rea Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 Hei.Hvor lenge er det normalt å blø etter SA ? Var til UL 12 d. etter SA i feb.hadde litt forstørret livmor,men var ingenting å se.Skulle bare bero og la mensen få vekk restene.Men fortsatte å blø. Ikke mye, men jevnt hele tiden. Trodde jeg fikk mens i palmehelg,rikelig blød.Men ga seg ikke så dro til legen etter 6 uker og ble sendt til ny UL og mulig utskraping. Men livmor var blitt mindre og blødningene rikelig, trolig mens igjen ?-så ikke utskraping. Men på UL fant de en cyste på eggstokk, 5 cm. så skulle tilbake om 4uker igjen for ny kontroll (nå 3)og CA125 blodprøve.Har nå blødd konstant i over 7 1/2 uke,og etter 10 d.med mens siden siste UL blør jeg fortsatt (avtagende).Hva kan dette komme av, og bør jeg snakke med legene igjen før avtalt time om 3 uker ? Dette er mitt første møte med sykdom personlig på over 39 år så må tilstå jeg er litt usikker og kanskje litt redd. Legene er travle og hva en skal spørre om finner man først ut utenfor døra. Og så vil en jo ikke være for masete heller. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/48195-bl%C3%B8dmm-etter-sa/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Jeg går utfra at du med SA mener en spontan abort ? Man blør vanligvis bare 1-2 uker, litt avhengig av hvor langt man var kommet. Hvis ultralyd har vist at livmoren ikke hadde rester, så er det nok ikke sammenhang mellom aborten og blødningen du har nå. Det kan dreie seg om en hormonforstyrrelse med manglende eller forsinket eggløsning, det er ikke uvanlig i din alder. Hvis du ikke har andre symptomer (smerter eller slapphet) kan du sikkert vente til du har time. PS jeg tror også at cysten er et tilfeldig sammentreff. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/48195-bl%C3%B8dmm-etter-sa/#findComment-185967 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.