Gå til innhold

Anbefalte innlegg

isfolketsdatter

For å gjøre en svært lang historie kort: Jeg er ei jente på 24 år. med primær ammenoré. jeg har fått konstantert PCO (er ikke overvektig). Det siste halve året har jeg hatt SVÆRT sparsomme blødninger - konstant!! Det har kanskje vært opphold på 2-3 dager, så har utfloden startet igjen. I farge har det vært alt fra tjære-svart til lyse-rosa. Mengden har vær så liten, at det kanskje har vært snakk om en kvart til 1 ts daglig.

Jeg begynnte i homeopatisk behandling ca 14 dager etter denne blødningen startet, og for 8 dager siden fikk jeg min første "ordentlige" menstruasjon!! Fargen er dyp rød, og mengden er slik jeg annser det - normal.

Så til mitt spørsmål; Jeg er under utdannelse, og har 1 år igjen før jeg er ferdig. Det passer egentlig dårlig med barn akkurat NÅ, men mannen min og jeg har vært sammen i over 6 år, og selvfølgelig ønsker vi oss barn...

Er det dumt å starte på p-piller nå etter at alt er i ferd med å "ordne" seg?? Tror du dette kan forstyrre en evt. normal syklus som kanskje er i ferd med å utvikle seg?

Hvis det er noen risiko for at den naturlige menstruasjonen vil stoppe opp etter p-pille bruk, så vil jeg heller "ta sjansen" på å ikke bruke noen prevensjon.

Hva med eggløsning.. Tror du jeg hadde det nå før den ordentlige blødningen startet? Jeg har blødd rikelig i 8 dager er det normalt??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/47990-menstruasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

P-pillen vil overta styringen så din egen hormonproduksjon stopper opp, det er ikke mulig å forutsi noe om hvordan det blir etterpå. En rikelig blødning i 8 dager kan bety at du ikke har hatt eggløsning, men det er ikke mulig å si på dette tidspunktet.

Altså mye er uklart, men vanligvis går det greit å sette i gang eggløsning med tabletter når du ønsker å bli gravid. Normal vekt gjør saken lettere..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/47990-menstruasjon/#findComment-183599
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...