Gå til innhold

Halveringstid og inntak av koffein.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg tar en veldig liten (nest minste) dose av cellegiften Metex  ( metothrexate), mot revmatisk sykdom. Det virker bra og jeg er kvitt mange smerter.

I administrering delen av felleskatalogen står det at store mengder kaffe o koffeinholdige drikker skal unngås.

Dette mente revmatismesykepleier at var noe tull og at det hadde hun aldri hørt om før. Det står heller ikke nevnt i omtalen for tablettvarianten av samme virkestoff. Jeg spurte også revmatolog om hvor mye koffein jeg kunne drikke. Ja hva er stort inntak sa hu spørrende og litt frustrert da det ikke stod hva som var stor mengde. Hun brukte en legedatabase og fant ikke noe konkret annet enn noen revmatologer som ikke hadde sett noen problemer med koffein i klinisk praksis.

Jeg tar 10 mg 1 gang i uka. De som får det mot kreft får 100 ganger det, altså 1009 mg.

Det jeg da lurer på er at Metex har en halveringstid på 7 timer og jeg tar det en gang i uka. Vil det da si at jeg kan drikke så mye koffein jeg vil når 5*halveringstiden har godt ut?

Anonymkode: 71c34...d33

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/484772-halveringstid-og-inntak-av-koffein/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...