Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kanskje ikke så mye med seksualitet å gjøre, men litt. Jeg har brukt p.piller i et halvt år nå, men har blitt single... Ingen planer for sex på en lang stund framover. Er det helsemessig farlig å fortsette å bruke pillen, eller bør jeg ta en pause? Det er unødvendig for øyeblikket, men gir meg en kortere og bedre mensperiode. :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/47903-farlige-piller/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du vil ha svar fra legen, legg inn spørsmålet ditt på gynekologiforum.

De fleste bivirkninger (alvorlige og ikke-alvorlige) kommer i løpet av den føste tiden man bruker pillene (enten første gang eller etter en pause). Så hvis du tror det er sansynlig at du om noen måneder / et halvt år ønsker å bruke pillene i gjen, ville jeg anbefalt deg å fortsette på dem.

Hvis du tror du ikke har behov for prevensjon på et år eller to eller fler, ville jeg sluttet på pillene.

Det er viktig at selv om du går på pillene, at du bruker kondom til begge er testet smittefrie når du får en ny partner. P-piller er ikke egnet som eneste prevensjon ved tilfeldig sex eller sex med en partner du ikke er 100% sikker på at ikke har chlamydia (eller det som værre er).

Det er mye chlamydia nå, og veldig mange jenter som blir sterile!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/47903-farlige-piller/#findComment-182379
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...