Gjest engstelig trønder Skrevet 13. april 2002 Del Skrevet 13. april 2002 Hei. For 6 måneder siden fikk jeg påvist celleforandringer. Var hos gynekolog i januar på grunn av smerter i livmoren. Tok derfor ut spiralen. Ellers så alt normalt ut da. Har ikke hatt smerter etterpå. For et par dager siden skulle jeg ta ny celleprøve og da viste det seg at livmoren var forstørret. Den var også veldig øm. Legen mente at det ikke kunne være muskelknuter i og med at jeg ikke hadde tegn til noen i januar. Han lurte på om jeg var gravid, noe som jeg med 99% sikkerhet kan si at jeg ikke er nå. Gikk for et par måneder siden over tiden og fikk da alle mulige svangerskapstegn. Disse tegnene forsvant da jeg endelig fikk en blødning, som jeg antok var mensen. Har også hatt mensen en gang etterpå. Må legge til at mensperioden ble totalt forskjøvet da jeg tok ut spiralen. Blødningene ble mer sparsommelige og er på en 3 dager +-. I tillegg er perioden fra mens til mens mye lengre. Legen tok en del blodprøver og ville sjekke urinen. Jeg hadde det imidlertid travelt og dro før jeg fikk noe svar på prøvene. Har nå i ettertid tenkt veldig på hva dette kan være. Finnes det andre grunner til forstørret livmor? Hva gjøres hvis det viser seg at jeg har vært gravid og det ligger rester igjen? Legen snakket om å henvise til gynekolog, hvor snart bør jeg i såfall komme meg dit? Til sist, hva er det legen sjekker i blodet i slike tilfeller? Jeg er forøvrig 35 år. Dette ble mange spørsmål på en gang, men håper at du kan svare. Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/47985-forst%C3%B8rret-livmor/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 14. april 2002 Del Skrevet 14. april 2002 Forstørret livmor vil nesten alltid være enten graviditet eller muskelknuter. Ta selv en test for å utelukke graviditet. Jeg vet ikke hva det er legen har ønsket å sjekke, jeg har ikke umiddelbart ide om hva det kan være. Din lege vil vurdere om det haster. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/47985-forst%C3%B8rret-livmor/#findComment-183617 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.