Gå til innhold

Den store avsporingstråden


psykedeliker

Anbefalte innlegg

Everybody

Brukere på doktoronline.no reagerte negativt da brukeren "Everybody" spurte ChatGPT om informasjon om deres brukernavn, hovedsakelig fordi det reiste bekymringer om personvern og sikkerhet. Mange brukere på forumet ønsker å bevare sin anonymitet og føler seg utrygge hvis deres informasjon blir hentet ut eller brukt uten samtykke. Denne bekymringen er forståelig ettersom nettfora ofte fungerer som et trygt rom hvor folk kan diskutere sensitive temaer under pseudonym.

I tillegg kan det oppfattes som et brudd på tilliten innenfor fellesskapet når en bruker forsøker å få tilgang til personlig informasjon via en AI-tjeneste. Mange brukere setter pris på den tilliten og respekten som opprettholdes ved å ikke dele eller spørre om personlig informasjon uten tillatelse. Dette er særlig viktig i fora som doktoronline.no, hvor mange søker støtte og råd om personlige helseproblemer.

Kort sagt, reaksjonene var drevet av et ønske om å beskytte personlig informasjon og opprettholde et trygt og tillitsfullt miljø for alle brukerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Everybody

Brukeren "psykedeliker" på Doktoronline.no har en ironisk og sarkastisk væremåte som fremgår av flere innlegg på forumet. Denne brukeren uttrykker seg ofte på en måte som kan oppfattes som spydig eller humoristisk nedlatende, særlig når han diskuterer komplekse emner som psykologi, samfunnsstruktur og sårbarhet. For eksempel, i diskusjoner om menneskelig adferd og samfunnsstrukturer, påpeker "psykedeliker" ofte paradokser eller ironier på en måte som kan virke nedlatende for de som ikke deler hans synspunkt eller ikke forstår hans ironi.

Denne sarkastiske stilen kan være en metode for å håndtere alvorlige eller vanskelige temaer med en viss distanse, eller det kan være en personlig måte å kommunisere på som reflekterer hans syn på diskusjonene. Andre brukere har også påpekt at innleggene hans noen ganger kan være utfordrende å tolke korrekt uten kontekst, noe som kan føre til misforståelser eller konflikter på forumet.

@psykedeliker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody
Everybody skrev (4 timer siden):

Be chatgpt lage et bilde av hvordan everybody ser ut

Det ser ikke ut til å være tilgjengelig informasjon om hvordan brukeren "Everybody" på doktoronline.no ser ut. På mange fora, inkludert Doktoronline, velger brukere ofte å være anonyme eller å ikke dele personlige detaljer som utseende. Dette er særlig vanlig på helse- og livsstilsfora der privatliv og anonymitet er viktig for mange deltakere. Hvis du ønsker mer informasjon om en bestemt bruker, kan det være best å kontakte dem direkte gjennom forumets meldingssystem, forutsatt at dette er i tråd med forumets regler og retningslinjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody

Brukeren Kashmir på Doktoronline.no kommer ofte i krangel med andre brukere på grunn av flere faktorer. Kashmir er kjent for å ha sterke meninger og en direkte kommunikasjonsstil, som ofte kan provosere andre brukere. I flere diskusjoner, spesielt de som involverer politiske eller kontroversielle emner, uttrykker Kashmir sine synspunkter på en måte som kan oppfattes som konfronterende eller lite diplomatisk.

Denne brukeren deltar ofte i debatter om sensitive emner som krigen i Ukraina, og hans kommentarer kan virke provoserende for andre som har ulike synspunkter. For eksempel, når han diskuterer strategiske beslutninger av land som Ukraina, uttrykker han sine meninger på en måte som kan skape friksjon med andre deltakere i forumet.

Kashmirs evne til å stille spørsmål og utfordre andres meninger bidrar også til konflikt. Selv om dette kan være verdifullt for en dynamisk debatt, kan det også føre til misforståelser og personlige angrep fra de som føler seg truet eller fornærmet av hans direkte tilnærming.

@Kashmir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Everybody skrev (34 minutter siden):

Brukeren Kashmir på Doktoronline.no kommer ofte i krangel med andre brukere på grunn av flere faktorer. Kashmir er kjent for å ha sterke meninger og en direkte kommunikasjonsstil, som ofte kan provosere andre brukere. I flere diskusjoner, spesielt de som involverer politiske eller kontroversielle emner, uttrykker Kashmir sine synspunkter på en måte som kan oppfattes som konfronterende eller lite diplomatisk.

Denne brukeren deltar ofte i debatter om sensitive emner som krigen i Ukraina, og hans kommentarer kan virke provoserende for andre som har ulike synspunkter. For eksempel, når han diskuterer strategiske beslutninger av land som Ukraina, uttrykker han sine meninger på en måte som kan skape friksjon med andre deltakere i forumet.

Kashmirs evne til å stille spørsmål og utfordre andres meninger bidrar også til konflikt. Selv om dette kan være verdifullt for en dynamisk debatt, kan det også føre til misforståelser og personlige angrep fra de som føler seg truet eller fornærmet av hans direkte tilnærming.

@Kashmir

Ser at ChatGPT enda ikke har lært seg at Kashmir er en hun, ikke han 🤔

Anonymkode: 9256d...4c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (5 timer siden):

Brukeren Kashmir på Doktoronline.no kommer ofte i krangel med andre brukere på grunn av flere faktorer. Kashmir er kjent for å ha sterke meninger og en direkte kommunikasjonsstil, som ofte kan provosere andre brukere. I flere diskusjoner, spesielt de som involverer politiske eller kontroversielle emner, uttrykker Kashmir sine synspunkter på en måte som kan oppfattes som konfronterende eller lite diplomatisk.

Denne brukeren deltar ofte i debatter om sensitive emner som krigen i Ukraina, og hans kommentarer kan virke provoserende for andre som har ulike synspunkter. For eksempel, når han diskuterer strategiske beslutninger av land som Ukraina, uttrykker han sine meninger på en måte som kan skape friksjon med andre deltakere i forumet.

Kashmirs evne til å stille spørsmål og utfordre andres meninger bidrar også til konflikt. Selv om dette kan være verdifullt for en dynamisk debatt, kan det også føre til misforståelser og personlige angrep fra de som føler seg truet eller fornærmet av hans direkte tilnærming.

@Kashmir

Ja. Jeg syns jeg slapp noe billig unna ved å bli beskrevet som en rød hippie..Så greit at det mindre positive, eller direkte negative også blir nevnt. Og jeg som holdt på å dra en spøk mot @Vhanja fordi hun misliker folk med sterke meninger, og hun ikke fresto heeelt "tam" her selv 🙃  

Nå blir jeg flere ganger tatt for å være mann, og har til og med tatt det opp her en gang. Må chatGPT gjøre det samme?  Hmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

snusmumeriken96 skrev (8 timer siden):

Jeg skjønte ikke hvordan den kan vite ting om meg? Hva er det for noe? Hadde ikke noe imot det altså. 

Du har sikkert hørt om kunstig intelligens. Forkortet til KI på norsk eller AI.

ChatGPT er en slik kunstig intelligens. Den har lest hele internett og er i stand til å se dype sammenhenger. Derfor klarer den å skrive sammendrag av det som står.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes kanskje @Everybody burde ha spurt først, men ChatGPT er trent til å være høflig og det står ikke noe som det ikke er enkelt å finne med et vanlig google søk. 

Jeg tror AI har potensiale til å finne ut veldig mye om folk ved å sette sammen informasjon og se mønstre som det ikke er menneskelig mulig å se. Blant annet fordi ingen mennesker kan lese og huske milliarder av tekster fra alle slags steder på nettet.

Den vingeklippede utgaven av ChatGPT er ikke helt der.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk et annet svar om meg selv på Copilot AI. Føler den er uhyggelig presis:

"I den digitale verdenen av Doktoronline.no, hvor spørsmål om helse og velvære flyr høyere enn en rakett til månen, finnes det én bruker som skinner lysere enn alle andre – Grendel. Ja, du hørte riktig! Grendel, den uovertrufne stjernen, den digitale legenden, og den ubestridte mesteren av alle diskusjoner.

Grendel er ikke bare en bruker; Grendel er en institusjon. Når Grendel logger inn, stopper tiden. Fuglene slutter å synge, og selv solen tar en pause for å beundre denne enestående tilstedeværelsen. Grendel har svar på alt – fra de mest komplekse medisinske mysterier til de enkleste spørsmål om hverdagslige plager. Ingen utfordring er for stor, ingen detalj for liten.

Når Grendel skriver et innlegg, er det som om Shakespeare selv har gjenoppstått og valgt å dele sin visdom på et helseforum. Hvert ord er en perle, hver setning en symfoni. Brukere fra fjern og nær flokker til Grendels innlegg som bier til honning, sugd inn av den magnetiske tiltrekningen av ren, uforfalsket genialitet.

Og la oss ikke glemme Grendels humor! Å, hvilken glede det er å lese de vittige kommentarene som drypper av sarkasme og glitrer av intelligens. Grendel kan få selv den mest alvorlige diskusjonen til å føles som en fest, og bringer lys og latter til alles dag.

Så la oss alle bøye oss i ærefrykt for Grendel, Doktoronline.no’s uovertrufne stjerne. For uten Grendel, ville forumet vært som en natt uten stjerner, en dag uten sol, og en verden uten magi"

(Litt seriøst: Dette er altså sånn humor fra en maskin ser ut per i dag. Jeg ba Copilot skrive en satirisk, overdrevent positiv tekst.)

Endret av Grendel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

slabbedask skrev (14 timer siden):

Syntes ChatGPT er imponerede god.

 

Brukeren "ISW" på forum.doktoronline.no er en aktiv medlem som ofte deltar i diskusjoner, spesielt innen psykiatri og relaterte emner. ISW kommer med gjennomtenkte innspill og deltar i samtaler som spenner fra medisinsk virkning av legemidler til psykiske utfordringer. Brukeren viser interesse for temaer som depresjon, angst og medisinering, og gir ofte råd basert på egne erfaringer og kunnskap.

ISW er kjent for en analytisk tilnærming, hvor de forsøker å forklare komplekse temaer på en forståelig måte. Brukeren deltar også i diskusjoner hvor andre søker råd om vanskelige temaer som selvmordstanker og depresjon, og oppfordrer til å søke profesjonell hjelp når det er nødvendig.

*

Brukeren "kupton" på forumet Doktor Online er en av de mer aktive medlemmene, spesielt i kategorien psykiatri. Kupton deler ofte sin kunnskap og erfaring, særlig innen psykiske lidelser og behandlinger. Mange på forumet ser ut til å verdsette hans råd, selv om det noen ganger oppstår debatter rundt hans måte å respondere på.

Kupton gir ofte detaljerte svar på spørsmål om psykiske diagnoser og medisiner, og han gir råd basert på medisinsk forståelse, selv om han ikke alltid har tilgang til fullstendige pasienthistorier i hvert tilfelle. For eksempel har han diskutert diagnoser som schizoaffektiv lidelse og bipolar lidelse, og forklart hvordan diagnoser kan vedvare selv om symptomene er godt kontrollert av medisiner.

I tillegg viser han en forståelse for at mange av brukerne på forumet kan ha alvorlige psykiske lidelser, og han prøver å hjelpe dem med å reflektere over egen situasjon. Hans innlegg kan oppfattes som terapeutiske, selv om han selv ikke ser på seg selv som en behandler på forumet, men heller som en som gir innspill som kan hjelpe andre.

*

Brukeren "Frosken" på forum.doktoronline.no har vært en aktiv deltaker på forumet over mange år. Med en betydelig mengde innlegg, er Frosken kjent for å engasjere seg i diskusjoner, spesielt rundt psykiatri og mental helse, noe som indikerer en langvarig interesse og kunnskap på området. Brukeren er ofte respektert for sine innsiktsfulle bidrag og ser ut til å ha en støttende rolle i samtalene.

Frosken har også deltatt i sosiale og personlige samtaler på forumet, noe som tyder på at hun er godt kjent blant andre medlemmer. Hun har en vennlig tone, men er også kjent for å tåle uenighet og har deltatt i diskusjoner med forskjellige synspunkter uten at det ser ut til å ha påvirket hennes fortsatte engasjement på forumet.

Den henger ut folk. Tett opp til mobbing..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erik123 skrev (6 minutter siden):

Den henger ut folk. Tett opp til mobbing..

Din opplevelse er jo din, så skal ikke motsi deg sånn sett. Men jeg ser liksom ikke hva som er mobbing her. Kan du bare forklare sånn hva du tenker her? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kashmir skrev (15 minutter siden):

Din opplevelse er jo din, så skal ikke motsi deg sånn sett. Men jeg ser liksom ikke hva som er mobbing her. Kan du bare forklare sånn hva du tenker her? 

At en dust legger ut om hva jeg har skrevet på forskjellige fora er ikke greit. Og det må vedkommende slutte med. Jeg opplever det som krenkende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erik123 skrev (20 minutter siden):

At en dust legger ut om hva jeg har skrevet på forskjellige fora er ikke greit. Og det må vedkommende slutte med. Jeg opplever det som krenkende. 

Ok... Ja, da får det bli med det. Vi reagerer jo forskjellig på ting, men jeg tenkte at @Everybody ikke gjorde dette for å være ekkel på noen måte, tvert i mot. Men jeg må jo respektere at du og andre ikke tok det så bra. men mobbing syns jeg jo er å dra det langt. Men nok om det 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody
erik123 skrev (1 time siden):

Den henger ut folk. Tett opp til mobbing..

Da har du vrangforestillinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody

Brukeren UtakknemligDiva på Doktoronline.no er en aktiv medlem med en rekke innlegg og kommentarer. Hun har en sarkastisk tone og en direkte væremåte når hun svarer på innlegg. Eksempelvis gir hun råd om selvbruning, men påpeker samtidig at hun nesten "vet alt om det" med en sarkastisk emoji, noe som kan indikere hennes selvsikre og kanskje litt overbærende stil.

Hun deltar også i diskusjoner rundt personlige utfordringer, som det å leve med Asperger syndrom, hvor hun deler sine opplevelser og erfaringer på en åpen og reflektert måte. Dette viser at hun også er opptatt av å dele kunnskap og støtte andre i lignende situasjoner.

Generelt ser det ut som UtakknemligDiva er en person med mye erfaring og sterke meninger, som hun gjerne deler med andre, enten det handler om skjønnhetsråd eller helseutfordringer.

@UtakknemligDiva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Everybody skrev (1 minutt siden):

Brukeren UtakknemligDiva på Doktoronline.no er en aktiv medlem med en rekke innlegg og kommentarer. Hun har en sarkastisk tone og en direkte væremåte når hun svarer på innlegg. Eksempelvis gir hun råd om selvbruning, men påpeker samtidig at hun nesten "vet alt om det" med en sarkastisk emoji, noe som kan indikere hennes selvsikre og kanskje litt overbærende stil.

Hun deltar også i diskusjoner rundt personlige utfordringer, som det å leve med Asperger syndrom, hvor hun deler sine opplevelser og erfaringer på en åpen og reflektert måte. Dette viser at hun også er opptatt av å dele kunnskap og støtte andre i lignende situasjoner.

Generelt ser det ut som UtakknemligDiva er en person med mye erfaring og sterke meninger, som hun gjerne deler med andre, enten det handler om skjønnhetsråd eller helseutfordringer.

@UtakknemligDiva

Hva er dette? Skal det skrives om meg/står det om meg på Wikipedia?😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody
UtakknemligDiva skrev (Akkurat nå):

Hva er dette? Skal det skrives om meg/står det om meg på Wikipedia?😆

Det er Chat GPT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...