Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Enslig jomfru

Jeg er ei jente på 24 år, som er jomfru. Jeg er i ferd med å få meg kjæreste for første gang, og har et spørsmål i den forbindelse:

-Når er det "vanlig" å ha samleie første gangen?

Jeg vet at det lønner seg å vente en stund før vi går til sengs, men hvor lang tid er vanlig?

Men tenk om han ikke synes jeg er flink? Jeg har jo ikke noe erfaring med det?

Tenk om jeg ikke klarer å kysse?

Håper på svar fra noen av dere som har litt mer erfaring.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/48055-n%C3%A5r-ha-samleie/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Trampe

Nå er ikke jeg den som har mest erfaring, men det er vel ingen 'fasit' på når det er best å ha samleie første gang.. Hva med å gjøre det når dere føler dere klare for det??

Og om han er glad i deg, så bryr han seg ikke om du er erfaren eller ikke, bare si det som det er, så går det nok fint skal du se...

Lykke til...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/48055-n%C3%A5r-ha-samleie/#findComment-183234
Del på andre sider

Gjest kjenn etter dine egne ønsker

Det finnes ingen fasit, det er helt individuelt. Enkelte hopper til køys første kvelden, enkelte venter til de er gift - og for de fleste andre er det et eller annet sted i midten. Kjenn etter hva som er riktig for DEG, ikke la "noe" eller "noen" fortelle deg når du "bør" gjøre det (heller ikke din partner). Vent til dere begge føler dere klare. Vent til du kjenner at du er så glad i ham til at du lengter etter å være helt nær ham, så nær hverandre som det går an å komme. Da er du klar.

Når det gjelder erfaring og mangel på sådan, tenker jeg at det er viktig at dere snakker åpent og ærlig med hverandre. I et godt og trygt forhold skal man kunne snakke med hverandre om alt mulig, vet du, også din bekymring for at du ikke skal strekke til osv. Er han glad i deg, vil han berolige deg på dette.

Husk at også du er ny for HAM, og siden ikke to kvinner er like, må også han finne ut hva DU liker, hvordan DU liker å kysse osv, like mye som omvendt. Det finns jo uttallige måter å kysse på, noen liker å bruke leppene mest, andre er veldig aktive med tungen, noen liker å ha tungen dypt inni munnen sin, andre liker ikke så godt dette osv. Dere må eksperimentere dere fram, begge to, for å finne ut hva dere liker! Det kan ta uker og måneder å bli ordentlig kjent med herandres kropper. Bruk den tiden dere trenger! Da lærer dere etterhvert hva akkurat dere to liker å gjøre med hverandre.

Et godt råd kan være: husk at oftest er ikke de første gangene sammen spesielt godt. Det er helt normalt at man da fomler begge to, er usikre, går kanskje for raskt fram, tør ikke helt å spørre eller si fra om hva som kjenns godt, osv, føler seg kanskje litt skuffet etterpå. Det er derfor lurt å ikke stille store forventninger til de første gangene! Si dette til hverandre! Bli heller enige om at dere først og fremst bare vil kjenne på hvor godt det er å være nær, og at dere ikke skal behøve å prestere så mye i førsten, noen av dere. Det kan hjelpe på tryggheten.

Når to mennesker er sammen første gang (uavhengig av erfaring) er hver av dem et ukjent landskap som det tar tid for den andre å utforske! Etterhvert som dere blir kjent, vil det kjennes bedre og bedre!.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/48055-n%C3%A5r-ha-samleie/#findComment-183279
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...