suppe Skrevet 21. september 2000 Del Skrevet 21. september 2000 Hei og takk for kjempebra forum. Jeg har siden midten av sommeren vært fryktelig plaget av kløe i øynene, de renner, det er hovent og rødt rundt øynene, samt at jeg får eksem diverse steder på kroppen, blandt annet hals, hender, albuer osv. Jeg har hatt litt eksem helt siden jeg var liten, men har blitt spesiellt ille nå. (jeg er en jente på 21 år, ellers frisk og sunn) Jeg dro til min allmenlege og fikk clarityn mot plagene, dette hjelp noe, selv om jeg fortsatt er rød rundt øynene, men er ikke så hoven lengre. Allergien opphørte noen uker, men plutselig en morgen våknet jeg igjen med hovne øyne, følte meg generellt sliten og slapp, samt kløe i halsen. Jeg dro til en hudlege som fortok noen allergi tester på meg, mot pollen, hund , katt, husstøv osv, men jeg reagerte ikke på disse. Er det noen som har noe forslag til hva det kan være? Jeg har selv tenkt på det kanskje kan være parfyme eller metall allergi ( merker eksem veldig godt når jeg ex. har på meg kjede rundt halsen) I tillegg klør jeg ofte i hodebunnen, virker som om eksemen er der og. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Noen som vet råd? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/4845-hva-er-jeg-allegisk-mot/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im Skrevet 21. september 2000 Del Skrevet 21. september 2000 Kjære suppe Du kan ha en allergi mot muggsopp, det er en typisk vår-sommer- og høstallergi. Men av og til kommer slike allergiplager uten at vi finner ut akkurat hva det er som utløser dem. Det kan ofte komme hvis du ellers er i litt dårlig form, er sliten eller nedfor eller rett og slett stresser for mye. Det høres kanskje kjedelig ut, men en litt rolig periode med god og regelmessig søvn og et sunt kosthold med regelmessige måltider kan faktisk hjelpe. Røyking er veldig uheldig, også for allergier. Det kan godt tenkes at du har en kontaktallergi mot metall (f.eks. nikkel), men det forklarer ikke alle plagene dine. Prøv å unngå uekte metaller direkte på huden. Noen personer er ømfindtlige mot lukter og damper som f.eks. parfyme; det er ikke egentlig allergi, men en overømfindtlighet. Ellers kan det være en ide og bruke Clarityn en periode videre siden det hjalp deg i starten. Hvis øyenplagene er uttalte og plagsomme burde du prøve en kort periode med noen allergi-øyedråper. Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/4845-hva-er-jeg-allegisk-mot/#findComment-27148 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.