Gå til innhold

priv.gyn og off. jordmor?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har akkurat funnet ut at jeg er gravid igjen, etter at jeg fikk en sønn i april i fjor, og i den forbindelse er det noen ting jeg lurer på.

Da jeg var gravid sist, benyttet jeg meg av det offentlige, både lege og jordmor, og var ikke helt fornøyd med det. Det vil si at jeg var kjempefornøyd med jordmora, men absolutt ikke med legen.

Derfor lurer jeg på om det denne gangen går an å bruke en privat gynekolog, som jeg var hos i oktober i fjor, og den offentlige jordmora?

Fikk etter mye mas, og hjelp fra helsesøster i kommunen, fastlegen min til å henvise meg til denne private gynekologen, som jeg nå gjerne vil bruke under dette svangerskapet. Han er også fødselslege.

Fikk henvisning for å sette inn hormomspiral, som jeg nektet fastlegen min å sette inn. Enden på visa ble at jeg begynte på mini-piller i stedet, ettersom jeg og sambo ikke ville vente altfor lenge med barn nr to.

Grunnen til at jeg ikke har lyst til å bruke fastlegen min under svangerskapet, er hvor lite hun kan om svangerskap o.l, hvor forferdelig vonde de gynekologiske undersøkelsene hennes var, og følelsen av at jeg nesten kunne mer enn henne. Alt sett under ett hadde jeg egentlig ikke trengt gå dit i det hele tatt, for hun kan jo ingenting!

Og jeg bestemte meg den dagen hun hadde gyn. undersøkelse på meg som endte med så mye blødninger at jeg ikke kunne reise tilbake på jobb, at dette skulle jeg ALDRI gjennom igjen!

Håper du har orket å lese gjennom hele historien min, og kan hjelpe meg med det jeg lurer på.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/48168-privgyn-og-off-jordmor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :-)

Ville bare si at jeg har kombinert off. jordmor og privat gyn. Det var ikke noe problem.

Sist svangerskap. Brukte jeg fastlegen + off. jordmor og spedde på med UL timer hos privat gynekolog.

Det er ingen som kan hindre deg i gå privat også, tror jeg :-)

Lykke til!

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/48168-privgyn-og-off-jordmor/#findComment-183949
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...