: c9b39...d47

Annonse

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Jeg tror også, som de andre, at dette er noe som skjer stort sett i ditt eget hode. Maud Angelica har jo skikkelig heeeelt kort hår og hun er jo knallflott! At folk går rundt og er sinte fordi du har klippet håret kort er bare tull.

Lillemus skrev (1 minutt siden):

Jeg tror også, som de andre, at dette er noe som skjer stort sett i ditt eget hode. Maud Angelica har jo skikkelig heeeelt kort hår og hun er jo knallflott! At folk går rundt og er sinte fordi du har klippet håret kort er bare tull.

Det har blitt laget flere tråder om dette temaet hvor ts hevder at folk blir sinte, tror hen er motsatt kjønn, lesbe, og lignende pga hårsveisen. Tipper det er samme person som også legger ut bilder av seg selv for å få bekreftelse eller avkreftelse på om kroppen og ansiktet ser "jentete" eller "guttete" ut. Kan ikke være lett å ha det sånn med å være såpass usikker på sitt eget kjønnsuttrykk. 

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Folk blir sinte? Det tror jeg ikke noe på. Sikker på at det ikke er i hodet ditt?

Uansett, om jeg begynte å gå i kjole, som mann, ville folk tenkt ditt og datt om meg, som kan være feil. Sånn er verden, noen ting assosieres med noen ting. F.eks om jeg kler meg i nonne drakt, men ikke e rnonne, må jeg leve med at noen tror jeg er nonne, om du skjønner. Sånn er livet, hvis du misliker assosiasjonene og de ikke passer så får du gå for langt hår neste gang.

Anonymkode: c9b39...d47

Nei nei,  her istad ble jeg staka ned og fulgt etter i typ 5 minutter i en butikk, var en esr i merkelig mann som hele tiden skulle vise seg for meg og har mange lignende opplevelser. Lurer på om mange andre transkvinnee har det som meg?

Jeg har en følelse av deja vu.....

Får svare det samme som før: Etter min mening er guttekort hår på kvinner helt maksimalt søtt for de som kler det.

Det er ikke alle som kler det.

Endret av Grendel

Annonse

Du har helt rett i at det ikke er så vanlig med kort hår på unge kvinner nå for tiden, og det synes jeg er litt rart. Det er fint med variasjon, og korte frisyrer kan være ikke bare fint, men også finest på enkelte. Ikke alle har hårtype og ansikt som gjør at de kler det lange, slette håret uten lugg. Som «alle» unge kvinner/jenter har for tiden. 

Vi som har levd en stund, vet at det ikke alltid har vært likhetstrekk mellom langt hår og ung som nå. Kanskje pendelen snur og der blir mer vanlig også med unge korthårede?

morsan skrev (1 time siden):

Du har helt rett i at det ikke er så vanlig med kort hår på unge kvinner nå for tiden, og det synes jeg er litt rart. Det er fint med variasjon, og korte frisyrer kan være ikke bare fint, men også finest på enkelte. Ikke alle har hårtype og ansikt som gjør at de kler det lange, slette håret uten lugg. Som «alle» unge kvinner/jenter har for tiden. 

Vi som har levd en stund, vet at det ikke alltid har vært likhetstrekk mellom langt hår og ung som nå. Kanskje pendelen snur og der blir mer vanlig også med unge korthårede?

Nå skrev du akkurat det jeg tenker. Nesten alle har langt hår med midtskill - og markerte øyenbryn. Noen har også oppblåste lepper.

Jeg har sett noen gruppebilder av konfirmanter, og alle har langt hår.

Det samme gjelder toppidrettsøvere, hestehalene danser mot ryggen både i langrennsløypa og på friidrettsbanen.  Og dette er jenter som antakelig må vakse håret hver dag når det blir gjennomsvett etter trening. Da skulle man tro det var mer praktisk med kort eller halvlangt.

Babette skrev (19 minutter siden):

Nå skrev du akkurat det jeg tenker. Nesten alle har langt hår med midtskill - og markerte øyenbryn. Noen har også oppblåste lepper.

Du glemte 5 cm lange øyenvipper. Ser de ikke selv at det ser bare idiotisk og falskt ut?

Babette skrev (7 timer siden):

Jeg har sett noen gruppebilder av konfirmanter, og alle har langt hår.

Det har rukket å bli noen år siden jeg hadde skoleelev, men husker jeg bladde i en årbok med klassebilder av alle elevene på alle trinn på skolen hans - husker ikke nå om det var ungdomsskolen eller videregående. Men i alle klasser på alle trinn var det da kun én jente med kortere hår. 😅 

De blir så like alle sammen. Eller er der litt sånn «kinesereffekten» som gjør at vi gæmliser synes de er så like? Synes de det samme om oss? Jeg synes der er mye mer individuelle forskjeller mellom damer på min alder enn de unge. Men vi var kanskje «like like» i hine hårde, bare med permanent, store briller og skulderputer? 😂

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...