Gå til innhold

Hvordan være fornuftig her...

Anbefalte innlegg

Gjest Sliten!!

Hei dere med erfaring..

Jeg, gutt 21 har store problemer med at kjeresten min ikke tror jeg liker, er glad i, elsker henne.

Vi har vært sammen i snart 1 år og det har gått mye opp og ned, krangel, stygge ord (særlig fra meg) og mye prat om fortid.

Problemet mitt er at hun mener oppriktig at jeg har løyet hele tiden til henne. Hun påstår at jeg egentlig ikke synes at hun er penest, verdens beste, verdens vakkreste osv.. Hun mener jeg har "firet på kravene" når jeg ble slått opp med, av min "X" og fant henne. Hun mener x`en min er penere og at jeg heller ville hatt henne viss jeg kunne.

Jeg føler og mener at hun er verdens vakkreste. Hun sier at det vil gå over fordi det kom med følelsene.

Det verste er at hun antar alt og mener at jeg, forøvrig at alle gutter lyver når de snakker til henne om hvor pen hun er. Jeg vet at hun får komplimenter av forskjellige, men for henne virker det som om hun føler seg løyet til. Hun føler seg lurt trill rundt av meg. Jeg er den som lyver, holder tilbake viktige ting som hun vil vite, mener hun.

Hun sier at hun ikke vil utsette seg selv for å være sammen med meg. Ikke sammens med noen. "Alle gutter lyver".

Hun mener at fasiten ligger "hos" x`en min fordi hun er så mye penere enn henne...

For meg er det absolutt ikke tilfelle. X` en min er for lengst ute av hodet mitt. Hun jeg har nå er mye penere synes jeg.

Mitt "førsteinntrykk" av hun jeg såvidt har ennå var at hun var, og ER SMELL vakker. Som på film, da hun kom ridende på en vakker hest..

Jeg er totalt oppgitt for jeg klarer ikke å overbevise henne om at jeg er 100%% på tuppa etter henne!! Jeg får bare vite at jeg lyver og det verste er at hun er 100% sikker på det! JEG LYVER IKKE! Det viser seg at det er hun som lyver om ting, som hun "griller" meg for når hun har en magefølelse.

Vet ingen ting lengere. Vet ikke om jeg klarer å holde sammens med henne lengere. Blir utslitt, deppa, hjerteknust.. Tårene tar meg..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/47621-hvordan-v%C3%A6re-fornuftig-her/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest (ikke undertegnet)

Forstår at du er sliten!

Jeg kjenner meg litt igjen i kjæresten din - jeg var nok sånn en stund. Og det har KUN med henne å gjøre. Dårlig selvtillit. Veldig dårlig, høres det ut som. Du skal nok få slite enda mye mer før du får overbevist henne. Men det får du aldri. For den eneste som kan overbevise henne, er hun selv!

Det eneste du kanskje kan si / spørre om er om det er så forferdelig viktig å være verdens vakreste.

Og så får du vurdere hvor lenge du gidder å slite.....

Hun er nok også veldig sjalu på eksen din. Er det noen måte du kan vise henne at du velger henne?

Gjest (undertegnet)

Det er fordi hun ikke skjønner hvordan noen kan like en sånn som henne, og ærlig talt, er kanskje ikke eksen (egentlig) penere enn henne. (dersom hun ikke er blind, kan hun vel selv bedømme) Når man ser at eksen er penere, hvorfor skal man tro kjærsten når man i tillegg har erfart at alle gutter lyver. Og ja, det er viktig å være verdens vakreste for kjæresten, og heller ikke stygg i andres øyne.

Jeg har et tips!!

SLUTT å gi henne komplimenter som går på utseende!!

Si heller

Du er så fornuftig når du...

Du er så reflektert fordi du...

Du er så moden når du..

Takk henne for at hun husker deg ser deg og lytter til deg - hvis hun gjør dette - sett pris på henne men ikke la det handle om utseende - der kan du ikke vinne - det vil alltid finnes noen som er penere, men ingen kan erstatte akkurat hennes personlighet!

Gjest miras mening

Det er fordi hun ikke skjønner hvordan noen kan like en sånn som henne, og ærlig talt, er kanskje ikke eksen (egentlig) penere enn henne. (dersom hun ikke er blind, kan hun vel selv bedømme) Når man ser at eksen er penere, hvorfor skal man tro kjærsten når man i tillegg har erfart at alle gutter lyver. Og ja, det er viktig å være verdens vakreste for kjæresten, og heller ikke stygg i andres øyne.

Vet du ikke at når man har dårlig selvtillit så er omtrent ALLE andre mye penere enn en selv.

Eksen til denne gutten kan være penere enn jenta selv - i HENNES øyne, men trenger da ikke være det for ham!

Jenta har åpenbart store selvtillits-problemer.

Hei kjære deg! :-)

Vil bare si at jeg forstår du er sliten - og kanskje noe utålmodig overfor jenta di, men du? prøv å ta en annen vending på dette enn sånn du ser på det i dag....

Denne jenta di har åpenbart problemer med sin egen trygghet og sitt selvbilde.Det er du helt sikkert enig i. Vet du noe om hun har blitt kraftig såret eller løyet for i oppveksten? Av en eks-kjæreste? Å bli løyet for, er noe som ofte setter dype spor, og sårene kan ta tid å lege. Men det går. Tro meg.

Jeg har, for en tid tilbake, opplevd ganske mye av det du skriver. Og jeg kjenner meg igjen - i henne. Du derimot er svært lik på min kjære, og jeg ser så visst din fortvilelse.

Vi kom oss ut av det. Det kan dere også.

Jeg regner med at jenta di virkelig ER vakker. :-) - tilogmed vakrere enn din eks. Vel, det har hun problemer med å tro på - Hvorfor? ene og alene pga hennes dårlige selvbilde.

Hva kan så du gjøre for å snu dette?

Forsett å fortelle henne hvor vakker hun er - mennevn aldri din eks. Kun hvis hun spør deg, så skal du , med kraftig og bestemt stemme si at "Du, jenta mi? Dette VET du nå. Jeg elsker DEG, er forelsket i DEG, er gla i DEG - og jeg syns DU er det vakreste jeg vet!" Vær bestemt mot henne.

Tillat ikke at hun ser ned på seg selv.

Gi henne komplimenter på hennes indre. Kanskje jenta di faktisk ER veldig pen, og da også er vant med å høre det. Hun trenger da også stimulans på hennes indre. Gi henne det. det orker du, vet du! :-)

Og du? Snakk med henne - i dybden. Fortell henne at det går inn på deg at hun ikke tror deg. Vis henne hvor vondt det gjør deg - og si klart i fra at du ikke tillater å bli gjort til en løgner. For det er du jo ikke.

Si også til henne at du har tenkt litt, og lurer på hva det er som gjør at hun ikke klarer tro deg? Har du såret henne eller løyet for henne tidligere? Hvis svaret er nei, så si klart i fra om hun har Ingen rett til å kalle deg en løgner. Og har du tabbet deg litt ut tidligere, så fins det tilgivelse. (Har du derimot vært utro eller skikkelig løyet for henne ved en anledning, ja, da har du jo deg selv å takke for hennes fortvilelse ;-) men det vet du vel?) Regner med du ikke har såret henne på den måten tidligere.

Hvis jenta di pr i dag IKKE går til en psykolog eller psykiater, vil jeg herved anbefale dette.

Det kan være jenta bærer på dype sår og skuffelser fra oppvekst eller annet, som hun nå tar ut på deg. Hun har et tillitsproblem, og hvorfor har hun det? Det kan hun og en psykolog finne ut.

Så godt som jeg kan tenke meg dette, så regner jeg med at jenta innerst inne er dypt fortvilet fordi hun vet hun gjør deg vondt. Hu VEt at du ikke lyver, men er redd for å bli så elsket også - samtdiig så redd for å bli skuffet av deg.

Jeg tror hun er veldig veldig gla i deg.

jenta di trenger litt hjelp, og det beste du kan gjøre er å støtte henne i denne tiden.

Tro meg jeg har vært der huner i dag, og kjæresten min har vært i ditt sted. Vi hadde også mange turbulente perioder, men vi kom gjennom.,

Jeg hadde mange sår fra fortiden - samt at jeg hadde en elendig selvtillit - til tross for at jeg ofte fikk høre hvor vakker jeg var og slikt. Det betød ingenting. jeg trengte mer - mye mer - samt at jeg trengte bli leget for mine innvendige sår fra fortiden.

Og det ble jeg, sakte men sikkert hos en psykolog, og med støtte fra kjæresten min.

i dag har jeg det bra! Er mye tryggere på meg selv og har stor tillit til ham. TRO meg, jeg var MINST like ille som din kjæreste.

det er håp, du slitne gutt, det er håp.

Gi ikke opp, men ta en lang og dyp prat med kjæresten din om hvordan dere skal gripe dette fatt. For ingenting skjer før dere gjør noe :-)

Ønsker dere alt godt! :-) Du vriker som en oppriktig og fin kjæreste. Hun er heldig.

Annonse

Hei kjære deg! :-)

Vil bare si at jeg forstår du er sliten - og kanskje noe utålmodig overfor jenta di, men du? prøv å ta en annen vending på dette enn sånn du ser på det i dag....

Denne jenta di har åpenbart problemer med sin egen trygghet og sitt selvbilde.Det er du helt sikkert enig i. Vet du noe om hun har blitt kraftig såret eller løyet for i oppveksten? Av en eks-kjæreste? Å bli løyet for, er noe som ofte setter dype spor, og sårene kan ta tid å lege. Men det går. Tro meg.

Jeg har, for en tid tilbake, opplevd ganske mye av det du skriver. Og jeg kjenner meg igjen - i henne. Du derimot er svært lik på min kjære, og jeg ser så visst din fortvilelse.

Vi kom oss ut av det. Det kan dere også.

Jeg regner med at jenta di virkelig ER vakker. :-) - tilogmed vakrere enn din eks. Vel, det har hun problemer med å tro på - Hvorfor? ene og alene pga hennes dårlige selvbilde.

Hva kan så du gjøre for å snu dette?

Forsett å fortelle henne hvor vakker hun er - mennevn aldri din eks. Kun hvis hun spør deg, så skal du , med kraftig og bestemt stemme si at "Du, jenta mi? Dette VET du nå. Jeg elsker DEG, er forelsket i DEG, er gla i DEG - og jeg syns DU er det vakreste jeg vet!" Vær bestemt mot henne.

Tillat ikke at hun ser ned på seg selv.

Gi henne komplimenter på hennes indre. Kanskje jenta di faktisk ER veldig pen, og da også er vant med å høre det. Hun trenger da også stimulans på hennes indre. Gi henne det. det orker du, vet du! :-)

Og du? Snakk med henne - i dybden. Fortell henne at det går inn på deg at hun ikke tror deg. Vis henne hvor vondt det gjør deg - og si klart i fra at du ikke tillater å bli gjort til en løgner. For det er du jo ikke.

Si også til henne at du har tenkt litt, og lurer på hva det er som gjør at hun ikke klarer tro deg? Har du såret henne eller løyet for henne tidligere? Hvis svaret er nei, så si klart i fra om hun har Ingen rett til å kalle deg en løgner. Og har du tabbet deg litt ut tidligere, så fins det tilgivelse. (Har du derimot vært utro eller skikkelig løyet for henne ved en anledning, ja, da har du jo deg selv å takke for hennes fortvilelse ;-) men det vet du vel?) Regner med du ikke har såret henne på den måten tidligere.

Hvis jenta di pr i dag IKKE går til en psykolog eller psykiater, vil jeg herved anbefale dette.

Det kan være jenta bærer på dype sår og skuffelser fra oppvekst eller annet, som hun nå tar ut på deg. Hun har et tillitsproblem, og hvorfor har hun det? Det kan hun og en psykolog finne ut.

Så godt som jeg kan tenke meg dette, så regner jeg med at jenta innerst inne er dypt fortvilet fordi hun vet hun gjør deg vondt. Hu VEt at du ikke lyver, men er redd for å bli så elsket også - samtdiig så redd for å bli skuffet av deg.

Jeg tror hun er veldig veldig gla i deg.

jenta di trenger litt hjelp, og det beste du kan gjøre er å støtte henne i denne tiden.

Tro meg jeg har vært der huner i dag, og kjæresten min har vært i ditt sted. Vi hadde også mange turbulente perioder, men vi kom gjennom.,

Jeg hadde mange sår fra fortiden - samt at jeg hadde en elendig selvtillit - til tross for at jeg ofte fikk høre hvor vakker jeg var og slikt. Det betød ingenting. jeg trengte mer - mye mer - samt at jeg trengte bli leget for mine innvendige sår fra fortiden.

Og det ble jeg, sakte men sikkert hos en psykolog, og med støtte fra kjæresten min.

i dag har jeg det bra! Er mye tryggere på meg selv og har stor tillit til ham. TRO meg, jeg var MINST like ille som din kjæreste.

det er håp, du slitne gutt, det er håp.

Gi ikke opp, men ta en lang og dyp prat med kjæresten din om hvordan dere skal gripe dette fatt. For ingenting skjer før dere gjør noe :-)

Ønsker dere alt godt! :-) Du vriker som en oppriktig og fin kjæreste. Hun er heldig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...