Gjest undrer Skrevet 10. april 2002 Del Skrevet 10. april 2002 ...spørre dere som er inne på dette forumet; - hva med adopsjon istedet for de mange slitsomme og tøffe runder med forsøk på å bli gravid - ?? Hvis adopsj. er uaktuelt, hva skyldes det? Beklager overfor dem som jeg med dette trør for nære, og selvsagt har jeg ikke noe med det å gjøre. Tenker likevel at det er på slike forum en kan spørre og få svar fra de med egenerfaring, så jeg prøver meg likevel. Noen som er villig til å prøve å hjelpe meg å forstå?? - undrer 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/47602-vil-det-v%C3%A6re-tabu-%C3%A5/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest (ikke undertegnet) Skrevet 10. april 2002 Del Skrevet 10. april 2002 Synes du har fått gode svar inne på gravidforum, og undres hvorfor du også må dra det inn her?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/47602-vil-det-v%C3%A6re-tabu-%C3%A5/#findComment-181225 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sv67 Skrevet 10. april 2002 Del Skrevet 10. april 2002 Hei ! De fleste mennesker ønsker å få barn. At få bære fram sitt eget barn oppleves ofte som noe veldig stort. Jeg vet ikke om du selv har barn og kjenner til disse opplevelsene. Selv har jeg ikke barn men har i nesten hele mitt liv ønsket meg barn, og sett fram emot att få bære et barn i magen, med alt hva det innbærer. Kjenne sparker osv. Finnes muligheten å oppleve dette tror jeg man klare mye, mange forsøk. Alle gjør ikke de, uten adopterer i stedet eller forblir barnløse. Hva hver og en velger er et valg som vi tar selve uten at andre skal ha noe og si om det. Jeg tror at mange her på dette forum prøver med prøverørsforsøk et visst antal ganger og etter det vurderer adopsjon. Man blir ju like gla i et barn som man adopterer. Det finnes ju også dem som ikke vil prøve prøverrørsmetoden uten adopterer på en gang, men dem ser vi ju ikke på dette forum. Vi er ulike individer og valgen vi tar er ulike, vi velger det som føles rett for oss. Det finnes sikkert noen som ikke vil adoptere, av ulike årsaker. Men det er inget vi andre har med å gjøre. Kanskje ble du klokere av dette, kanskje ikke. Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/47602-vil-det-v%C3%A6re-tabu-%C3%A5/#findComment-181234 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest den som undret Skrevet 10. april 2002 Del Skrevet 10. april 2002 Synes du har fått gode svar inne på gravidforum, og undres hvorfor du også må dra det inn her?? Takk til både dem som svarte meg på Gravid forum og til sv67 på dette forum. Kan jo informere vedk. som ikke undertegnet, men likevel valgte en lite hyggelig tone i sitt svar til meg (begriper virkelig ikke hensikten med slike innlegg), om at mitt spørsmål er svært seriøst ment - dette er virkelig noe jeg trenger hjelp til å få belyst. Årsaken til at jeg tok det over i dette forum etter å ha spurt under Gravid F. var selvsagt et håp om at flere hadde noe å dele vedr. temaet. Jeg forstod i etterkant av innl. under Gravid F. at dette forum kanskje var bedre egnet. Takk for meg! Med vennligste hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/47602-vil-det-v%C3%A6re-tabu-%C3%A5/#findComment-181315 Del på andre sider Flere delingsvalg…
agape Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 Dette temaet er stadig vekk oppe til diskusjon her inne - så det kan vel tenkes at mange av oss føler at vi allerede har sagt det vi har å si om denne saken...;-) (Hvis du søker på adopsjon på ufb vil du se at du ikke er den første som har stilt dette spørsmålet) Skal prøve å gi deg et svar likevel: Dette temaet på ingen måte er svart/hvitt. Jeg antar at de fleste på dette forumet vurderer adopsjon som en fullverdig måte å få barn på. Av mange ulike årsaker blir det likevel ofte sånn at en forsøker prøverør først, for siden å gå til adopsjon. Det har ikke noe med "rangering av alternativene" å gjøre; det kommer bl. a av at sjansene for å lykkes med prøverør avtar med kvinnens alder, derfor er det viktig å begynne så tidlige som mulig. Det andre er at det å adoptere dreier seg om å bli foreldre til et barn som kan ha fått en vanskelig start på livet - og det krever faktisk mer av de potensielle foreldre, enn det å bli foreldre til et egenfødt spebarn gjør. Det er jo også slik at adopsjonsforeningene krever at en ferdig med forsøk på å få egenfødte barn før en starter en adopsjonsprosess, og da gir rekkefølgen seg på et vis selv. Selvfølgelig finnes det også en del par som hopper over hele "røret" og går direkte til adopsjon, men de vil du stort sett ikke finne på dette forumet. Grunnen til at du kanskje ikke får så mange svar herifra, kan være at de fleste her befinner seg i en livsfase hvor prøverørsforsøkene har en stor plass. Om du hadde gått inn på adopsjonsforum, hadde du nok funnet mange fhv prøverørere, bå de med og uten egenfødte barn, som har gått til adopsjon etter at de har lagt forsøkene bak seg. Svaret på spørsmålet ditt blir dette; Nei, det er på ingen måte tabu å tenke på adopsjon som en mulighet. De fleste av oss har tenkt tanken, og jeg tror mange av oss ser det som en naturlig "neste etappe". Vi er bare ikke der riktig ennå! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/47602-vil-det-v%C3%A6re-tabu-%C3%A5/#findComment-181401 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest (ikke undertegnet) Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 Hei For oss er ikke adopsjon et alternativ ....foreløpig. Det å få barn for oss er nettop å lage et produkt av meg og han og føre gener og slekta videre. Vi ønsker ikke barn bare for å ha barn, vi ønsker å lage våre egne, gå gravid og føde. Jeg kan forstå de som ønsker å adoptere , og for de som har et annet syn enn oss så vil jeg tro det er like "givende" med adposjonsbarn som med egne. Men for våres del slik vi ser det pr i dag så vil ikke det gi samme glede. Et ærlig svar fra meg 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/47602-vil-det-v%C3%A6re-tabu-%C3%A5/#findComment-181629 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.