Gjest diddo Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Hei! Er så grønn som det går ann å være. Mannen min produserer ikke sædceller, pga en sykdom. Nå vil vi gjerne ha barn, og har fått plass på Haugesund til samtale i mai. Legen min hadde ingen opplysninger om noe når d gjelder sæddonasjon i Norge. Jeg har følgende spørsmål: 1)Hvor lang tid går det fra samtale til evnt. befruktning?2)kan vi bestemme øyefarge, hårfarge,lengde,osv?3)pris?4)Kan vi få sæden bringet til gynekolog der vi bor, for inseminering?5)Er det fortgang i papirmølla når vi er gift?6)Hvor mange preperater må jeg gå på under prosessen?7)Blir det hyppigere tvillinger med denne metoden? Jeg tror det greier seg til å begynne med. Jeg har forresten ingen barn fra før, 33 år, og frisk som en fisk.Kan noen svare meg please? så jeg kan forberede meg hva det er jeg skal igjennom! Hadde vært fint å få kommentarer fra dere som har vært igjennom dette. Tuuuuusen takk!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/48399-s%C3%A6ddonor-i-norge/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke alene Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Dere er i samme situasjon som oss. Det tar ikke lang tid fra samtale til ins. For vår del tok det 1 syklus. (nå er det også mindre kø). Det koster i underkant av 2000 + medisiner. Medisineringen er mye enklere enn vanlig ivf. Jeg skal f.eks. gå 5 dager med Puregon i små doser + eggl.spøryte. All behandling må taes på det aktuelle sykehus. NB! Det er kun off. sykehus som får lov til dette i Norge, ingen private. Frakting av sæd, går nok ikke. Ultralyd av eggstokkene vil de helst også skal foregå ved sykehuset, da bedømming av størrelsen på folliklene ikke er så lett å bedømme av en uerfaren (?) gynekolog. Dere kan ikke bestemme det du ramset opp. Det du oppgir er: øyenfarge, hårfarge og høyde på dere begge. Vi har hatt to mislykkede forsøk. Og skal igang med nytt forsøk nå i april. Håper det går bra, denne gang. Det er viktig å huske på at sæd som har vært nedfrosset gjerne ikke er like effektiv som fersk sæd. Lykke til, da dere!! Og gi gjerne en liten lyd :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/48399-s%C3%A6ddonor-i-norge/#findComment-185794 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest diddo Skrevet 18. april 2002 Del Skrevet 18. april 2002 Dere er i samme situasjon som oss. Det tar ikke lang tid fra samtale til ins. For vår del tok det 1 syklus. (nå er det også mindre kø). Det koster i underkant av 2000 + medisiner. Medisineringen er mye enklere enn vanlig ivf. Jeg skal f.eks. gå 5 dager med Puregon i små doser + eggl.spøryte. All behandling må taes på det aktuelle sykehus. NB! Det er kun off. sykehus som får lov til dette i Norge, ingen private. Frakting av sæd, går nok ikke. Ultralyd av eggstokkene vil de helst også skal foregå ved sykehuset, da bedømming av størrelsen på folliklene ikke er så lett å bedømme av en uerfaren (?) gynekolog. Dere kan ikke bestemme det du ramset opp. Det du oppgir er: øyenfarge, hårfarge og høyde på dere begge. Vi har hatt to mislykkede forsøk. Og skal igang med nytt forsøk nå i april. Håper det går bra, denne gang. Det er viktig å huske på at sæd som har vært nedfrosset gjerne ikke er like effektiv som fersk sæd. Lykke til, da dere!! Og gi gjerne en liten lyd :-) Takk for godt svar. Alle gode ting er tre eller hur? Tenkte at det var ikke så lett å få til sånn med d samme. Forresten, den eggledersprøyta, er den vond? Ellers må vi bare prøve å ikke tenke for mye på hva som skal skje, men ta en dag av gangen. Håper at du kansje kan holde meg litt underrettet hvordan d går med deg? Så skal jeg også skrive etter samtalen i mai. Lykke til med deg!! :) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/48399-s%C3%A6ddonor-i-norge/#findComment-188141 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke alene Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 Takk for godt svar. Alle gode ting er tre eller hur? Tenkte at det var ikke så lett å få til sånn med d samme. Forresten, den eggledersprøyta, er den vond? Ellers må vi bare prøve å ikke tenke for mye på hva som skal skje, men ta en dag av gangen. Håper at du kansje kan holde meg litt underrettet hvordan d går med deg? Så skal jeg også skrive etter samtalen i mai. Lykke til med deg!! :) Eggledersrøyte??? Nei, eggløsningssprøyte!!! Et vanlig nålestikk subcutant i mageskinnet. Denne svir bare litt mer enn selve hormonsprøytene, men intet så snakke om. Håper vi "treffes" senere!! Klem og lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/48399-s%C3%A6ddonor-i-norge/#findComment-190267 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.