Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har i dag fått beskjed fra min lege at bakterieprøve fra skjeden viser bakterien proteus. Det var visst en nokså resistent bakterie dette. Årsaken til at prøven ble tatt er en en begynnende utredning for barnløshet. Primærlegen min skulle undersøke dette nærmere, men jeg spør nå også deg. hvilke konsekvenser kan dette få? Kan det bli vanskelig å bli kvitt denne bakterien, hvilken skade kan den gjøre, kan den gjøre meg steril, er jeg smittsom, bør jeg ta spesielle forholdsregler m.h.t. min jobb i helsevesenet og hvordan kan den ha havnet der? Jeg har opp igjennom oppveksten spist en god del antibiotika, men har ikke hatt en kur nå på over fem år, om dette kan ha noe å si. Jeg har litt panikk for bakterier, særlig når ordet resistent settes i sammenheng med dem. Håper virkelig på et snarlig svar, da jeg er nokså på tuppa.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/48258-bakterien-proteus-i-skjeden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

I skjeden er det ulike bakterier i ulik mengde, de har stort sett ingen betydning. Det er ikke vanlig å dyrke i 'blinde' på bakterier som ikke har betydning. Jeg foreslår at du glemmer alt om dette funnet som jeg ikke tror har noen betydning.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...