Gå til innhold

Det blir bunad til 17. mai!


Gjest snø

Anbefalte innlegg

Egentlig hadde jeg ikke tenkt å kjøpe barnebunad til Bella, men etter å ha innleggene i tråden til Solsikke om mørke i bunad, så tror jeg jammen jeg har en jobb å gjøre for å få folk til å forstå at det finnes nordmenn i andre kullører enn blåfrossen, lyserosa og solariumsbrun ;-) Kan da ikke ha noe av at det går mennesker rundt og synes at det er snålt med mørke mennesker i bunad!

Så får det heller være at jeg ikke er så veldig glad i bunader selv og synes at det er litt budeie over det (basert på hvordan jeg selv ser ut i nevnte drakt, selvfølgelig ;-D)

Sånn! Der fikk jeg jammen gitt uttrykk for en frustrasjon til gitt!

Beste hilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kle henne i akkurat det du har lyst til , du!

Jeg har bunad, og mange har kommentert at mine mørke farger bærer den tunge bunaden langt bedre enn disse lyse, gjennomsiktige pinglene... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her også - i alle fall til Lillegullet (også mor da, som har fra før)!!! Og ikke hvilken som helst bunad, nei, Kystdrakt sydd av Mormor! Hver gang vesla har prøvd under syinga, har hun sagt "Sin, sin, mamma?" (Fin, mamma!) Og gjett om hun er fin!!!

Hva det blir til med storebroren, vet jeg ikke helt, for låne - bunaden hans er sannsynligvis litt stor enda... Og jeg har, når sant skal sies, mest sans for jenter i bunad...særlig ettersom faren ikke er noe bunad - fan akkurat. Ellers er jeg helt enig med deg i at vi har en jobb og gjøre på denne fronten med å vise hvor flott det er med fargerikt fellesskap - også i bunad! Syns det er så flott å se alle bildene i AF og VB - bladet av konfirmanter i diverse bunader.

(Hvor har Solsikke sagt noe negativt om brune nordmenn i bunad, forresten? )

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kle henne i akkurat det du har lyst til , du!

Jeg har bunad, og mange har kommentert at mine mørke farger bærer den tunge bunaden langt bedre enn disse lyse, gjennomsiktige pinglene... ;)

Det minner meg om min egen mor, som etter å ha fått sitt første barnebarn (min sønn) syntes alle "norske" barn pluttselig var så gustne og dvaske! Du snakker om "rassisme" ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (ikke undertegnet)

Kle henne i akkurat det du har lyst til , du!

Jeg har bunad, og mange har kommentert at mine mørke farger bærer den tunge bunaden langt bedre enn disse lyse, gjennomsiktige pinglene... ;)

Hei Leenie!

Du skriver mange flotte innlegg, jeg er glad for dem.

Du må også lære på lik linje med andre at du kan ikke skrive og si hva du vil bare fordi du er fra Korea. Mitt barn er også derfra, og jeg liker ikke slike utsagn om det så kommer den ene eller den andre veien.

Tenk deg noen ganger litt om.

Jeg synes faktisk at alle barn er kjempe nydlige i bunad jeg (voksne barn også.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Leenie!

Du skriver mange flotte innlegg, jeg er glad for dem.

Du må også lære på lik linje med andre at du kan ikke skrive og si hva du vil bare fordi du er fra Korea. Mitt barn er også derfra, og jeg liker ikke slike utsagn om det så kommer den ene eller den andre veien.

Tenk deg noen ganger litt om.

Jeg synes faktisk at alle barn er kjempe nydlige i bunad jeg (voksne barn også.)

Hva i huleste skal det innlegget bety da? Hva er det nå jeg har sagt?

Du kan jo begynne å undertegne innleggen dine med "Hårsår" for eksempel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kle henne i akkurat det du har lyst til , du!

Jeg har bunad, og mange har kommentert at mine mørke farger bærer den tunge bunaden langt bedre enn disse lyse, gjennomsiktige pinglene... ;)

....og det må da vel være lov å komme med en helt uskyldig og godmodig ; ) spøk om "gjennomsiktige pingler"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....og det må da vel være lov å komme med en helt uskyldig og godmodig ; ) spøk om "gjennomsiktige pingler"?

Takk!!!

For det var jo selvfølgelig en spøk! Trodde det fremgikk ganske klart og tydelig!

Min beste og kjæreste venninne er en av de "gjennomsiktige pinglene". Vi spøker med det hele tiden!

Og hva er ting verdt, om vi ikke hvertfall kan se humoren i det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (ikke undertegnet)

Hva i huleste skal det innlegget bety da? Hva er det nå jeg har sagt?

Du kan jo begynne å undertegne innleggen dine med "Hårsår" for eksempel?

Jeg skjønte spøken, men det skulle vært andre veien, da blir man jo hudfletta på forumet her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønte spøken, men det skulle vært andre veien, da blir man jo hudfletta på forumet her.

Hvilken "andre vei"...?

Skjønner fremdeles ikke hva det er jeg har skrevet som er så galt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ChiengMai

Er det noen som syns det ser rart ut med mørke folk i bunad? Da har de ikke sett min sønn!! ;-)

Samme sier nå jeg! Selv om han ikke har en "ekte" bunad, så er han alldeles vidunderlig fin i den han har.

Hilsen en stolt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det minner meg om min egen mor, som etter å ha fått sitt første barnebarn (min sønn) syntes alle "norske" barn pluttselig var så gustne og dvaske! Du snakker om "rassisme" ;-)

Kjenner en mamma (blivende bestemor) som allerede har begynt å bli som du skriver. Og det allerede nå - enda ikke minimannen har ankommet landet en gang!

*ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min lille jente, født i Kina, er helt bedårende i sin bunad. Og jeg har aldri fått/hørt noen være negative til det - snarere får jeg høre hvor fin hun er i bunaden sin.

Og 17. mai går hun i bunad igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ChiengMai

Kjenner en mamma (blivende bestemor) som allerede har begynt å bli som du skriver. Og det allerede nå - enda ikke minimannen har ankommet landet en gang!

*ler*

Sikkert ikke uvanlig, det der. Min svigermor "mistet vettet" den dagen tildelingen kom, hun. Kanskje ikke så rart, hun var endelig, i en alder av 62 år blitt bestemor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tør ikke undertegne

Det minner meg om min egen mor, som etter å ha fått sitt første barnebarn (min sønn) syntes alle "norske" barn pluttselig var så gustne og dvaske! Du snakker om "rassisme" ;-)

Det gjelder ikke bare bestemødre. Da jeg var på helsestasjonen med min nydelige gyllenbrune baby syntes jeg rett og slett de andre babyene var stygge. Jeg måtte virkelig ta meg sammen for å være begeistret når jeg fortalte de andre mødrene hvor nyyyyydelige barn de hadde og dikkedikkedikke med de små. Jeg var virkelig forskrekket over meg selv. Hadde aldri trodd jeg skulle reagere sånn - også at utsseendet i det hele tatt skulle bety noe. Jeg synes fortsatt mitt barn er verdens vakreste (både utseende og væremåte), men det synes vel alle foreldre om sine barn. Nå ser jeg jo i tillegg at andre barn er både pene, søte og greie og det har ikke lenger noe med hudfarge å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjelder ikke bare bestemødre. Da jeg var på helsestasjonen med min nydelige gyllenbrune baby syntes jeg rett og slett de andre babyene var stygge. Jeg måtte virkelig ta meg sammen for å være begeistret når jeg fortalte de andre mødrene hvor nyyyyydelige barn de hadde og dikkedikkedikke med de små. Jeg var virkelig forskrekket over meg selv. Hadde aldri trodd jeg skulle reagere sånn - også at utsseendet i det hele tatt skulle bety noe. Jeg synes fortsatt mitt barn er verdens vakreste (både utseende og væremåte), men det synes vel alle foreldre om sine barn. Nå ser jeg jo i tillegg at andre barn er både pene, søte og greie og det har ikke lenger noe med hudfarge å gjøre.

He-he, kjenner meg igjen der ja. Greit å skylde på bestemora vet du :) Men jeg regner med at følelsene er slik fordi gutta er _mine_ , helt uavhengig av hudfarge og gener :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Så flott at du skal kjøpe bunad til barnet ditt da snø.

I min tråd om bunader sa jeg ikke annet enn at jeg synes det er rart med mørkhudede i bunad, akkurat på samme måte som jeg synes det er rart at nordmenn bruker slør og andre rare ting. Jeg mente ingenting negativt med mitt innlegg i det hele tatt. Men jeg synes fortsatt det er rart.

Og si at en ting er rart er vel ikke rasistisk eller er det det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....og det må da vel være lov å komme med en helt uskyldig og godmodig ; ) spøk om "gjennomsiktige pingler"?

Ja på samme måte som at jeg kan si at jeg synes det er rart med mørkhudede i norsk bunad. Jeg legger ingenting annet i det enn at det er rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!!!

For det var jo selvfølgelig en spøk! Trodde det fremgikk ganske klart og tydelig!

Min beste og kjæreste venninne er en av de "gjennomsiktige pinglene". Vi spøker med det hele tiden!

Og hva er ting verdt, om vi ikke hvertfall kan se humoren i det...

Hei Leenie,

Du skriver: "Min beste og kjæreste venninne er en av de "gjennomsiktige pinglene"."

Ny versjon av: "Noen av mine beste venner er svarte."? *lol*

*mobber*

;-)

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...