Gå til innhold

Gjennomvåt om natten. Hvilepulsen stiger

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva skal jeg tro om at jeg nå (igjen) har en periode hvor jeg svetter så om natten at jeg våkner med klissvåt t skjorte og våt madrass? 

Noe annet er at smartklokken viser at min normale hvilepuls ligger i området 60-65. Nå i april ser man kurven gå rett I været og jeg lå på 70, 71, 73. Nå i går 74. 

Er midt i tredveårene og ikke i overgangsalderen. Det har jeg spurt lege om tidligere pga tiltagende hårtap. Det er også fortsatt aktuelt. 

Anonymkode: d50a0...7ab

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva skal jeg tro om at jeg nå (igjen) har en periode hvor jeg svetter så om natten at jeg våkner med klissvåt t skjorte og våt madrass? 

Noe annet er at smartklokken viser at min normale hvilepuls ligger i området 60-65. Nå i april ser man kurven gå rett I været og jeg lå på 70, 71, 73. Nå i går 74. 

Er midt i tredveårene og ikke i overgangsalderen. Det har jeg spurt lege om tidligere pga tiltagende hårtap. Det er også fortsatt aktuelt. 

Har du sjekket stoffskiftet?

AnonymBruker
Lady HM skrev (8 timer siden):

Har du sjekket stoffskiftet?

Jeg har også lagt på meg mange kg på tre måneder. Uten for mange kalorier... Jeg samler vann og kan se det på kroppen. Jeg sier det ikke høyt fordi det høres så hypokonder ut men jeg tror alt dette skjer pga sviktende hjertefunksjon og at jeg snart kommer til å få infarkt. Siden jeg har historikk innen psykisk helse tør jeg ikke si noe fordi jeg tenker at jeg kan ha tankefeil og fordi jeg er redd for å bli sett på som oppmerksomhetssyk eller lignende. 

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg har også lagt på meg mange kg på tre måneder. Uten for mange kalorier... Jeg samler vann og kan se det på kroppen. Jeg sier det ikke høyt fordi det høres så hypokonder ut men jeg tror alt dette skjer pga sviktende hjertefunksjon og at jeg snart kommer til å få infarkt. Siden jeg har historikk innen psykisk helse tør jeg ikke si noe fordi jeg tenker at jeg kan ha tankefeil og fordi jeg er redd for å bli sett på som oppmerksomhetssyk eller lignende. 

Det er dessverre ofte vanskelig for mennesker med psykisk sykdom når det kommer til fysiske symptomer, men jeg ville likevel ha gått til fastlegen for forklart akkurat hva slags symptomer du har. Ikke kom med noe forslag eller konklusjon på hva du mener feiler deg, bare si det akkurat slik du opplever det. 

Men du sier at du har kjent stoffskiftesykdom og har stått på samme dose i mange år? Det kan være her det kommer inn, at dosen rett og slett må justeres - økt vekt uten inntak av mer mat kan være tegn på lavt stoffskifte.

AnonymBruker
Lady HM skrev (29 minutter siden):

Det er dessverre ofte vanskelig for mennesker med psykisk sykdom når det kommer til fysiske symptomer, men jeg ville likevel ha gått til fastlegen for forklart akkurat hva slags symptomer du har. Ikke kom med noe forslag eller konklusjon på hva du mener feiler deg, bare si det akkurat slik du opplever det. 

Men du sier at du har kjent stoffskiftesykdom og har stått på samme dose i mange år? Det kan være her det kommer inn, at dosen rett og slett må justeres - økt vekt uten inntak av mer mat kan være tegn på lavt stoffskifte.

Ja. Forstår godt at det er kinkig med den komboen. Stoler ikke på hva jeg kjenner selv engang i det hele tatt, så hvordan skal en utenforstående klare å tolke? Men vekta fungerer jo, prøvene viser sitt og at det er klissvått om natta har jeg dessverre heller ingen tvil om. Men hva årsaken bak er aner jeg ikke. Det er helt sikkert min feil på et eller annet vis. Jeg tok opp det med vektøkning og vann og var på time for noen uker siden. Fastlegen tok derpå noen blod og urinprøver, men har ikke hørt noe siden. Så jeg vet ikke hva hun har målt eller hva resultatene skal si oss. Det er bare stoffskiftesvaret jeg forstår. Må nesten bare regne med at de sier noe om noe skal endres. Stoffskifteprøven viser tall som er gode, heller retning høyt enn lavt stoffskifte. Så vektøkningen er jeg ganske sikker på er vann. Trener mye og spiser heller lite, så det gir ingen mening. 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...