Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Siden jeg tidligere har hatt 3 spontanaborter, får jeg litt ekstra hjelp. Heldigvis!

Når jeg var til egguttak på onsdag, fikk jeg resept på albyl-E 75mg, og på resepten står det: "mot gjentatte spontanaborter". Og jeg fikk beskjed om at visst jeg ble gravid, skulle jeg gå over til en annen medesin (hun sa ikke hva)

Jeg har jo fått med meg at man tror albyl hjeper for festelsen. Men at det hjelper for spontanaborter?

Noen som har fått med seg noe om det?

Ellers har jeg fremdeles vondt etter uttaket. Føles som kraftige mens smerter. Og når jeg beveger meg, skjærer det til. Det er ubehagelig å gå. Og det gjør vondt i rompa!? Føles som om underlivet prøver å presse seg ut endetarmen! Ha-ha Mye rart :-)

Så nå er det behagelig å ha laptop, så jeg kan ligge i sengen med datan på fanget :-)

Er spent på innsetting i morgen. Deilig det er i helgen, så samboer kan pusle litt rundt meg. Han har forresten vært kjempeflink! Han rydder til og med uoppfordret!!!

Lykke til alle sammen - og GOD HELG

Klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/47822-albyl-e-for-aborter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare littegrann om dette med AlbylE

En slektning av meg har hatt 4 spontanaborter etter hverandre. (Hun har ikke problemer med å bli gravid)

Ved 5. svangerskaps begynnelse skrev legen ut AlbylE 75mg, og gjett hva som skjedde? Hun er fremdeles gravid, terminen er i begynnelsen av juni, og alt går bra!

Jeg spurte doktormannen min om hva dette kom av. Han sa (slik jeg forsto det)at en hadde en teori om at gjenntatte spontanaborter kunne komme av at det oppsto bittesmå blodpropper i morkaken, og at tilførselen av oksygen og næring til embryo / foster dermed ble for dårlig. AlbylE gir "tynnere" blod, ingen slike småpropper oppstår, og næringstilførselen går dermed som den skal.

Det med tynnere blod er også bakgrunnen for tanke om at egget fester seg lettere ved bruk av AlbylE; dvs medisinen bidrar til økt gjennomstrømning, økt tilførsel av oksygen og næring; bedre forhold ganske enkelt.

Håper det går bra med deg, becca72!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/47822-albyl-e-for-aborter/#findComment-182115
Del på andre sider

Dette trenger du kanskje ikke å høre, så jeg er litt usikker.... Men - jeg hadde mitt første ivf-forsøk i feb. mnd. Fikk A-E som jeg skulle ta til jeg var 12 uker på vei. Jeg ble gravid, men mistet desverre i 9. uke (missed abortion).

Jeg har likevel tro på at det kan hjelpe med A-E, men noen ganger så rydder naturen opp når det er noe feil med fosteret. Jeg satser på at det er derfor vi aborterte. Jeg kan ikke tro det plutselig er noe feil med livmoren min. Har hatt UL under eggløsning og tatt lap, samt at jeg har en datter fra før. Legen ved Volvat sa noe om at det trolig ikke var noe feil med livmoren da den ikke ønsket å kvitte seg med fosteret etter at det var dødt. Måtte ha utskrapning ca. 14 dager etter at det "døde". Satser på at de ville oppdaget evt. feil om det skulle vært noen der.

Jeg håper du lykkes!!!!! OG jeg har tro på at A-E kan hjelpe deg på veien!!!

LYkke-til-klem

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/47822-albyl-e-for-aborter/#findComment-182427
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...