Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kjære deg,

Jeg forstår at det er utrolig vondt å ha angst, og at du leter etter en løsning.

Jeg tror dessverre i hvert fall ikke at alternativ behandling vil ha så veldig mye for seg. Tåler du ikke SSRI eller andre antidepressiva, så er det en del som får angstdempende effekt av lave doser f.eks. Fluanxol. Denne er ikke sederende og har i lave doser omtrent ikke bivirkninger.

Ellers er det nok psykoterapi som gir de beste resultatene, men da ikke i form av å lete i fortiden etter svar eller "snakke om det".

AnonymBruker
ISW skrev (8 minutter siden):

Kjære deg,

Jeg forstår at det er utrolig vondt å ha angst, og at du leter etter en løsning.

Jeg tror dessverre i hvert fall ikke at alternativ behandling vil ha så veldig mye for seg. Tåler du ikke SSRI eller andre antidepressiva, så er det en del som får angstdempende effekt av lave doser f.eks. Fluanxol. Denne er ikke sederende og har i lave doser omtrent ikke bivirkninger.

Ellers er det nok psykoterapi som gir de beste resultatene, men da ikke i form av å lete i fortiden etter svar eller "snakke om det".

Det er masse info der ute om at det er beroligende. Stress/uro er kanskje mer korrekt å beskrive det jeg har.

Anonymkode: fe216...72a

Mange produkter påstår å ha effekt mot mye forskjellig. Men det er forskjell på reklame og reell dokumentasjon.

Av plantebaserte midler, finnes det en viss dokumentasjon for effekt av pasjonsblomst og valerianarot. Det finnes også dokumentasjon for johannesurt, men denne har mye interaksjoner med legemidler. CBD har også noe dokumentasjon.

Sitronmelisse tror jeg kun har anekdotiske beskrivelser. Fordelen er at det er fullstendig ufarlig for annet enn lommeboken å prøve. 

AnonymBruker
ISW skrev (4 minutter siden):

Mange produkter påstår å ha effekt mot mye forskjellig. Men det er forskjell på reklame og reell dokumentasjon.

Av plantebaserte midler, finnes det en viss dokumentasjon for effekt av pasjonsblomst og valerianarot. Det finnes også dokumentasjon for johannesurt, men denne har mye interaksjoner med legemidler. CBD har også noe dokumentasjon.

Sitronmelisse tror jeg kun har anekdotiske beskrivelser. Fordelen er at det er fullstendig ufarlig for annet enn lommeboken å prøve. 

Får se om det kommer noen anekdotiske bevis her i denne tråden da🙃

Annonse

AnonymBruker
Vhanja skrev (5 minutter siden):

Anekdotiske innlegg vil jo ikke si noe som helst om det vil eller ikke vil ha en effekt på deg. Det er jo bare å prøve?

Ja. Men er jo interessant å høre om noen Har gode erfaringer.

Slik man ofte søker etter anbefaling av andre ting i livet

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ja. Men er jo interessant å høre om noen Har gode erfaringer.

Slik man ofte søker etter anbefaling av andre ting i livet

Det er snakk om en kopp te..... du trenger ikke 100 stemmer for eller mot, bare prøv selv..?

Anonymkode: 8a4e8...6a9

AnonymBruker

Fra Google

Sitronmelisse har tradisjonelt vært brukt til å opprettholde en rolig søvn. Vitamin B bidrar til normale nevrologiske funksjoner, og magnesium bidrar til normale muskelfunksjoner. Man kan også bruke produktet ved behov i stressede perioder. Anbefalt kan man da ta 1 tablett på dagtid.

Anonymkode: 3dc54...35a

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Fra Google

Sitronmelisse har tradisjonelt vært brukt til å opprettholde en rolig søvn. Vitamin B bidrar til normale nevrologiske funksjoner, og magnesium bidrar til normale muskelfunksjoner. Man kan også bruke produktet ved behov i stressede perioder. Anbefalt kan man da ta 1 tablett på dagtid.

Anonymkode: 3dc54...35a

B vitamin har ikke noe med sitronmelisse å gjøre. (Men d finnes vel tilskudd som inneholder begge deler)

Sitronmelisse som beroligende middelSitronmelisse er i våre dager mest kjent som et avslappende og styrkende middel ved angst, mild depresjon, rastløshet, irritabilitet og søvnløshet. Den minsker følelsen av nervøsitet og panikk, og vil ofte berolige et galopperende hjerte.https://www.rolv.no/urtemedisin/medisinplanter/meli_off.htm

https://www.kamastress.no/sitronmelisse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...