Gå til innhold

Krampe/smerte i øvre bryst/nedre hals

Anbefalte innlegg

Roar Sørli
Skrevet (endret)

Dette er et rart fenomen som jeg har hatt noen år:

Når jeg er ute og går eller jogger kan jeg plutselig oppleve noe som minner om krampe/trykk med mild smerteopplevelse i øvre del av bryst/nedre del av hals midt på. Det følger en opplevelse av panikk og jeg innbiller meg at det er en hjertestopp i noe millisekunder og adrenalin. Litt redsel, men ikke verre enn at når det er over så prøver jeg å analysere hva som skjer og det jeg har kommet fram til er følgende:

- Det skjer ved lav puls: sånn ca 60-70% og ved oppvarming/rask gange/lett jogging

- Det skjer aldri ved høy intensitet, styrketrening eller hvile

Jeg har vært utredet for hjerteproblemer i forbindelse med en periode med symptomer som lignet, og etter mange undersøkelser og med testutstyr på brystet over flere døgn ble det konstatert at hjertefunksjon var helt frisk, blodtrykk i skjønneste orden og alltid når jeg har vært til lege eller andre undersøkelser så tyder absolutt alt på at jeg har et sunt hjerte. Jeg og leger konkluderte at det var stress som hadde utløst panikkangst/angstanfall.

Derfor tenker jeg det kan enten være noe lignende, eller et fysisk fenomen, muskulært e.l. som utløses når jeg går fra stillesittende til bevegelse før jeg er blitt varm.

Noen ide?

Endret av Roar Sørli
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/483248-krampesmerte-i-%C3%B8vre-brystnedre-hals/
Del på andre sider

• Roar Sørli endret tittelen til Krampe/smerte i øvre bryst/nedre hals

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...