Gå til innhold

Vellykket graviditet m.nedfryste embryo???

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Nå er det lenge siden dere hørte fra meg,hvis noen i det hele tatt HUSKER meg da :)

Min historie er iallfall at jeg ble gravid etter 2 IVF-forsøk,og har nå en skjønn gutt på 11 mnd.

Etter forsøk nr.2,ble 4 egg fryst ned,tre av dem i klasse 4 og ett i klasse 3.

To av eggene hadde delt seg i 4 celler de øvrige i 2 celler.

Grunnen til at jeg nevner alt dette,er at jeg vil høre om noen av DERE har lykkes med å bli gravid med nedfryste embryo,eller har eggene gått til grunne ved opptining?

Bør jeg heller satse på nytt forsøk,og dermed øke sjansene med friske egg?

Hvilke erfaringer sitter dere med???

PLEASE,svar meg,og hvor lenge etter 1 svangerskap gikk dere før dere gjorde nytt forsøk??

Klem fra Solfrid

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/48026-vellykket-graviditet-mnedfryste-embryo/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi fikk ut 11 egg på vårt 2.IVF-forsøk, hvorav samtlige ble befruktet. Alle var av god kvalitet, så jeg fikk tilbakeført 2, og 9 på frys. De ble frosset 3+3+3.

Jeg ble gravid (dette var i -99) og fikk Vegard i mars-00.

I oktober-01 begynte jeg med de hormonene jeg måtte ta i forkant (har ikke egen normalsyklus) og de tok opp ett og ett rør med nedfrosne embryo. Vi håpet jo at de ville få 2 embryo med god kvalitet, uten å ta opp alle. For da hadde vi jo hatt til en ekstra "runde" om ikke det lyktes første gang.

Men, de tinte alle, innen de satt igjen med 2 embryo, som de mente var uten fryseskader. Disse to fortsatte t.o.m å dele seg etter opptining, og det var et meget godt tegn. De var delt i 4 & 6 ved tining, og 6 & 8 dagen etter. Husker ikke om dette var ved innsetting, eller om de var ytterligere delt da.

Åkke som, et av disse festet seg, og jeg er nå 24 + 5 (eller litt mer, alt etter regnemåte).

Jeg vil jo anbefale deg å prøve disse små frosne håpene, og ikke bare avskrive dem. De er jo nesten som gratis-sjanser å regne, i disse egenandelstider. Et ordinær forsøk, kunne dere jo spare til underveis. Hvis dere ikke lykkes, da!!

Vær obs på at det er begrenset hvor lenge det er lov å "holde liv i" nedfrosne embryo. 3 år mener jeg.

Lykke til!!

Hei!

Vi har bare mislykkede forsøk bakl oss, men ved siste forsøk i påsken i fjor frøs de ned fire stykker. Hvor godt de hadde delt seg da vet jeg ikke. De var veldig fine sa legene i Århus, og det var vi fornøyde med. I høst dro vi nedover igjen. Alle fire ble tint, og alle fire overlevde. (jeg begynte å gråte for første gang foran lege i hele denne prosessen). ingen av dem hadde fortsatt å dele seg. Veldig fint om de gjør det, men ikke et dårlig tegn om de ikke gjør det.

Tre ble lagt opp i meg. Jeg ble gravid. I uke syv hadde jeg en blødning. Det viste seg da at alle tre (skrekk og horror i Danmark og på gyn. kontoret) hadde festet seg. En gav opp da, derav blødningen. Jeg sitter nå i nesten uke 27 med tvillinger i magen, og er utrolig glad for at vi gikk for dette forsøket. Alt har gått utrolig bra, det er jo dårlige tall på dette, men jeg sitter her og drar opp statistikken, og tvillingene så langt har det supert.

Og det å slippe hormoner (jeg slapp) er helt utrolig deilig.

Jeg har troen jeg, på frossen forsøk, lite ytre stimuli, det er det nærmeste vi kommer til naturlig unnfangelse tenker jeg, og det må jo kroppene våre like?

Lykke lykke til, fortell oss hva dere gjør!

klem fra

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...