Gå til innhold

Å bli gravid igjen etter senabort.

Anbefalte innlegg

Gjest Carola

For snart fire uker siden måtte vi avbryte svangerskapet i min 21. uke på grunn av en meget alvorlig hjertesykdom. Jeg fødte min sønn på vanlig måte, og kom meg raskt etter fødselen. Blødningene sluttet etter ca to uker.

Jeg har et sterkt ønske nå for å bli gravid igjen snart. Må jeg vente med å prøve til jeg har hatt minst en menstruasjon? Hvorfor?

Kan vi egentlig bare prøve med det samme?

Takknemlig for svar!

MVH Carola

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/48280-%C3%A5-bli-gravid-igjen-etter-senabort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Kunne ikke la være å svar på innlegget ditt. Jeg fødte en gutt i januar i år, i 30. uke. Han døde av en alvorlig hjertefeil.

Jeg tenker på hvordan du har det nå. For min del er dette det tøffeste jeg har vært igjennom.

Som deg ønsker jeg veldig gjerne å bli gravid igjen. Jeg fikk vite at vi burde vente til det hadde gått seks uker slik at livmoren har trukket seg helt tilbake.

Selv fikk jeg tilbake mensen 5 uker etter fødsel. Så du kan nok regne med at kroppen snart er klar for et nytt svangerskap.

Jeg ønsker oss begge lykke til, og håper vi får velskapte friske barn.

Åsa Prebensen, Jordmor

Jag förstår at du önskar att bli gravid igen, fortast möjligt. Det kan du om du tycker att du klara detta ur psykiskt perspektiv. Förr sa man att man skulle vänta 1 mens innan graviditet för att kroppen skulle återhämta sig. Det finns dock inga vetenskapliga undersökningar som visat att detta skulle stämma. De graviditeter som skjer direkt efter en abort av något slag, skall ha samma chans att utveckla sig normalt, som annars. Jag tycker att ni kan försöka bli gravida, så fort som ni själva önskar. Lycka till!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...