Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er sammen med en fantastisk gutt! Vi har vært sammen lenge, og har bodd sammen de siste tre årene. I løpet av denne tiden har det gått opp for meg at jeg er bi. Vi har snakket mye om dette, og han støtter meg fullt ut. Jeg er heldig!! Jeg har eksperimentert med ei jente en gang, noe som opplevdes så utrolig riktig for meg! Jeg kan veldig gjerne tenke meg å gjøre det igjen, kanskje finne ei "fast" jente... Samboeren min vet dette, og synes det er i orden. Jeg vet det er ulike oppfatninger om dette, og kan gjerne tenke meg å høre hva andre synes!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/47988-forhold-til-to-n%C3%A5r-man-er-bi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

I mine øyne er det ikke noen forskjell på å leve monogamt om man er bi, homo eller hetero, og jeg synes derfor ikke noe om tankene dine rundt dette. Jeg forutsetter at det er den romantiske delen av forholdene du snakker om nå, og ikke kun det seksuelle. Ok at kjæresten din støtter deg nå, i en forslagsfase, men tror du virkelig dette vil skape grunnlaget for et godt forhold i det lange løp? Hva med evt. familieforøkelse?

I mine øyne er det ikke noen forskjell på å leve monogamt om man er bi, homo eller hetero, og jeg synes derfor ikke noe om tankene dine rundt dette. Jeg forutsetter at det er den romantiske delen av forholdene du snakker om nå, og ikke kun det seksuelle. Ok at kjæresten din støtter deg nå, i en forslagsfase, men tror du virkelig dette vil skape grunnlaget for et godt forhold i det lange løp? Hva med evt. familieforøkelse?

Hei birdie!

Takk for svaret!

De erfaringene jeg har så langt har vist meg at dette faktisk har styrket forholdet vårt... Kan godt hende jeg er ute og famler, men dette handler for oss for tiden om tillit og respekt for hverandre.

Hva tenkte du rundt evt familieforøkelse? Vet ikke om jeg ser de store vanskelighetene der heller... Barn trenger vel ikke å vite alt om sine foreldre! Eller?!?

Håper jeg ikke framstår som altfor naiv...

Hei birdie!

Takk for svaret!

De erfaringene jeg har så langt har vist meg at dette faktisk har styrket forholdet vårt... Kan godt hende jeg er ute og famler, men dette handler for oss for tiden om tillit og respekt for hverandre.

Hva tenkte du rundt evt familieforøkelse? Vet ikke om jeg ser de store vanskelighetene der heller... Barn trenger vel ikke å vite alt om sine foreldre! Eller?!?

Hei birdie!

Takk for svaret!

Du svarer ikke på det jeg lurer på - om dette kun dreier seg om å leve ut en seksuell side av seg selv en gang i blant, eller om det er snakk om å leve i et fast forhold med noen. Grunnen til at jeg tar opp dette med å få barn er at det ville være vanskelig å skjule - og også å forklare - at mamma har to livspartnere. At mamma "har seg litt" på si' i blant kan man sikkert skjule..

Dette handler jo egentlig ikke om å være bi - det handler om hva slags rammer man skal ha for et parforhold uansett legning. Det er jo ikke et ukjent fenomen også blant hetero par at den ene eller begge søker spenning utenfor samlivet, gjerne med den andre parts "velsignelse". Personlig ville jeg hatt problemer med å godta noe lignende fra min partner, men hvert par må jo finne frem til løsninger som kan gagne deres forhold.

Nei, det der blir litt sånn å få i "pose og sekk" mentalitet mener nå eg da.

Ser ikkje noen forskjell på dette kontra en heterofil person, som ønsker å ha en elsker/elskerinne i tillegg til kjæreste/samboer.

Syns du bør velge enten/eller eg, men eg har jo selvfølgelig ingenting med det å gjøre, det er deres valg !

Mvh

Annonse

Jeg mener at vi må fri oss fra tradisjonell tenkning i forhold til hvordan vi skal leve sammen. Det er ikke og bør ikke være en fasit selv om vi tradisjonelt har hatt en tendens til å velge de samme tingene. Det viktigste er at dere har funnet en måte å leve på som gjør dere lykkelig, og at den funker for begge. Jeg synes ikke dere skal bry dere om hva andre mener og tenker.

Du svarer ikke på det jeg lurer på - om dette kun dreier seg om å leve ut en seksuell side av seg selv en gang i blant, eller om det er snakk om å leve i et fast forhold med noen. Grunnen til at jeg tar opp dette med å få barn er at det ville være vanskelig å skjule - og også å forklare - at mamma har to livspartnere. At mamma "har seg litt" på si' i blant kan man sikkert skjule..

Dette handler jo egentlig ikke om å være bi - det handler om hva slags rammer man skal ha for et parforhold uansett legning. Det er jo ikke et ukjent fenomen også blant hetero par at den ene eller begge søker spenning utenfor samlivet, gjerne med den andre parts "velsignelse". Personlig ville jeg hatt problemer med å godta noe lignende fra min partner, men hvert par må jo finne frem til løsninger som kan gagne deres forhold.

Sorry at jeg ikke fikk tak på hva det egentlig var du spurte om... skal forsøke å svare mer presist.

Jeg er 100% klar på at det er kjæresten min som er den viktigste for meg, og den jeg vil dele livet mitt med. Og - det er nok det seksuelle sammen med ei jente jeg søker mest. Det er jo der vi er forskjellig, og jeg tror det er nettopp derfor jeg har dette "behovet". Samtidig er det også derfor jeg ikke ser på et eventuelt forhold til ei jente som noen trussel for kjæresten min og meg. Det jeg mente med å eventuelt ha ei "fast" jente handler også om dette - det passer meg ikke å løpe fra den ene til den andre, men kunne godt tenke meg å ha en slags "kosepartner" i tillegg til min kjære...

Terger sikkert på meg enda flere nå... *s*

Sorry at jeg ikke fikk tak på hva det egentlig var du spurte om... skal forsøke å svare mer presist.

Jeg er 100% klar på at det er kjæresten min som er den viktigste for meg, og den jeg vil dele livet mitt med. Og - det er nok det seksuelle sammen med ei jente jeg søker mest. Det er jo der vi er forskjellig, og jeg tror det er nettopp derfor jeg har dette "behovet". Samtidig er det også derfor jeg ikke ser på et eventuelt forhold til ei jente som noen trussel for kjæresten min og meg. Det jeg mente med å eventuelt ha ei "fast" jente handler også om dette - det passer meg ikke å løpe fra den ene til den andre, men kunne godt tenke meg å ha en slags "kosepartner" i tillegg til min kjære...

Terger sikkert på meg enda flere nå... *s*

Synes det hørtes bedre ut - at du vil ha et seksuelt forhold til jenta, og ikke kjærlighetsforhold. Det blir fort trøbbel.

petter smart

Ville du godtatt at han fikk seg en eller ei på si? Han måtte jo også få lov hvis han ville.

Og skal han være med på sexen med deg og din venninne eller er det bare to og to. I så fall blir det sjalusi etter hvert. Hvem skal få deg i kveld? osv.....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...