Gå til innhold

Det tordner så mye at jeg er redd

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
  Osten skrev (På 5.6.2024 den 18.24):

Jeg pleier å trekke ut kontakten til nett og tv, vaskemaskin og sånn. Det varer som oftest ikke så lenge da, og er ikke farlig for deg så lenge du er innendørs. (Stort sett)

Ekspander  

Må man trekke ut sånne kontakter i byer også ? Eller er det noe mer landsby greie hvor strømmen er i ledning over bakken til huset ?

Aldri trukket ut ledning selv (og gått bra så langt) men bor i by så strømkabelen er vel mest i bakken her da tror jeg

Anonymkode: 2b1fb...93a

Fortsetter under...

Skrevet
  UtakknemligDiva skrev (På 5.6.2024 den 22.02):

Vi har aldri lyn og torden her i landet. Selv om det er spådd så kommer det ikke mesteparten av tiden. Så dere pyser får det som dere vil 98% av tiden. 
Jeg ønsker vi kunne hatt så mye mer.

Ekspander  

Selvfølgelig har vi Lyn, og her kan du følge lynaktivitet i sanntid. I fjor kjørte jeg inn i et område med så masse lyn at vi stoppet bilen og ventet til det værste gikk over. I området vi var i ble det det målt over 400 lyn, små og store, samtidig på det meste. 

Skrevet
  AnonymBruker skrev (På 6.6.2024 den 14.57):

Må man trekke ut sånne kontakter i byer også ? Eller er det noe mer landsby greie hvor strømmen er i ledning over bakken til huset ?

Aldri trukket ut ledning selv (og gått bra så langt) men bor i by så strømkabelen er vel mest i bakken her da tror jeg

Anonymkode: 2b1fb...93a

Ekspander  

Lynet kan slå ned og følge ledningsnettet i boligen. Derfor er det lurt å trekke ut kontakten til tv og nett og andre ting som kan bli ødelagt. Og det gjelder i byer også, ikke bare på landet. 

Skrevet
  slabbedask skrev (På 6.6.2024 den 14.07):

I samme periode døde over 4000 i trafikken, for ikke å snakke om alle de som ble skadet. Er du redd for lyn bør du være livredd for å kjøre bil. 🤨

Ekspander  

Det å ha respekt for lynet er noe annet enn å være redd

Skrevet

Jeg har aldri vært særlig redd for tordenvær, tvert i mot synes jeg det er spennende. Har vært litt nervøs når jeg har blitt overrasket av tordenvær på sjøen, men innendørs regner jeg meg som utenfor fare. 

Skrevet
  Osten skrev (På 6.6.2024 den 15.54):

Lynet kan slå ned og følge ledningsnettet i boligen. Derfor er det lurt å trekke ut kontakten til tv og nett og andre ting som kan bli ødelagt. Og det gjelder i byer også, ikke bare på landet. 

Ekspander  

Er det ikke et overspenningsvern i sikringsboksen da?  Det skal det være i alle nyere hus og blokker.

Annonse

AnonymBruker
Skrevet
  Lillemus skrev (På 6.6.2024 den 13.57):

Er det lille trollemor som er ute igjen? Hvis du er så redd fordi det tordner så får du heller holde deg under dyna til tordenværet går over og ikke ringe nødetatene med tull, de har mer enn nok med de reelle meldingene de får.

Ekspander  

Nei nå misforstod du meg. Jeg hadde jo aldri ringt sykebilen eller brannbilen som ville vært mitt naturlige valg dersom det ikke var reelt. Sånt pleier jeg ikke drive med. Gjør du? 

Anonymkode: ebab2...625

AnonymBruker
Skrevet
  emilie321 skrev (På 6.6.2024 den 17.10):

Det å ha respekt for lynet er noe annet enn å være redd

Ekspander  

Hvorfor er du ute i båt i tordenvær? Det er å leke med livet altså. 

AnonymBruker
Skrevet
  slabbedask skrev (På 6.6.2024 den 14.07):

I samme periode døde over 4000 i trafikken, for ikke å snakke om alle de som ble skadet. Er du redd for lyn bør du være livredd for å kjøre bil. 🤨

Ekspander  

Det er også en risiko i å spise mat. Eller drikke en kopp kaffe, hvis du skal tenke på den måten. Torden er faktisk skummelt, for de som er redd for det fordi det er ikke en normal hendelse i hverdagen. Hvis du skal generalisere alt så er jo også angst diagnosen oppskrytt. 🙃

Skrevet
  AnonymBruker skrev (På 6.6.2024 den 17.35):

Nei nå misforstod du meg. Jeg hadde jo aldri ringt sykebilen eller brannbilen som ville vært mitt naturlige valg dersom det ikke var reelt. Sånt pleier jeg ikke drive med. Gjør du? 

Ekspander  

Selvfølgelig ikke. Da skjønner jeg ikke hvorfor du spør om du skal ringe brannbil eller sykebil fordi du er redd i tilfelle det skal bli brann bare pga et tordenvær. 

AnonymBruker
Skrevet
  Lillemus skrev (På 6.6.2024 den 17.40):

Selvfølgelig ikke. Da skjønner jeg ikke hvorfor du spør om du skal ringe brannbil eller sykebil fordi du er redd i tilfelle det skal bli brann bare pga et tordenvær. 

Ekspander  

Det var egentlig bare et utrykk over hvor redd jeg var. Ikke ta det så bokstavelig talt da.. jezzz

Skrevet
  AnonymBruker skrev (På 6.6.2024 den 17.36):

Hvorfor er du ute i båt i tordenvær? Det er å leke med livet altså. 

Ekspander  

Jeg har da ikke vært ute i båt i tordenvær. Hvor har du det fra?

AnonymBruker
Skrevet
  emilie321 skrev (På 6.6.2024 den 17.55):

Jeg har da ikke vært ute i båt i tordenvær. Hvor har du det fra?

Ekspander  

Du sa jo du var i båten når det tordner? Det leste jeg. 

Annonse

Skrevet
  AnonymBruker skrev (På 6.6.2024 den 17.57):

Ekspander  

Jeg har ikke skrevet det, da må du lese om igjen 

Skrevet
  AnonymBruker skrev (På 6.6.2024 den 17.57):

Ekspander  

Jeg skrev at jeg har blitt overrasket av tordenvær på sjøen. Det er ikke bestandig meldt på forhånd, og noen ganger er man jo lenge ute. Og det går jo for det meste bra. 

AnonymBruker
Skrevet
  Ekstra skrev (På 6.6.2024 den 18.19):

Jeg skrev at jeg har blitt overrasket av tordenvær på sjøen. Det er ikke bestandig meldt på forhånd, og noen ganger er man jo lenge ute. Og det går jo for det meste bra. 

Ekspander  

Ser du ikke på værmeldingen?

Skrevet
  AnonymBruker skrev (På 6.6.2024 den 18.52):

Ser du ikke på værmeldingen?

Ekspander  

Les hva jeg skrev. Tror ikke jeg gidder kommentere videre.

AnonymBruker
Skrevet
  Ekstra skrev (På 6.6.2024 den 19.30):

Les hva jeg skrev. Tror ikke jeg gidder kommentere videre.

Ekspander  

Det var triste nyheter. På en regnfull sommerdag..

Skrevet
  AnonymBruker skrev (På 6.6.2024 den 17.44):

Det var egentlig bare et utrykk over hvor redd jeg var. Ikke ta det så bokstavelig talt da.. jezzz

Ekspander  

🙄 jezzz...

AnonymBruker
Skrevet
  Lillemus skrev (På 7.6.2024 den 5.18):

🙄 jezzz...

Ekspander  

😁

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...