Gå til innhold

CT og koloskopi.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Kashmir skrev (12 minutter siden):

Nei, jeg ville jo ikke det. Men det gikk jo bra da 🙂 

Ja godt det gikk bra da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
stjernestøv skrev (4 timer siden):

Har ikke fått resultatet enda. 

Du kan jo spør om å få ta CT. Jeg lurer på hva det er med meg og. har ikke lyst å ta koloskopi, CT gikk greit. 

Jeg har spurt han, men svaret ble at det beste var koloskopi for da kan de fjerne polypper og slikt om de finner det. Dessuten så var kontrastvæsken ved CT svært ubehagelig sa han. Jeg har sendt en ny melding for jeg ønsker å ta CT istedet for jeg vet jo ikke hvor problemet ligger. Det er ikke sikkert det ligger i tarmen. Har du hatt samme type problem?

Anonymkode: eccf2...cbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (4 timer siden):

Har ikke fått resultatet enda. 

Du kan jo spør om å få ta CT. Jeg lurer på hva det er med meg og. har ikke lyst å ta koloskopi, CT gikk greit. 

Jeg har fryktelig angst for å ta koloskopi som jeg etter planen skal ta rett i forkant av jul i år 😇

Anonymkode: eccf2...cbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (2 timer siden):

Legen din er jo helt på bærtur! CT er ikke vondt på noen måte, det eneste som var vondt var når pleieren ikke helt fikk til å sette inn venflonet i armen min. Når man får kontrastvæske i venflonet så får man en merkelig følelse i hender, føtter og kjønnsorgan (husker ikke om det var flere steder), det føles veldig rart, men vondt er det slettes ikke, mer komisk syntes jeg! Pleieren som utførte dette forklarte det godt i forkant og sa at selv om det kunne føles som om jeg holdt på å tisse på meg så var det ikke det som skjedde. :)

Jeg har ikke lyst å ta koloskopi🥲.  Tenker CT i første omgang burde være bedre med tanke på at jeg har ingen anelse om hvor problemet ligger. 😇

Anonymkode: eccf2...cbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har spurt han, men svaret ble at det beste var koloskopi for da kan de fjerne polypper og slikt om de finner det. Dessuten så var kontrastvæsken ved CT svært ubehagelig sa han. Jeg har sendt en ny melding for jeg ønsker å ta CT istedet for jeg vet jo ikke hvor problemet ligger. Det er ikke sikkert det ligger i tarmen. Har du hatt samme type problem?

Anonymkode: eccf2...cbc

jeg bare ba om CT for ferievikaren snakket om det så fikk jeg det, men han var veldig på koloskopi også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har fryktelig angst for å ta koloskopi som jeg etter planen skal ta rett i forkant av jul i år 😇

Anonymkode: eccf2...cbc

jeg og har veldig angst for det, har ikke lyst og vet ikke om jeg gjør det heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
stjernestøv skrev (1 time siden):

jeg og har veldig angst for det, har ikke lyst og vet ikke om jeg gjør det heller. 

Samme her. Jeg vet ikke om jeg kommer til å klare å gjøre det engang.  Jeg vil helst bare ta et CT. 

Anonymkode: eccf2...cbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (1 time siden):

jeg bare ba om CT for ferievikaren snakket om det så fikk jeg det, men han var veldig på koloskopi også. 

Jeg har altfor sterk angst for koloskopi.  Og ikke vet jeg om det er der problemet ligger. Det sies at de ser det meste med CT. Så jeg får mulig prøve å håpe på å få legen med på det. Jeg skrev melding til han om at jeg er usikker på om problemene egentlig kommer fra tarmen pga at det virker som om det følger syklusen min. Verst dager før menstruasjonen,  og blir bedre når menstruasjonen er over osv. 

Anonymkode: eccf2...cbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Samme her. Jeg vet ikke om jeg kommer til å klare å gjøre det engang.  Jeg vil helst bare ta et CT. 

Anonymkode: eccf2...cbc

Ja CT var ingenting å grue seg for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Jeg har altfor sterk angst for koloskopi.  Og ikke vet jeg om det er der problemet ligger. Det sies at de ser det meste med CT. Så jeg får mulig prøve å håpe på å få legen med på det. Jeg skrev melding til han om at jeg er usikker på om problemene egentlig kommer fra tarmen pga at det virker som om det følger syklusen min. Verst dager før menstruasjonen,  og blir bedre når menstruasjonen er over osv. 

Anonymkode: eccf2...cbc

Ok. Har du tatt celleprøve? Det gjorde jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (14 minutter siden):

Ok. Har du tatt celleprøve? Det gjorde jeg. 

Nei, det har jeg ikke gjort.  Jeg tar hver 5 år. Er to år til neste gang. Måtte du spørre om CT selv? 

Anonymkode: eccf2...cbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Nei, det har jeg ikke gjort.  Jeg tar hver 5 år. Er to år til neste gang. Måtte du spørre om CT selv? 

Anonymkode: eccf2...cbc

Det var ferievikaren som foreslo CT så jeg spurte legen etter det og fikk det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (36 minutter siden):

Det var ferievikaren som foreslo CT så jeg spurte legen etter det og fikk det. 

CT må jo være mye enklere å ta. Tror CT kan finne de viktigste ting. Jeg er redd for at det blir både koloskopi og haug med andre undersøkelser for å finne diagnose. Er jo litt på bærtur å lete med koloskopi om dette skyldes noe helt annet fra et annet område i magen. 

Anonymkode: eccf2...cbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
stjernestøv skrev (39 minutter siden):

Det var ferievikaren som foreslo CT så jeg spurte legen etter det og fikk det. 

Jeg håper på at jeg kan få CT istedet hvis det kan avdekke de viktigste tingene. 

Anonymkode: eccf2...cbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

CT må jo være mye enklere å ta. Tror CT kan finne de viktigste ting. Jeg er redd for at det blir både koloskopi og haug med andre undersøkelser for å finne diagnose. Er jo litt på bærtur å lete med koloskopi om dette skyldes noe helt annet fra et annet område i magen. 

Anonymkode: eccf2...cbc

Ja håper du får ta CT da. Det er mye enklere å ta CT ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (2 timer siden):

Ja håper du får ta CT da. Det er mye enklere å ta CT ja. 

Jeg har spurt legen min om det i melding. Måtte begynne på nytt igjen å utrede det gynologiske i saken. Kjipt. Legen tror at det er tarmen problemet kommer fra, men kan ikke utelukke at det kan komme fra gynekologisk tilstand. Måtte desverre fortelle legen om noe som er vanskelig å fortelle om for meg. Og det er at jeg tok et privat ivf forsøk innsett med eggdonasjon pga alder I utlandet noen måneder før plagene meldte seg. Ikke kjekt å fortelle om slikt. Er ikke akkurat stolt over at jeg gjorde det i en alder av 44. Er mange som er imot det. Vi lykkes ikke. Og jeg angrer senere for hele forsøket.  Men alle gjør merkelige ting iblant. 😊

Anonymkode: eccf2...cbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg har spurt legen min om det i melding. Måtte begynne på nytt igjen å utrede det gynologiske i saken. Kjipt. Legen tror at det er tarmen problemet kommer fra, men kan ikke utelukke at det kan komme fra gynekologisk tilstand. Måtte desverre fortelle legen om noe som er vanskelig å fortelle om for meg. Og det er at jeg tok et privat ivf forsøk innsett med eggdonasjon pga alder I utlandet noen måneder før plagene meldte seg. Ikke kjekt å fortelle om slikt. Er ikke akkurat stolt over at jeg gjorde det i en alder av 44. Er mange som er imot det. Vi lykkes ikke. Og jeg angrer senere for hele forsøket.  Men alle gjør merkelige ting iblant. 😊

Anonymkode: eccf2...cbc

Jeg og spurte på melding så ringte han meg. Så du skal til gynokolog? Det var jo bra du fortalte det da, ingen ting å skamme seg over det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (16 minutter siden):

Jeg og spurte på melding så ringte han meg. Så du skal til gynokolog? Det var jo bra du fortalte det da, ingen ting å skamme seg over det :) 

Takk 😊. Det er 3 år siden, og dette oppsto 9 måneder etter det. Men jeg ville ikke fortelle det til legen pga at jeg vet at folk har ulike synspunkter om emnet. Jeg måtte ta en ny celleprøve. Men han hadde ikke timer før om over en måned. Jeg spurte om å få ta CT istedet for koloskopi.  Jeg orker ikke tanken på den slangen opp hele veien i tarmene. Men må jeg så må jeg. Du er like nervøs for det samme virker det som. 

Anonymkode: eccf2...cbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Takk 😊. Det er 3 år siden, og dette oppsto 9 måneder etter det. Men jeg ville ikke fortelle det til legen pga at jeg vet at folk har ulike synspunkter om emnet. Jeg måtte ta en ny celleprøve. Men han hadde ikke timer før om over en måned. Jeg spurte om å få ta CT istedet for koloskopi.  Jeg orker ikke tanken på den slangen opp hele veien i tarmene. Men må jeg så må jeg. Du er like nervøs for det samme virker det som. 

Anonymkode: eccf2...cbc

Ok. Det må være lov :) Du må ta ny celleprøve ja, det er nå fort gjort, men lenge til time da. Ja jeg er nervøs for den slangen jeg også, er ikke sikkert jeg kommer til å gjøre det. Jeg og sa det holder med CT, nei han henviste meg til koloskopi uff. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (23 minutter siden):

Jeg og sa det holder med CT, nei han henviste meg til koloskopi uff. 

Overlat til legen å bestemme hvilke undersøkelser som er nødvendige, ettersom de vil ha deg (dere begge to) til begge undersøkelsene så er det jo for å sikre seg enda bedre at de kan finne ut hva som feiler dere. Jeg skjønner jo at det ikke er gøy, men hallo?! Det må da være mye bedre at de finner det om det er noe galt og gjør noe med det enn at det oppdages for sent!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...