Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Vi flytter fra kommunen vi nå bor i til en annen kommune. Jeg vil da være 36 uker gravid. Jeg har hele tiden gått til fastlegen min og ønsker å ta siste kontrollen hos henne før jeg skal få barnet mitt.

HAr vært til flere kontroller ved kommunens sykehus pga. kvalme, brekninger og vekttap i dette svangerskapet. Jeg er innvilget keisersnitt ved sykehuset 2 uker før termin. Jeg er fornøyd med sykehuset. At det er ca. 1 time reisevei spiller ingen rolle for meg. Føler meg trygg på sykehuset, og har ingen krefter eller lyst til å sette andre inn i situasjonen så nært opp til termin.

Er det noen som kan nekte meg å ta keisersnitt ved sykehuset selv om jeg noen uker før er flyttet ut av kommunen?

Kan jeg kreve keisersnitt på et annet sykehus når det er innvilget på et sykehus???

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/47689-flytting-og-sykehusvalg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Jag är dessvärre inte helt säker på vilka regeler som gäller i Norge. I Sverige har man i varjefall rätt till fri vård inom hela Sverige, och kan därmed välja sjukhus som man vill föda på. Jag hoppas och tror att det är samma i Norge. För att vara helt säker, skall du fråga din doktor, eller på sjukhuset som du tänkt föda på. Lycka till!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...