Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei igjen, det er lenge siden jeg har vært innpå nå. Vet ikke om det er så mange som kjenner meg igjen, ser det er mange nye her. Men jeg måtte bare fortelle dere min historie.

Vi har vært barnløse i ca 8 år og på di årene tror jeg vi har klart og kommet i mellom det meste. Det startet med at jeg gikk til legen min pga at jeg ikke ble gravid etter å ha strevd en god stund. Jeg begynte som vandelig med tepraturmålinger hver morgen, samtidig som jeg gikk på hormontabeletter. Etter nesten 1 år, ble det til at vi ble satt på venteliste på Rikshospitalet. Vi kom inn der i 98, det viste seg at jeg ikke reargerte som ønsket på hormonsprøytene jeg tok, de ment jeg produserte for lite egg. Etter to mislykkede forsøk måtte jeg ta en såklat Climifen- test, for å måle eggstokkfuksjonen min. Som ventet var den negativ og vi fikk ikke flere forsøk der, ble anbefalt eggdonasjon men da måtte vi til utlandet. Vi kontaktet Ciconia i Danmark i 99, de mente vi hadde sjangs, så vi bestilte da en pakkeløsning på 3 vandelige IVF- forsøk. Jeg klart å bli gravid på to av forsøkene, men begge ende i spotanabort. Jeg reiste ned igjen litt senere for å ta en hystoskopi, her fant di en polypp i livmora, som kansje kunne være årsaken til ar jeg spotanaboterte. Den ble da brent bort. Vi slo oss litt til ro en stund for å samle krefter, ville jo ikke gi meg nå. Det ble til at vi kontaktet Rødekorsklinikken i Oslo, det var i 01. Her ville de følle en vandelig syklus og ta ut egget når det var modent. Alt gikk helt perfekt fikk egget og satt det til bake etter noen dager, men som ofte vil det jo ikke feste seg og slik gikk det her. Vi bestemte nokk en gang å prøve igjen, men først trengte vi nokk en pause (det tar på med 6 forsøk) Denne gang ville jeg prøve med reflexologi, har hørt mye om det og tenkte det kunne være postivt å prøve. Ringte for å bestille time, men det var vetetid så hun skulle ringe tilbake når det var ledig plass. Men den som venter på noe godt venter ikke for gjeves..... når mars kom og mensen skulle ha kommet men som ikke kom, skjønte jeg ikke stort. Jeg ventet og ventet men intet skjedde, skal jeg ta en test eller ikke... Har jo tatt så mange før og hvorfor skulle det vøre noe der nå? Og kjøper jeg en test kan en jo være sikker på at mensen kommer. Men mensen kom ikke og til slutt tok jeg mote til meg. Vet dere hva? jeg fikk to BLÅ på den. Utrolig vi har klart det, jeg er GRAVID og det til og med "hjemmelaget". Var hos legen i går og fikk se det lille hjerte slå for første gang, alt så helt fin ut. Jeg er nå i uke 8, så det er laaangt frem og enda mye som kan skje, men det er bare og krysse fingrene og holde mote oppe.

Med denne historien håper jeg det er flere som klarer å holde mote oppe, det kan jo skje oss alle. Jeg har selv hørt om lignende historier tidligere men tengt at det kan ikke skje meg. Men det har det faktisk gjort...

Lykke til alle sammen. Mang hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/47682-det-er-bare-helt-utrolig-er-s%C3%A5-glad/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye. :o)

Det er kjekt med slike historier. Sånne vil vi ha mer av. Det jeg lurer på er hvem som tok avgjørelsen om hysteroskopi? Dere eller legen? Jeg har to utskrapinger bak meg nå etter to IVF forsøk. I begge tilfellene har fosterene sluttet å utvikle seg. Har du anelse om en polypp kan være årsaken til det? Kan du huske hva legen sa i den anledning? Det må nevnes at jeg har et vellykket svangerskap bak meg.

Lykke til videre med voksende mage. Du har en kjekk tid foran deg.

Hilsen

Gratulerer så mye. :o)

Det er kjekt med slike historier. Sånne vil vi ha mer av. Det jeg lurer på er hvem som tok avgjørelsen om hysteroskopi? Dere eller legen? Jeg har to utskrapinger bak meg nå etter to IVF forsøk. I begge tilfellene har fosterene sluttet å utvikle seg. Har du anelse om en polypp kan være årsaken til det? Kan du huske hva legen sa i den anledning? Det må nevnes at jeg har et vellykket svangerskap bak meg.

Lykke til videre med voksende mage. Du har en kjekk tid foran deg.

Hilsen

Hei!

Det var legen på Ciconia som ville at jeg skulle ta cystoskopi. Han mente det kunne ha en medvirkende årsak til at jeg spotanaboterte, men kunne ikke svare helt 100% på det.

Lykke til videre i prosenssen.

Mange hilsen

Annonse

Hei Beb

Var tilfeldigvis innom en tur i dette forumet, bl.a. for å sjekke om det var noe nytt fra deg.

Dette var bare så utrolig hyggelig å høre!!! Gratulerer så mye til dere begge!

Det gjelder bare å ikke gi seg. Selv prøvde jeg fotsoneterapi og akupunktur før jeg ble gravid - så alternativ medisin er kanskje ikke så dumt.

Jeg er i god form, trives veldig godt i graviditetsrollen. Er nå kommet i uke 29 - terminen i starten av juli nærmer seg med stormskritt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...