Gå til innhold

Antideppresiva svetting

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Gir alle økt svetting? Sliter med veldig mye svetting fra før og fikk høre efexor gir enormt mye svette, er dette noe alle opplever, finnes der eventuelt en annen medisin som ikke gir svette?

Anonymkode: 950f4...cf0

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg har aldri svettet mer av antidepressiva. Har ikke prøvd efexor, men 6 andre typer. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har svettet mer av 1 AD. Har prøvd mange.

Anonymkode: f7ff1...e8a

AnonymBruker
Skrevet

Leste ett sted at dette gjaldt høyere doser når noradrenalin faktoren slår inn. Så hvis man står på dosen som kun øker seratonin så er de ikke ett problem. Noen med erfaring?

Skrevet

Jeg svetter masse om natten av Zoloft og Brintellix, altså de øker serotonin.

Men har ikke merket svette på dagtid. Bare når jeg har angst, hehe. Så kanskje teorien din har noe for seg. 

Skrevet

Jeg tar Efexor og har ikke merket noen endring i svetting.

Annonse

AnonymBruker
Skrevet
  Everybody skrev (På 3.6.2024 den 17.25):

Jeg tar Efexor og har ikke merket noen endring i svetting.

Ekspander  

Hvilken dose tar du?

Skrevet
  AnonymBruker skrev (På 3.6.2024 den 17.39):

Hvilken dose tar du?

Ekspander  

225 mg

Skrevet
  AnonymBruker skrev (På 3.6.2024 den 12.54):

Gir alle økt svetting? Sliter med veldig mye svetting fra før og fikk høre efexor gir enormt mye svette, er dette noe alle opplever, finnes der eventuelt en annen medisin som ikke gir svette?

Ekspander  

Hadde veldig nattesvette, men ikke noe spes på dagen på Efexor. På Wellbutrin merker jeg ingenting.

Skrevet

Jeg fikk nattesvette av Efexor. Det var så ille at jeg jeg måtte skifte både på meg og senga i løpet av natta. Var også plaget av mareritt da jeg brukte Efexor.

AnonymBruker
Skrevet
  AnonymBruker skrev (På 3.6.2024 den 12.54):

Ekspander  

Jeg begynte å svette av Efexor, men det var etter oppstart på akkurat den at jeg fikk en bipolar-diagnose fordi jeg også ble veldig oppstemt. Det kan jo tenkes at det har hatt noe med svettinga å gjøre. 😂

Anonymkode: 02570...379

AnonymBruker
Skrevet
  AnonymBruker skrev (På 4.6.2024 den 15.57):

Jeg begynte å svette av Efexor, men det var etter oppstart på akkurat den at jeg fikk en bipolar-diagnose fordi jeg også ble veldig oppstemt. Det kan jo tenkes at det har hatt noe med svettinga å gjøre. 😂

Anonymkode: 02570...379

Ekspander  

Men du forsatte å bruke den?

AnonymBruker
Skrevet

Skal hente denne nå og begynne på den. Kjennner jeg er veldig redd fir bivirkninger. Så det stod at man kunne få høyere blodtrykk, står allerede på blodtrykksmedisiner så håper ikke dette er vanlig.  

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...