TaraBjørklie Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 Jeg er ei jente i 20 årene som har rundt 30 samleier i måneden. Har hatt fast seksualpartner i 2-3 år. Bruker Durex. Har aldri gått på p-piller eller lignende. Har en regelmessig menstruasjonsyklus. Etter menstruasjon er ofte skjedeveggen sår og øm. Og det gjør vondt å gjennomføre et samleie den 1. uka etter. Er dette normalt?? Håper det... Har også plager med at hårvekst irriterer kjønnsleppene, og barberer dem derfor ca. 2 ganger pr.måned. Har andre dette problemet også?? Bruker truseinnlegg daglig og har ellers god hygiene. Er aktiv danseinstruktør 5 dager i uka. Er redd for å få allergi mot kondomer. Men er ikke interessert i å bruke noen annen form for prevensjon. Hvordan kan jeg unngå å ha sår og øm skjede? I de siste månedene varer det gjerne i 2 uker etter menstruasjon. Det kjennes ut som knivstikk når penishodet rører ved de indre kjønnsleppene.... Og det er ikke lett å holde tilbake tårene. Skulle så gjerne ønske at jeg ikke hadde dette problemet. Vil du anbefale meg å gå til en gynekolog? Har normal utflod. Kan jeg ha en infeksjon uten at min partner blir smittet? Håper at du kan svare meg. På forhånd takk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/48316-s%C3%A5r-skjede/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 18. april 2002 Del Skrevet 18. april 2002 Hvis du har samleie hver dag må du vel konstant gå med smerter? Kan du forsøke med latexfri kondomer, om det er det du reagerer på, evt forsøke p-pille i en periode. Ellers lyder det til at det kunne være lurt med en sjekk av underlivet. Ofte kan det gjøres av allmennlegen som henviser til spesialist hvis det anses som nødvendig. Det er flere infeksjoner som ikke overføres til partner. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/48316-s%C3%A5r-skjede/#findComment-189229 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.