Gå til innhold

Er Fruen utro med SMS?

Anbefalte innlegg

Gjest Frustrert mann!

Hei alle sammen! Jeg trenger noen råd og synspunkter på dette med sms meldinger mellom kolleger i samme firma! Min kone har fått et løft i jobbsammenheng og er et annet sted i denne forbindelse! Hun har mottatt og sendt "meldinger som kan misforståes\tolkes annerledes" av en ektemann som har vært engstelig en periode pga masse "rare"signaler fra min frue! feks har tatt meg for gitt lenge,hvor er vi hen om 5år,har ikke helt samme følelsen som hun hadde før for meg osv! Vi har vært gift ca 10 år og har hatt det veldig bra egentlig også med sex! Jeg tok tilslutt etter å ha "fersket henne" i å motta en melding (hun var stresset \ nervøs) å åpne innbokse\utboksen. det som var der viste et halvromantisk spørsmål og svar som gjorde meg ennå mer urolig! jeg konfronterte henne med det og ble ikke overbevist om at det ikke er "noe"!? Hun ble igjen forbanna på at jeg hadde gått inn og lest meldingene hennes og det skjønner jeg men jeg måtte bare vite! Frustrasjonen er nå:hun har forandret pin.koden sin og sier at der kommer du aldri mere inn! Hva er riktig? Jeg forstår at hun ble forbanna at jeg gikk inn i innboksen men hun har skapt usikkerheten med å ikke la være å holde anstendig avstand til en medarbeider(Fruen er personalansvarlig) Skal jeg godta at hun ikke vil være åpen på meldinger? jeg mottar masse meldinger og vitser jeg og deler de med henne! også fra hennes venninner! Jeg forstår dette ikke! hvorfor klarer hun ikke å forstå at med hemmelig telefon(pin kode) så sår hun en tvil! hva skal jeg gjøre? Setter pris på gode råd! hilsen fortvilet mann!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/48110-er-fruen-utro-med-sms/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Print ut innlegget ditt, det viser din oppriktige uro og bekymring for å miste din kone - og det bør hun forstå. Eller ta opp temaet igjen, si at du vil snakke med henne om noe (altså, sett av tid til skikkelig samtale). Hun kan ikke ha samvittighet til å gå bak din rygg på denne måten. Det virker jo som hun vil skjule noe.

Likevel skal du være ydmyk og be om unnskylding fordi du har gjort noe _du_ ikke burde, å lese hennes private meldinger.

Håper opprydningen går fint!

:o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/48110-er-fruen-utro-med-sms/#findComment-183644
Del på andre sider

Det er ikke noe som heter å være utro på sms, det er bare et ord kontrollerende mennesker som har funnet på, i redel over å ikke ha kontroll nok over den andres aktiviteter. Ligg unna ryggen hennes, og telefonen og aksepter at du har ingen kontroll. Det eneste du kan gjøre er å snakke med henne og ha følehorn ute. Utroskap er normalt ikke akseptabelt for de fleste, men det er altså ikke det vi snakker om her, mener jeg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/48110-er-fruen-utro-med-sms/#findComment-183650
Del på andre sider

Annonse

For det første ville jeg ha blitt mildt sagt rasende hvis min mann hadde lest mine private brev, mail, SMS - whatever. Selv om en er gift/samboer så har man krav på litt privatliv.

Om du er mistenksom, så hold det for deg selv. Hvis du stadig maser på dette, så går hun kanskje lei, og dine mistanker går i oppfyllelse.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/48110-er-fruen-utro-med-sms/#findComment-183686
Del på andre sider

Gjest samboer

et vanlig problem i samliv er at man kan ikke være forelsket i partneren sin hver dag resten av livet.

man vil naturlig få perioder der man blir betatt og småforelsket i andre, og dette gjelder begge kjønn.

det letteste er kanskje å snakke om akkurat dette og akseptere at det skjer, men at man allikevel elsker hverandre og er noe tålmodig med hverandre.

jeg vet hvor urolig man kan bli... det er naturlig å være litt sjalu, men det finnes selvsagt grenser der og. prøv å få partneren til å forstå hvorfor du er urolig/småsjalu...

spør om du kan stole på ham/henne.

prøv å ikke "snoke" og å være konstant på hugget...

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/48110-er-fruen-utro-med-sms/#findComment-183911
Del på andre sider

Vet du - hvis mannen min hadde lest meldingene mine hadde jeg blitt fly forbannet! Det har noe med respekt å gjøre - man leser ikke andres post! Det kunne ikke ramle meg inn å pelle på mobilen hans uten tillatelse, og det er det samme andre veien.

Og det går heller ikke an å være utro med en mobiltelefon.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/48110-er-fruen-utro-med-sms/#findComment-183972
Del på andre sider

Nei, det er slett ikke sikkert. Men la henne nå få ha hennes private ting i fred!

En liten flørt kan være oppmuntrende, selv for forholdet deres! Dersom du ikke liker slikt, kan det være hun gjerne vil verne om den flørtete tonen hun har med noen på SMS.

Ikke lag noe styr rundt det. Menn som maser om slikt, og som snoker i private ting, er utrolig frekke og så er det irriterende.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/48110-er-fruen-utro-med-sms/#findComment-183975
Del på andre sider

Gjest suntea

Vet du - hvis mannen min hadde lest meldingene mine hadde jeg blitt fly forbannet! Det har noe med respekt å gjøre - man leser ikke andres post! Det kunne ikke ramle meg inn å pelle på mobilen hans uten tillatelse, og det er det samme andre veien.

Og det går heller ikke an å være utro med en mobiltelefon.

Nei det er sant at man ikke kan være _fysisk_ utro over mobiltelefon, men meldingene kan føre til at h*n går til det skrittet etter hvert!! Akkurat det vet jeg alt om!! Spenningen med å sende/motta litt på kanten meldinger er for enkelte uimotståelig og ikke skjelden har det etter hvert ført til skjulte og hete møter bak lukkede dører!!

Det jeg altså vil fram til er at en uskyldig melding fort kan fører til langt mer alvorlige ting som utroskap og samlivsbrudd. Du har sikkert hørt folk si "jammen det var jo ikke meningen det skulle gå så langt!!" ??

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/48110-er-fruen-utro-med-sms/#findComment-183993
Del på andre sider

Gjest smiley

Nei, det er slett ikke sikkert. Men la henne nå få ha hennes private ting i fred!

En liten flørt kan være oppmuntrende, selv for forholdet deres! Dersom du ikke liker slikt, kan det være hun gjerne vil verne om den flørtete tonen hun har med noen på SMS.

Ikke lag noe styr rundt det. Menn som maser om slikt, og som snoker i private ting, er utrolig frekke og så er det irriterende.

Hvis de i utgangpunktet har hatt et godt samliv og det plutselig forandrer seg, vil jeg tro at det er grunn til bekymring.

Selvfølgelig er det perioder hvor man er mindre fornøyd og ting kan være vanskelig.

Men når du har levd 10 år med et menneske, så er man rent følelsesmessig meget knyttet.

Når du opplever at det er noe som truer forholdet, har man all grunn til å reagere, om det er smart rent taktisk er en annen sak.

I utgangspunktet er post, dagbøker, mailer og slik privat, og under normale omstendigheter vil man da helst stole på sin partner.

Men når det skjer en forandring og du føler at noe er i ferd med å rokke ved den "tryggheten", da handler du desperat.

Det er vondt å ikke vite.

Jeg kjenner jo ikke saken fra begge sider, men jeg har selv opplevd at min mann har lest i mine dagbøker fordi han har hatt et desperat behov for å vite hva som skjer.

Dette fordi jeg ikke greide å forklare ham dette.

Jeg ble sint, jeg følte meg tråkket på, men i ettertid har jeg selv opplevd å vært i tvil ang. min mann og det er forferdelig vondt.

Jeg ser hvorfor han gjorde det og jeg hadde heller ikke noe å skjule.

Jeg skjønner derfor hennes reaksjon, men hvis det ikke var noe å skjule, burde hun vel kunne bære over med dette ?

Man er ikke like forelsket hele livet, og det er også lov å flørte uten at det betyr at man tar skrittet videre.

Men man bør vel ha såpass respekt for sin partner at man ikke gjør det åpenlyst, hvis det fører til at det sår tvil med hensyn til forholdet.

Jeg ville slett ikke likt det, og jeg ville blitt sjalu og usikker om jeg hadde oppdaget slike mld. på min manns mobil.

Det kan føre til mer, selv om det ikke var meningen i utgangspunktet.

Derfor bør man heller ikke leke med ilden.

Å åpenlyst holde noe skjult for sin partner danner grunnlag for mistanke og det bør ryddes opp i med en gang for å forhindre at man går rundt med slike tanker.

Jeg ville derfor forlangt å få vite hvordan det var fatt.

Tillit er det aller viktigste i et forhold.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/48110-er-fruen-utro-med-sms/#findComment-184085
Del på andre sider

Gjest Diamond

Er enig med BettyBlue her. Ta dette opp med henne. Jeg forstår situasjonen din utrolig godt, ettersom jeg har vært oppi det samme selv. Hvis hun er så "snever" som du skal ha det til, kan du banne på at hun har noe å skjule. Åpenhet er viktig, og at man kan ha litt "privatliv" er greit nok. Men å skjule sånt for en partner er ikke privatliv, det er en form for utroskap. Ikke mld. i seg selv, men det at du er så usikker, og måten du beskriver hun oppfører seg på er mistenksom. Greit nok at man ikke skal snoke rundt, det er de færreste som har det for vane, men når hun skaper en slik usikkerhet forstår jeg deg veldig godt!! Forklar henne at du er bekymret. Om så er, print ut innlegget ditt. Men - hvis du ikke har gjort det allerede - si unnskyld for at du snoket, og snakk ut om det. Si du er frustrert. Fortell hvordan det går!

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/48110-er-fruen-utro-med-sms/#findComment-184117
Del på andre sider

Annonse

Hvis de i utgangpunktet har hatt et godt samliv og det plutselig forandrer seg, vil jeg tro at det er grunn til bekymring.

Selvfølgelig er det perioder hvor man er mindre fornøyd og ting kan være vanskelig.

Men når du har levd 10 år med et menneske, så er man rent følelsesmessig meget knyttet.

Når du opplever at det er noe som truer forholdet, har man all grunn til å reagere, om det er smart rent taktisk er en annen sak.

I utgangspunktet er post, dagbøker, mailer og slik privat, og under normale omstendigheter vil man da helst stole på sin partner.

Men når det skjer en forandring og du føler at noe er i ferd med å rokke ved den "tryggheten", da handler du desperat.

Det er vondt å ikke vite.

Jeg kjenner jo ikke saken fra begge sider, men jeg har selv opplevd at min mann har lest i mine dagbøker fordi han har hatt et desperat behov for å vite hva som skjer.

Dette fordi jeg ikke greide å forklare ham dette.

Jeg ble sint, jeg følte meg tråkket på, men i ettertid har jeg selv opplevd å vært i tvil ang. min mann og det er forferdelig vondt.

Jeg ser hvorfor han gjorde det og jeg hadde heller ikke noe å skjule.

Jeg skjønner derfor hennes reaksjon, men hvis det ikke var noe å skjule, burde hun vel kunne bære over med dette ?

Man er ikke like forelsket hele livet, og det er også lov å flørte uten at det betyr at man tar skrittet videre.

Men man bør vel ha såpass respekt for sin partner at man ikke gjør det åpenlyst, hvis det fører til at det sår tvil med hensyn til forholdet.

Jeg ville slett ikke likt det, og jeg ville blitt sjalu og usikker om jeg hadde oppdaget slike mld. på min manns mobil.

Det kan føre til mer, selv om det ikke var meningen i utgangspunktet.

Derfor bør man heller ikke leke med ilden.

Å åpenlyst holde noe skjult for sin partner danner grunnlag for mistanke og det bør ryddes opp i med en gang for å forhindre at man går rundt med slike tanker.

Jeg ville derfor forlangt å få vite hvordan det var fatt.

Tillit er det aller viktigste i et forhold.

Det er ikke alle som er enig i at det "er lov å flirte".

jeg er 1

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/48110-er-fruen-utro-med-sms/#findComment-184122
Del på andre sider

Gjest ikke mobb meg eller bikkja mi

Virker som at hun har noe å skjule,når hun reagerer så kraftig på dette at du sjekket sms'n hennes.

Var sammen med en fyr som til stadighet mottok sms,men som sa det var fra "jobben" dersom jeg spurte.Sjekket jeg,og hva fant jeg? Joda,svinet drev å avtalte treff med damer fra nettet via sms.

På hue og ræva ut me'n!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/48110-er-fruen-utro-med-sms/#findComment-184123
Del på andre sider

Min (eks)kjæreste stod opp om natten og tok mobilen min fordi han hørte jeg fikk melding. Han leste meldingen. Det var fra en tidligere god venn, som jeg hadde hatt sex med en gang. Pga kjæresten min hadde ikke vi hatt kontakt på over et halvt år, men han skrev nå plutselig til meg midt på natten, var full og "skulle ønske du lå tett inntil meg".

Helvete brøt løs, jeg ble vekket opp om natten og konfrontert heftig, han var overbevist om at vi hadde et forhold, og godtok ikke mine forklaringer. Jeg skjønte ingenting, trodde det var løgn. Jeg følte meg urettferdig behandlet, var sint og fortvila.

Etterpå ble forholdet aldri det samme, han var hele tiden mistenksom og hatet hver gang jeg fikk et sms-pip. Sjekket mobilen min flere ganger siden.

Å lese andres meldinger på tlf kan føre til fatale misforståelser og overdreven mistenksomhet. Det er ikke akseptabelt.

Det har jo også økt eksplosivt i bruk, og mange flørter nok litt i hverdagen via sms. Det kan være litt uskyldig krydder i hverdagen og styrke forholdet, men det kan også føre til splittelse av forholdet. "Det grønne gresset på den andre siden".

Jeg har fått plutselige meldinger av venninnes kompiser som vil treffe meg. Både anonyme ("hemmelig beundrer") og ikke. Og plutselig har en gammel flamme oppsporet mitt nr og tatt kontakt via sms. Det er så lettvint og uskyldig. Men kan lett utvikle seg til noe spennende, flørt og mer eller mindre erotiske meldinger. Men har man kjæreste/ektefelle, bør man tenke seg om.

Man skal selvsagt ha tillit til hverandre, men jeg syns fint man kan melde fra om partneren vil skjule noe, og man føler seg usikker og ført bak lyset.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/48110-er-fruen-utro-med-sms/#findComment-184147
Del på andre sider

Gjest vil være anonym

Jeg og min mann har alltid vært åpne og ærlige mot hverandre (trode jeg i allefall), og jeg har aldri følt noe behov for å lese hans meldinger.

For noen måneder siden la jeg merke til at han fikk utrolig mange meldinger. Jeg skal innrømme at jeg ble litt nysgjerrig, og spurte på spøk om han hadde fått seg ei beundrerinne. Han lo og sa at det bare var en kollega som ofte sendte han vitser og lignende.

Men så plutselig oppdaget jeg at han begynte å gjemme telefonen. Dette oppdaget jeg helt tilfeldig. Han hadde lagt den på toppen av seksjonen. Der tørker jeg støv ytterst sjelden, så han trodde nok at det var et veldig sikkert sted å gjemme den. Ettersom han faktisk gjemte den ble jeg naturlig nok ganske så mistenksom, for han hadde da absolutt ingen grunn til å gjemme den, jeg har aldri før vært i nærheten av å smugkikke i hans meldinger. Jeg følte meg ikke høy i hatten da jeg gjorde nettopp det, smugleste hans meldinger. Men det som stod var mer enn nok til at jeg skjønte hva som hadde skjedd.

Det viste seg at det ikke var en kollega som sendte vitser, men en dame han hadde truffet på fest. Ut i fra meldingene han hadde lagret på telefonen fant jeg ut at de to hadde truffet hverandre også, og der var intime betroelser....blandt annet at hun savnet pikken hans.

I dag ligger vi i skilsmisse. Og han dater sin "nye" venninne.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/48110-er-fruen-utro-med-sms/#findComment-184157
Del på andre sider

Jeg og min mann har alltid vært åpne og ærlige mot hverandre (trode jeg i allefall), og jeg har aldri følt noe behov for å lese hans meldinger.

For noen måneder siden la jeg merke til at han fikk utrolig mange meldinger. Jeg skal innrømme at jeg ble litt nysgjerrig, og spurte på spøk om han hadde fått seg ei beundrerinne. Han lo og sa at det bare var en kollega som ofte sendte han vitser og lignende.

Men så plutselig oppdaget jeg at han begynte å gjemme telefonen. Dette oppdaget jeg helt tilfeldig. Han hadde lagt den på toppen av seksjonen. Der tørker jeg støv ytterst sjelden, så han trodde nok at det var et veldig sikkert sted å gjemme den. Ettersom han faktisk gjemte den ble jeg naturlig nok ganske så mistenksom, for han hadde da absolutt ingen grunn til å gjemme den, jeg har aldri før vært i nærheten av å smugkikke i hans meldinger. Jeg følte meg ikke høy i hatten da jeg gjorde nettopp det, smugleste hans meldinger. Men det som stod var mer enn nok til at jeg skjønte hva som hadde skjedd.

Det viste seg at det ikke var en kollega som sendte vitser, men en dame han hadde truffet på fest. Ut i fra meldingene han hadde lagret på telefonen fant jeg ut at de to hadde truffet hverandre også, og der var intime betroelser....blandt annet at hun savnet pikken hans.

I dag ligger vi i skilsmisse. Og han dater sin "nye" venninne.

Fy fan *kvalmt*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/48110-er-fruen-utro-med-sms/#findComment-184165
Del på andre sider

Gjest har opplevd lignende

Jeg forstår veldig godt din fortvilelse. Et par av stikkordene i et godt samliv er ærlighet og troskap. Og du frykter tydeligvis at din kone driver på med noe bak din rygg.

Mitt første råd er å ikke overreagere før du vet helt sikkert hva som foregår. Da jeg opplevde noe lignende som du har gjort overreagerte jeg kraftig og så for meg utroskap med en gang. Heldigvis var ikke dette tilfelle hos meg og min kjære. Jeg fikk han til å innse hvor viktig det var at han virkelig forklarte og var ærlig rundt disse sms`ene han hadde fått. Du må prøve å få din kone til å innse hvor såret du er og hvor viktig det er at hun er ærlig.

Kanskje du kan la din kone lese innlegget ditt her og lese svarene du har fått?

Lykke til i ekteskapet. Ønsker deg alt godt.

vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/48110-er-fruen-utro-med-sms/#findComment-184179
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...