Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei Mette!

Min samboer hadde under graviditeten gjentagende urinveisinfeksjoner. Fra labratoriet ble det sendt melding til primærlege om at det var betahemolytiske streptokokker type B

Fødselen skjedde 18 dager etter termin og ble svært så dramatisk. De siste dagene var det svært lite fostervann og min samboer fikk feber og ble tachyard under fødselen. det ble også sene desentralisjoner og variabiliteten ble dårligere og forsvant mot slutten.

Etter fødselen kom det ut grønt tyntflytende fostervann sammen med morkaken.

Vår sønn måtte ha overrtykksoksygen for å overleve.

Flere dager etter fødselen fikk barnelegene svar på dyrkning av bakterien og svaret var at det dreide seg om betahemolytiske streptokokker type B.

Det jeg lurer på er om det ikke er normalt at primærlege varsler fødeavd og barneavd slik at man evt kan behandle en infeksjon hurtig og vite hvilke antibiotika en skal sette inn.

Fødeavd. og barneavd hadde ikke fått beskjed om at samboeren min var bærer av streptokokk b bakterien. Hadde de visst dette vil det bli gitt en helt annen behandlig under fødsel og rett etter fødsel.

Idag sitter vi igjen med en 100 pleietrengende gutt på 3 år med cerebral parese, epilepsi, kortikal blind, sondeernært.

Takknemlig for et raskt svar!

Hilsen Fmarc

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/47837-gbs-infeksjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...