Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har vært igjennom ett par forsøk å ikke lykkes. Jeg har en del Gonal F igjen. Har brukt doser på ca 150IE. Jeg har nå litt medisin igjen, men har ikke råd til forsøk akkurat nå. Tror/vet noen om det er mulighet til å bruke 75IE å medisinere seg selv ,så sette eggløsningsprøyten, for deretter å kose seg i sengehalmen.......

Mannen min har dårlig sædkvalitet, men det kan jo hende at det løsner noen egg og at kanskje ett av dem blir befruktet............Dette er bare en tanke foreløbig, men er det noen som har gjort dette???? Jeg vil selvfølgelig bruke mindre Gonal F (halvparten) enn under ett forsøk slik at jeg ikke blir overstimulert.

Glad for tilbakemeldinger fra dere :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/47604-selvmedisinering/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh så fristende, og så fryktelig skummelt! Du vet ikke om en lavere dose hindrer overstimulering - du kan ikke forsikre deg mot noe, og du kan risikere å bli gravid til virkelig mange, uten oppfølging fra gynekolog.

Jerg forstår deg så inderlig godt, men mener at det absolutt bør frarådes. Hvorfor ikke heller høre med din gyn om det er mulig å gjøre det med oppfæølging fra ham/henne?

Dette er jo uansett bare min mening, spennende å se hva andre svarer, tror nok ikke du er den første som har tenkt i de baner nei!

klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/47604-selvmedisinering/#findComment-181255
Del på andre sider

Gjest vikinne

Hei på deg!

Jeg foretok selvmedisinering nå, ikke med Gonal F men Pergotime2x50 i 5 dager.

Jeg vet fra tidligere ICSI-forsøk at jeg ikke produserer så veldig mange egg, derfor er sjansen for overstimmulering liten hos meg.

Hos oss er også problemet dårlig sædkvalitet og jeg tror at vi øker sjansen ved at det løsner flere enn et egg.

Videre kunne jeg tenkt meg å prøve å stimmulere meg med Gonal F 150 i 3 dager. Dette ble gjort i et forskningsprosjekt i Danmark og jeg hadde med denne stimmulering 2 egg.

Men jeg ville nok ikke ha tørt å stimmulere stort mer enn 3-4 dager med Gonal F.

Som sagt, jeg tror ikke det er farlig å selvmedisinere litt, men med små mengder.

Du må selv avgjøre hva du vill, helt risikofritt er det vel ikke med selvmedisinering.

Lykke til !

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/47604-selvmedisinering/#findComment-181451
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...