Gå til innhold

Jeg har så vondt i rumpa....

Anbefalte innlegg

Skal det være slik? Jeg har ofte så vondt i halebeinet at det nesten er umulig å sitte. Smerten brer seg utover i hele baken, men det kjennes ut som om den kommer fra halebeinet. Jeg har ikke slått meg eller noe sånt, det bare startet helt av seg selv. Jeg er forresten i uke 15.

Noe jeg kan gjøre for å slippe å sitte så vondt?

Lurer også på en liten ting til. Er det noe jeg kan gjøre når jeg er gravid og har fått urinveisinfeksjon? Jeg skal til legen om en uke, men jeg kjenner symptomene og lurer på hva jeg kan gjøre. Det hjelper ikke med C-vitaminer og appelsinjuice, det har jeg prøvd. Noe annet ufarlig jeg kan bruke?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/48357-jeg-har-s%C3%A5-vondt-i-rumpa/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du urinveisinfeksjon , og er gravid må du oppsøke legen nå , og ikke om en uke!!

Da kan du risikere at det går opp i nyrene!

Jeg snakker av erfaring....

Drikk vann, vann og atter vann for å skylle ut urinen.

Det hjelper ikke med sitrus drikke etc , hvis du ikke drikker nok!

Lykke til

Gjest Uglemor

Smertene i halebenet kan være bekkenløsning, men det må en lege eller fysioterapaut svare på. Da får du gode råd også. Prøv å legge merke til om det er ting du har gjort i forkant som kan utløse smertene. Det må du prøve å unngå! Du kan jo prøve å sitte på en pute eller badering for å avlaste halebenet. Jeg har hatt bekkenløsning i to svangerskap, og ble veldig mye bedre av bassengtrening. Ta det i hvertfall på alvor, du skal tross alt gå gravid 25 uker til!

Mvh

Åsa Prebensen, Jordmor

Jag tycker att du skal få detta undersökt av doktor eller fysioterapeut. Det kan vara bäckenlossning, men då gjör det ont mera i fogarna och inte i halebeinet.

Angående dina symtom som kan vara urinvägsinfektion(UVI), så tycker jag att du också skall få detta undersökt. (då får du kanske undersökt bägge samtidigt!) En UVI skall man inte gå med för länge utan behandling. jag tycker därför inte att du skall vänta 1 vecka på att få din urin undersökt. Drick mycket vatten, tills du har fått detta konstaterat. Lycka till!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...