Gå til innhold

Gravid utenfor livmoren?

Anbefalte innlegg

Gjest (ikke undertegnet)

Jeg har normalt en syklus på 26 dager, og er nå på dag 29. 5-6 dager før forventet mens, fikk jeg graviditetssymptomer som vondt nederst i ryggen og litt kvalme. 3 dager før forventet mens testet jeg meg, fordi jeg skulle drikke alkohol. Testen var negativ. Da jeg skulle drikke alkohol på kvelden, klarte jeg knapt å få i meg noe. Jeg holdt på å kaste opp etter et par slurker med øl.

Ved samleie har jeg en stikkende smerte, slik som jeg hadde da jeg var gravid sist (øm livmortapp??).

Av og til kjenner jeg det stikker på venstre side nederst i magen.

I går (2 dager etter forventet mens), testet jeg meg igjen, og testen var negativ.

Kan dette være svangerskap utenfor livmoren? Kan det ta lengre tid før testen blir positiv hvis jeg er gravid utenfor livmoren?

Jeg kan legge til at jeg bruker minipillen, men kuttet dem ut den dagen mensen uteble, i tillfelle jeg skulle være gravid.

Håper på svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/47863-gravid-utenfor-livmoren/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Har du tagit dina minipiller, enligt anvisningarna, så är chasen liten att du är gravid. Har du tagit dem med för långt tidsintervall elelr glömt dem, så finns det ju en liten risk.

Symtom vid graviditet utanför livmodern, är stark smärta ut mot ena sidan av äggledaren, blödningar kan förekomma och allmän sjukdomskänsla. Graviditets testen är då också positiv. Smärta som kommer och går, är sällan farlig. Får du däremot konstant smärta ut mot ena sidan, bör du genast uppsöka doktor för en undersökning. Jag tycker att du skall avvakta och se hur deta utvecklar sig, då det ännu inte är något som talar för en graviditet utanför livmodern. lycka till!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...