Gå til innhold

når har jeg termin - uregelmessig mens etter fødsel?

Anbefalte innlegg

Hei,

Nå er jeg gravid igjen- jippi- har en sønn på 1 1/2 år og ble da gravid etter hormonbehandling Clomivid.

Min sønn er født 05.11.00 og jeg ammet han til han ble ett år. Brukte også minipiller som jeg sluttet med i nov. 01. Fikk ikke tilbake mensen, så jeg fikk akupunkturbehandling for dette og fikk tilbake mensen 21.jan i år dette var en "normal mens" men jeg fikk mensen igjen allerede etter 3 uker den 11. feb og den var litt rar og varte i 10 dager! Har etter det ikke hatt mensen. Testet meg i går den 11.april og fikk da to sterke blå!!! Den 16. mars testet jeg meg også for da skulle jeg på fest og den var negativ.

Kan jeg ta utgangspunkt i 7. feb og regne termin ut fra den eller hva?? Da er jeg i tilfelle allerede i uke 9!!!!

Håper at jordmor kan hjelpe meg med dette!

Hilsen Snøhvit

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Då din mens är så oregelbunden, är det osäkert, när du hade ägglossning och blev gravid. Du skall dock i utgångspunkt räkna ut termin från din förra mens , första dag. Var denna den 7 febr. så skall du räkna från dess. Då din graviditetstest var negativ 1 månad senare, kan det hända att du inte är så långt gravid som du då får enligt denna uträkningen. Det är först vid ultraljudsundersökningen som du evt får din termin korrigerad. Tills dess, skall du alltså utgå från din förra mens. Lycka till vidare!

Åsa Prebensen, Jordmor

Då din mens är så oregelbunden, är det osäkert, när du hade ägglossning och blev gravid. Du skall dock i utgångspunkt räkna ut termin från din förra mens , första dag. Var denna den 7 febr. så skall du räkna från dess. Då din graviditetstest var negativ 1 månad senare, kan det hända att du inte är så långt gravid som du då får enligt denna uträkningen. Det är först vid ultraljudsundersökningen som du evt får din termin korrigerad. Tills dess, skall du alltså utgå från din förra mens. Lycka till vidare!

Åsa Prebensen, Jordmor

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...