Gå til innhold

Engstelig etter operasjon..

Anbefalte innlegg

Gjest Desemberdama

Jeg er 31 år. Har et barn på 2 år. I februar ble jeg operert for svangerskap utenfor livmoren. ( nesten uke 8 ) Den satt i egglederen. Fosteret ble fjernet og egglederen brent. Jeg ønsker så veldig gjerne flere barn.. ( snart ! ) Og har nå hatt 2 menstruasjoner siden inngrepet. Men siste menstruasjon var litt merkelig. Det begynte med brunlig, slimete utflod ( + litt frisk blødning innimellom ) som varte i ca 4 dager før menstruasjonen med frisk blødning kom. Jeg ble litt redd da det begynte med brunlig utflod o.l fordi det var slik svangerskapet utenfor livmoren utartet seg etter nyttår... Så jeg tok både en graviditetstest ( som var negativ ) I tillegg tok jeg en clear-plan test... Clear plan testen viste en tydelig kontroll strek og en svak resultat strek. Slik jeg skjønner det betyr en svak resultatstrek at jeg _ikke_ har hatt eggløsning denne måneden. Stemmer ikke dette?

Slik jeg forsto det på sykehuset var det "grønt lys" for å prøve å bli gravid etter 2 menstruasjoner. Men jeg er litt urolig. Er det "vanlig" med en slik brun utflod før menstruasjonen etter svangerskap utenfor livmoren eller kan dette være en indikasjon på at noe er galt, hormoner e.l.? ( Jeg tok hormon prøver i desember før jeg ble gravid pga at jeg en stund har mislykkes å bli gravid.. Da viste blodprøven bare normaleverdier.) Bør jeg be legen henvise meg til gynekolog? Har litt vondt i underlivet periodevis, men det er kanskje ikke uvanlig etter grav. utenfor livmoren inngrep.

Takknemlig for svar :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/47993-engstelig-etter-operasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Clearplan gir bare utslag i døgnet før eggløsning, så blir den negativ. Det kan tenkes at du har hatt en meget tidlig abort, slikt skjer meget oftere enn vi tidligere har antatt. Hvis blødningen forsatt er unormal bør du evt få henvisning til gynekolog, men se om du ikke blir gravid spontant. Det er lurt å sjekke med ultralyd etter 6-7 ukers svangerskap for å se at alt er normalt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...