Gjest Lillemor Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 Jeg er jente, 21 år, går på Yasmin og har hatt fast kjæreste og sex partner siden min seksuelle debut for to og et halvt år siden. I de siste ukene har jeg hatt vondt i nederste del av magen, ca 5 cm. nedenfor navlen og 5 cm ut til siden på begge sider. Noen ganger kjennes det ut som en slags eggløsningssmerter, noen ganger stikker det på en av sidene der smerten er verst, og mesteparten av tiden er det bare småvond, nesten som om det er en strekk i en muskel der eller noe. I dag fikk jeg mellomblødning(brun, liten mensblødning), noe jeg noen ganger hadde i starten når jeg gikk på Yasmin, men som jeg ikke har hatt på noen måneder nå. Jeg har over en uke igjen før pillefri uke. Før i dag har jeg heller ikke hatt noe utflod, og ikke noe nedsatt allmentilstand. Jeg går på forebyggende Furadantin (50 mg) mot urinveisinfeksjon etter sex. Jeg lurer på hva dette kan være, og om det har noen sammenheng med medisineringen jeg går på. Man blir jo litt nervøs når man har ukjente magesmerter og blødninger midt på pillebrettet... Håper du kan hjelpe, for min fastlege har ingen timer før om tre uker... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/48229-bl%C3%B8dninger-og-magesmerter-utenom-mensen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Det er ikke mulig å stille diagnose på denne måte, men smerter så høyt oppe i magen tyder ikke på underlivslidelse. Få en lege til å se på deg. Ekstrablødning på p-pille er ikke uvanlig.. En sjelden gang kan smerter og blødning være tegn på infeksjon, og da er det viktig med snarlig undersøkelse. Da kan tre uker bli for lenge å vente. Ved underlivsbetennelse vil det i tillegg ofte være feber og utflod. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/48229-bl%C3%B8dninger-og-magesmerter-utenom-mensen/#findComment-185916 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.