Gå til innhold

samlivsbrudd og barnefordeling

Anbefalte innlegg

Gjest (ikke undertegnet)

Er det ikke tilstrekkelig å ordne an samværsavtale på tomannshånd eller må vi gå gjennom advokat?Jeg har svært dårlig råd da jeg er uføretrygdet,så jeg lurer på om jeg kan få dekket kostnader i forbindelse med dette?

Dveler ved dette,da jeg anser ikke barnefaren til å være skikket nok til å ha ansvar for barn.Kan jeg nekte ham til å se barn auten en tilsynsperson til stede?Det ligger sterke grunner for dette,bla. hans ustabile psyke.Men jeg bllir ikke trudd,og derfor vil jeg heller leve sammen med elendet,for selv å være den tilsynspersonen,når ingen vil tro meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/47972-samlivsbrudd-og-barnefordeling/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære ikke undertegnet!!

Dette høres fryktelig vanskelig ut!

Jeg vil anbefale deg til å ta en telefon til enten din lokale barnevernstjeneste eller kanskje familievernskontor. De har sikkert svar på disse spørsmålene dine. Du kan be om å få være anonym.

Hvis han har en psykisk lidelse - diagnose - vil det være på plass å undersøke om det bør være tilsyn ved samvær. Uansett bør du forsøke å få snakket med noen om dette. Jeg ønsker deg lykke lykke til!!

Det er mere enn godt nok å ordne med samværsavtale, dere i mellom så lenge dere blir enige og finner en løsning som fungerer godt for barna !

Du finner en link på min hjemmeside, til Foreningen 2 Foreldre, der finner du sikkert svar på det du lurer på !

Lykke Til, og husk å sette barnas behov fremfor deres egne, de trenger dere begge !

http://www.doktoronline.no/homepage/geir/

Mvh

Gjest (ikke undertegnet)

Kjære ikke undertegnet!!

Dette høres fryktelig vanskelig ut!

Jeg vil anbefale deg til å ta en telefon til enten din lokale barnevernstjeneste eller kanskje familievernskontor. De har sikkert svar på disse spørsmålene dine. Du kan be om å få være anonym.

Hvis han har en psykisk lidelse - diagnose - vil det være på plass å undersøke om det bør være tilsyn ved samvær. Uansett bør du forsøke å få snakket med noen om dette. Jeg ønsker deg lykke lykke til!!

Vi er allerede i kontakt med barnevernet og har i samråd med en overlege sendt en bekymringsmelding.90%av det som jeg beskrev overfor legen valgte saksbehandlerern i hjeloetjenesteen å overhøre.Forstå den som kan.De trudde det var pga,hevnmotiver at jeg fortalte mye neg. om barnefaren.Enkelte eier bare ikke skjønn.Men jeg kan ikke gi opp så lett.

Vi er allerede i kontakt med barnevernet og har i samråd med en overlege sendt en bekymringsmelding.90%av det som jeg beskrev overfor legen valgte saksbehandlerern i hjeloetjenesteen å overhøre.Forstå den som kan.De trudde det var pga,hevnmotiver at jeg fortalte mye neg. om barnefaren.Enkelte eier bare ikke skjønn.Men jeg kan ikke gi opp så lett.

Det er IKKE opp til deg å avgjøre hvorvidt far ikke kan ha samvær med barnet. I barneloven har han krav på et minimumsamvær, det vil si annen hver helg - og en hverdagsettermiddag annen hver uke.

Dersom du er uenig i dette, og han fortsatt vil ha samvær, må du gå rettens vei for å forhindre dette, evnt at det skal innkobles en tilsynsperson. Det er gratis å saksøke i barnefordelingssaker, og har du under 220.000 kroner i årslønn får du fri rettshjelp.

I et søksmål kan du kreve at det oppnevnes en sakkyndig barnepsykolog, som da vil undersøke forholdene hos deg og barnefaren og så vurderer hva som er det beste for barnet.

Det skal heldigvis uhyre mye til å forhindre at samværsforeldren ikke får ha samvær med barnet alene. Og det er like heldigvis ikke opp til å omsorgsforeldren å skulle endelig avgjøre dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...