isfolketsdatter Skrevet 13. april 2002 Del Skrevet 13. april 2002 For å gjøre en svært lang historie kort: Jeg er ei jente på 24 år. med primær ammenoré. jeg har fått konstantert PCO (er ikke overvektig). Det siste halve året har jeg hatt SVÆRT sparsomme blødninger - konstant!! Det har kanskje vært opphold på 2-3 dager, så har utfloden startet igjen. I farge har det vært alt fra tjære-svart til lyse-rosa. Mengden har vær så liten, at det kanskje har vært snakk om en kvart til 1 ts daglig. Jeg begynnte i homeopatisk behandling ca 14 dager etter denne blødningen startet, og for 8 dager siden fikk jeg min første "ordentlige" menstruasjon!! Fargen er dyp rød, og mengden er slik jeg annser det - normal. Så til mitt spørsmål; Jeg er under utdannelse, og har 1 år igjen før jeg er ferdig. Det passer egentlig dårlig med barn akkurat NÅ, men mannen min og jeg har vært sammen i over 6 år, og selvfølgelig ønsker vi oss barn... Er det dumt å starte på p-piller nå etter at alt er i ferd med å "ordne" seg?? Tror du dette kan forstyrre en evt. normal syklus som kanskje er i ferd med å utvikle seg? Hvis det er noen risiko for at den naturlige menstruasjonen vil stoppe opp etter p-pille bruk, så vil jeg heller "ta sjansen" på å ikke bruke noen prevensjon. Hva med eggløsning.. Tror du jeg hadde det nå før den ordentlige blødningen startet? Jeg har blødd rikelig i 8 dager er det normalt?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/47990-menstruasjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 14. april 2002 Del Skrevet 14. april 2002 P-pillen vil overta styringen så din egen hormonproduksjon stopper opp, det er ikke mulig å forutsi noe om hvordan det blir etterpå. En rikelig blødning i 8 dager kan bety at du ikke har hatt eggløsning, men det er ikke mulig å si på dette tidspunktet. Altså mye er uklart, men vanligvis går det greit å sette i gang eggløsning med tabletter når du ønsker å bli gravid. Normal vekt gjør saken lettere.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/47990-menstruasjon/#findComment-183599 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.