Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann

Jeg har ikke vært så aktiv her på forumet da jeg har vært under utredning.Men i dag var jeg og min mann på haukeland igjen og fikk beskjeden om at vi måtte vurdere prøverør,mest sansynlig icsi.Vi er begge 26 år og har prøvd å bli gravid i 2 1/2 år ca.Det triste er at vi skulle gifte oss i august i år men har bestemt oss for å utsette bryllupet og starte så raskt vi kan med forsøket(ene).Vi har bestemt oss for å ta 1.forsøket på haukeland da vi bor i bergen.Hvis noen kan dele litt erfaringer med meg så blir jeg veldig glad.Ellers så vil jeg gratulere alle som er blitt gravide her og ønske alle dere andre lykke til med forsøkene.Jeg krysser allt jeg har for dere alle:) klemmer fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/47611-n%C3%A5-er-jeg-med-i-gjengen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velkommen hit, khalana!

Vi er mange her som kan dele erfaringene våre med deg - særlig hvis du stiller litt mer konkrete spørsmål!

Uten at jeg kjenner noe mer til deg og din mann, tror jeg jo at dere må ha gode forutsetninger for å lykkes, rimelig unge som dere er. (Det var det vi fikk høre da vi ble henvist til IVF, og da var vi hhv 28 og 30)

Det gikk veldig bra med oss, vi fikk ei lita jente på første forsøk.

Det var leit at dere må utsette bryllupet deres, men jeg skjønner dere godt. Når situasjonen er som den er, er det nok best å komme i gang så fort som mulig.

Jeg ønsker dere veldig lykke til med forsøket deres!

Hei Khalana

Jeg har hatt mine fire forsøk på Haukeland (bor i Stavanger) og er veldig fornøyd. Et var særdeles vellykket og resulterte i ei jente som nå er 2 1/1 år. Det forsøket ble tatt i “gamle” dager da det kun var Steier som regjerte og lokalene var små og kummerlige. Nå har det blitt helt andre tilstander. Avdelingen er modernisert til det ugjennkjennelige og (i følge dem selv) Norges mest moderne. I tillegg så har de ansatt en veldig dyktig kvinnelig lege som heter Tandberg. Henne kan jeg bare anbefale.

Det er mest jordmødrene du kommer til å ha kontakt med. Margunn har vært den jeg har pratet mest med, og henne liker jeg veldig godt. Bioingeniørene er også veldig ok. Hvis du passer på å spørre og grave litt, så får du vite veldig mye av dem om hva som skjer i prosessen. Det er viktig at dere selv husker på å spørre om alt dere lurer på. Helsepersonell har en tendens til å tro at vi vet mer en vi gjør.

Selve forsøket er ikke så mye å grue seg til. Det kan være at du reagerer på hormonene, eller det kan være at du slipper lett unna. Uttaket er også veldig forskjellig fra person til person. Jeg har ingen negative erfaringer med dette annet enn at jeg har pleid å bli kvalm mange timer etterpå pga. morfinen. Sist gang fikk jeg stikkpille som døyvet det.

Det som er å grue seg til er betalingen. Det er dyrt. Forsøket med ICSI kommer på ca. 17.000 og i tillegg kommer dyre medisiner. Begynn å spar + meld dere inn i Foreningen for ufrivillig barnløse. Her er det en sak som må kjempes.

Som tidligere nevnt, jeg har et særdeles positivt resultat etter fire forsøk. I fjor vår og i januar i år har jeg hatt søskenforsøk. Begge IVF forsøkene har resultert i graviditet, men dessverre endt med abort. Jeg har greid å bli gravid på 3 av 4 forsøk. Det er en av grunnene for at jeg er veldig fornøyd med Haukeland. Nå skal ikke jeg i gang med flere forsøk mer. Er lei av hele greia. Vi har 5 nedfryste egg liggende å vente i Bergen, men det blir uansett ikke aktuelt å prøve de før til høsten.

Trist med brullypet, men enig i at det kan være best å bruke pengene til dette i denne omgang. Ønsker dere riktig lykke til. Husk at det er flere som lykkes på første forsøk. Håper at det gjelder dere også.

Hilsen

Alice in Wonderland

Bare eit lite tips: hva med å gifte seg og ønske seg penger i gave, enkelt for gjestene, praktisk for dere, og er dere riktig heldig kan dere jo komme fra det med overskudd. Vi gjorde dette siden vi hadde adopsjon i tankene, men sa selvsagt at vi hadde ALT og ikke hadde bruk for mer "ting". I dag, nesten to år senere har vi prøvd 3 ivf, ble ikke gravid, og har nå en liten tenkepause for om det blir flere forsøk eller adopsjon, eller omvendt, adopsjon og så kanskje ivf igjen. Ønsker dere lykke til, og gift dere gjerne. Litt trygghet i å love evig troskap i denne prossessen.

alice

Hei Khalana

Jeg har hatt mine fire forsøk på Haukeland (bor i Stavanger) og er veldig fornøyd. Et var særdeles vellykket og resulterte i ei jente som nå er 2 1/1 år. Det forsøket ble tatt i “gamle” dager da det kun var Steier som regjerte og lokalene var små og kummerlige. Nå har det blitt helt andre tilstander. Avdelingen er modernisert til det ugjennkjennelige og (i følge dem selv) Norges mest moderne. I tillegg så har de ansatt en veldig dyktig kvinnelig lege som heter Tandberg. Henne kan jeg bare anbefale.

Det er mest jordmødrene du kommer til å ha kontakt med. Margunn har vært den jeg har pratet mest med, og henne liker jeg veldig godt. Bioingeniørene er også veldig ok. Hvis du passer på å spørre og grave litt, så får du vite veldig mye av dem om hva som skjer i prosessen. Det er viktig at dere selv husker på å spørre om alt dere lurer på. Helsepersonell har en tendens til å tro at vi vet mer en vi gjør.

Selve forsøket er ikke så mye å grue seg til. Det kan være at du reagerer på hormonene, eller det kan være at du slipper lett unna. Uttaket er også veldig forskjellig fra person til person. Jeg har ingen negative erfaringer med dette annet enn at jeg har pleid å bli kvalm mange timer etterpå pga. morfinen. Sist gang fikk jeg stikkpille som døyvet det.

Det som er å grue seg til er betalingen. Det er dyrt. Forsøket med ICSI kommer på ca. 17.000 og i tillegg kommer dyre medisiner. Begynn å spar + meld dere inn i Foreningen for ufrivillig barnløse. Her er det en sak som må kjempes.

Som tidligere nevnt, jeg har et særdeles positivt resultat etter fire forsøk. I fjor vår og i januar i år har jeg hatt søskenforsøk. Begge IVF forsøkene har resultert i graviditet, men dessverre endt med abort. Jeg har greid å bli gravid på 3 av 4 forsøk. Det er en av grunnene for at jeg er veldig fornøyd med Haukeland. Nå skal ikke jeg i gang med flere forsøk mer. Er lei av hele greia. Vi har 5 nedfryste egg liggende å vente i Bergen, men det blir uansett ikke aktuelt å prøve de før til høsten.

Trist med brullypet, men enig i at det kan være best å bruke pengene til dette i denne omgang. Ønsker dere riktig lykke til. Husk at det er flere som lykkes på første forsøk. Håper at det gjelder dere også.

Hilsen

Det var oppløftende å høre at dere begge har fått så flotte resultater:)og jeg er nå enda mere klar til å sette i gang!!Jeg kommer sikkert til å spørre og grave etterhvert som vi kommer videre i prosessen.lykke til videre så lenge..klem fra

Bare eit lite tips: hva med å gifte seg og ønske seg penger i gave, enkelt for gjestene, praktisk for dere, og er dere riktig heldig kan dere jo komme fra det med overskudd. Vi gjorde dette siden vi hadde adopsjon i tankene, men sa selvsagt at vi hadde ALT og ikke hadde bruk for mer "ting". I dag, nesten to år senere har vi prøvd 3 ivf, ble ikke gravid, og har nå en liten tenkepause for om det blir flere forsøk eller adopsjon, eller omvendt, adopsjon og så kanskje ivf igjen. Ønsker dere lykke til, og gift dere gjerne. Litt trygghet i å love evig troskap i denne prossessen.

alice

Takk for tipset.Men akkurat nå så føler vi at å få barn kommer i første rekke.Vi har vært sammen i snart 8 år,og om d er mulig så er vi kommet enda nærmere hverandre nå som vi vet hvor problemene våre ligger med tanke på barnløsheten vår.Vi trenger ikke å gifte oss ennå.Vi kan heller feire evt.etter vi har klart å oppnå vært høyeste ønske.Men jeg forstår hva du mener og jeg tror vi hadde fått nok penger til ett forsøk. Men men.Det var trist å høre at det ikke har klaffet for dere ennå og jeg håper inderlig at dere endelig når målet deres enten det blir adopsjon eller prøvereør.Klemmer og lykkeønskninger fra

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...