Gå til innhold

Hva slags hodepute har du?

?   

13 stemmer

1. 1. ?

• Fiber
      4
    • Dun
      8
    • Tempur
      1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

UtakknemligDiva

Har en sånn du kan ta ut og fylle inn fiber som du vil. Da jeg prøvde den virket den god, men synes bare den er hard :( hvor mange ganger skal man kjøpe pute før man er sikker da? Tempur er best, men vet ikke hvilken fasong jeg bør velge. Men det er ganske dyrt og.

UtakknemligDiva skrev (13 minutter siden):

Har en sånn du kan ta ut og fylle inn fiber som du vil. Da jeg prøvde den virket den god, men synes bare den er hard :( hvor mange ganger skal man kjøpe pute før man er sikker da? Tempur er best, men vet ikke hvilken fasong jeg bør velge. Men det er ganske dyrt og.

Prøvd Tempur og det ble alt for hardt og høyt. Men verst er at den var for hard

Anonymkode: 7a78c...383

Annonse

Krysset av for dun, men har både dun og fiber. :) Jeg brukte ikke å like å ha mye pute, men etter at jeg for en del år siden under en influensa måtte legge overkroppen høyere for ikke å tetne helt ila natta, fikk jeg litt sansen. Så nå har jeg en hotellpute i fiber og en i vanlig størrelse i dun. Det fine med hotellputa er at det ikke er bare hodet som ligger oppå, men øverste del av overkroppen også, slik at man blir mer «skrå» og ikke får knekk i nakken. 

morsan skrev (7 minutter siden):

Krysset av for dun, men har både dun og fiber. :) Jeg brukte ikke å like å ha mye pute, men etter at jeg for en del år siden under en influensa måtte legge overkroppen høyere for ikke å tetne helt ila natta, fikk jeg litt sansen. Så nå har jeg en hotellpute i fiber og en i vanlig størrelse i dun. Det fine med hotellputa er at det ikke er bare hodet som ligger oppå, men øverste del av overkroppen også, slik at man blir mer «skrå» og ikke får knekk i nakken. 

Her er det omvendt.  Etter en nakkeskade så må jeg ligge nærmest helt flatt. Har en hotellpute som er så slitt at den er helt perfekt.  Liker å ligge på et kjølig soverom og da får jeg sidene av puta litt over skuldrene. Akkurat nok til at jeg ikke fryser der. Har også ekstra lang dyne, så jeg får pakket meg godt inn. Kunne jo ha ha prøvd med en ny hotellpute + pute oppå der, så nakken fortsatt ligger rett, mens overkroppen ligger høyt. Fint å ligge høyt når en er tett og forkjølet. 

emilie321 skrev (Akkurat nå):

Her er det omvendt.  Etter en nakkeskade så må jeg ligge nærmest helt flatt. Har en hotellpute som er så slitt at den er helt perfekt.  Liker å ligge på et kjølig soverom og da får jeg sidene av puta litt over skuldrene. Akkurat nok til at jeg ikke fryser der. Har også ekstra lang dyne, så jeg får pakket meg godt inn. Kunne jo ha ha prøvd med en ny hotellpute + pute oppå der, så nakken fortsatt ligger rett, mens overkroppen ligger høyt. Fint å ligge høyt når en er tett og forkjølet. 

Ja, godt å ligge med overkroppen høyt når man er forkjølet, og jeg fortsatte altså med det. Men har ingen nakkeskade, heldigvis. Man kunne sikkert også kjøpt en slik seng der man kan regulere hver sin side, som på sykehussenger. Jeg har bare prøvd det under en ferie i en leid bolig, og synes det egentlig var litt irriterende. 😅 Dvs når man først hadde funnet en passende høyde på senga, var det jo bra, men irritasjonsmoment med den buzzinga. Hva da hvis mannen da sovnet før man fikk senket sin del? (Eller enda verre: omvendt! 🤣) Pluss at man merket skillet mellom delene. Ikke så lett å bare snike seg over på den andres side … ;) 

morsan skrev (2 minutter siden):

Ja, godt å ligge med overkroppen høyt når man er forkjølet, og jeg fortsatte altså med det. Men har ingen nakkeskade, heldigvis. Man kunne sikkert også kjøpt en slik seng der man kan regulere hver sin side, som på sykehussenger. Jeg har bare prøvd det under en ferie i en leid bolig, og synes det egentlig var litt irriterende. 😅 Dvs når man først hadde funnet en passende høyde på senga, var det jo bra, men irritasjonsmoment med den buzzinga. Hva da hvis mannen da sovnet før man fikk senket sin del? (Eller enda verre: omvendt! 🤣) Pluss at man merket skillet mellom delene. Ikke så lett å bare snike seg over på den andres side … ;) 

Hihihihi.... nei, da er det nok ikke bare bare å snike seg over på den andre siden 🤭

Annonse

Lillemus skrev (1 time siden):

, så når vi skal på langtur til sommeren er det godt mulig at puten blir med i kofferten.

Skal jeg overnatte borte mer enn 2 netter så er puta mi med. Har vi bil så er den gjerne med på helgetur også.

Det spiller så stor rolle for meg mtp søvn og hvile, at jeg prioriterer det. Sjeldent jeg får slik pute som min (perfekte 😁) enten jeg bor privat, hotell eller leid leilighet/hus. 

Siden jeg var barn har jeg likt at puta mi var kjølig, så jeg er sær på type trekk og jeg kan ofte lufte den i vinduet før leggetid også. Jeg ligger alltid nærmest vinduet slik at puta kan bli kald 😃

Shira! skrev (9 minutter siden):

Skal jeg overnatte borte mer enn 2 netter så er puta mi med. Har vi bil så er den gjerne med på helgetur også.

Det spiller så stor rolle for meg mtp søvn og hvile, at jeg prioriterer det. Sjeldent jeg får slik pute som min (perfekte 😁) enten jeg bor privat, hotell eller leid leilighet/hus. 

Siden jeg var barn har jeg likt at puta mi var kjølig, så jeg er sær på type trekk og jeg kan ofte lufte den i vinduet før leggetid også. Jeg ligger alltid nærmest vinduet slik at puta kan bli kald 😃

Tar også med meg puta når jeg skal overnatte, vel og merke når jeg kjører bil. For min pute er også perfekt 🤭

Shira! skrev (14 minutter siden):

Vi drar ikke med bil på denne turen, men jeg skal ha med stor koffert, bl.a. for å få plass til puta mi! Den er ikke så stor heller så det skal nok gå bra. :) 

UtakknemligDiva
morsan skrev (3 timer siden):

Fiber hotellpute? De fra Høie virker gode. Jeg har den med fjær fra Kid, men den kan bare brukes som ryggstøtte. Alt for høy og hard til å sove på.

Lillemus skrev (6 timer siden):

Jeg har en sånn tempur-lignende pute, men ikke Tempur, de er jo grisedyre. Men jeg er avhengig av den typen puter, så når vi skal på langtur til sommeren er det godt mulig at puten blir med i kofferten.

Får jo Tempur til 300kr

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Får jo Tempur til 300kr

Nei, du får ikk ekte Tempur til 300,-. :) Men du får lignende puter til den prisen, men Tempur som er et merkenavn koster fra 1499,- og oppover. Både Ikea, Jysk og flere andre selger etterligninger og jeg har hatt flere typer av disse. Har også hatt ekte Tempur og elsket den, men etter mange år måtte den byttes ut.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...