Gå til innhold

Hvorfor har jeg munnskold?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har lest at munnskold kan komme av stress, sykdommer, infeksjoner etc. Har kronisk slim i halsen, tett nese osv. Sliter også endel med å være oppblåst og med diaré osv. Har også følt meg mye sliten, kvalm og svimmel i det siste. Skal til legen snart så finner nok ut av det. Men har noen erfaringer med munnskold og hvorfor de fikk det? Hva kan hjelpe for å fjerne de?

Anonymkode: 3829f...a8c

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/481047-hvorfor-har-jeg-munnskold/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mulige årsaker eller risikofaktorer for munnskold kan være:

lokale skader i munnen.

stress

kroniske sykdommer som Crohns sykdom, ulcerøs kolitt og cøliaki.

mangel på jern, folsyre og vitamin B12.

virusinfeksjoner

(Står det på apotek1 sin side, bl.a)

Også at man kan bruke Corsodyl eller Flux Klorhexidin å skylle med. Har du prøvd det?

AnonymBruker
farløs skrev (8 timer siden):

Mulige årsaker eller risikofaktorer for munnskold kan være:

lokale skader i munnen.

stress

kroniske sykdommer som Crohns sykdom, ulcerøs kolitt og cøliaki.

mangel på jern, folsyre og vitamin B12.

virusinfeksjoner

(Står det på apotek1 sin side, bl.a)

Også at man kan bruke Corsodyl eller Flux Klorhexidin å skylle med. Har du prøvd det?

Har ikke prøvd corsodyl eller flux klorhexidin. Har tenkt at det sikkert går over av seg selv snart men nå har jeg hatt det i over en uke så kanskje jeg skulle gjort noe for å bli kvitt det fortere

Anonymkode: 3829f...a8c

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...