Gå til innhold

CT og koloskopi.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Thebutterfly
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har ikke fått svar på siste avføringsprøver men regner med de er i orden hos meg fordi ellers hadde han nok sagt det. Men jeg fikk svar nå om dette med CT. Han mener at det er best at jeg tar koloskopi fordi han er ganske sikker på at dette kommer fra tarmen. Eneste som var galt på blodprøvene er at jeg har mangel på d vitaminer og b-folat. Noe jeg har hatt mye.  

Ja jeg har også svært stor angst. Legen sa at det er bare å ta beroligende så går alt bra. 

Anonymkode: eccf2...cbc

Det var meg som skrev. Veksler mellom anonym og bruker med uhell 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har ikke fått svar på siste avføringsprøver men regner med de er i orden hos meg fordi ellers hadde han nok sagt det. Men jeg fikk svar nå om dette med CT. Han mener at det er best at jeg tar koloskopi fordi han er ganske sikker på at dette kommer fra tarmen. Eneste som var galt på blodprøvene er at jeg har mangel på d vitaminer og b-folat. Noe jeg har hatt mye.  

Ja jeg har også svært stor angst. Legen sa at det er bare å ta beroligende så går alt bra. 

Anonymkode: eccf2...cbc

Ok. Da er det vel normalt ja. Ok han er sikker på det ja, da får du bare ta det da. 

Kan man ta noe beroligende hjemme før man går dit da? trodde man fikk det der? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
stjernestøv skrev (29 minutter siden):

Ok. Da er det vel normalt ja. Ok han er sikker på det ja, da får du bare ta det da. 

Kan man ta noe beroligende hjemme før man går dit da? trodde man fikk det der? 

Han skrev: at jeg trenger ikke å engste meg for koloskopien. Det var bare å ringe i forkant å spørre om å få beroligende eller be der og da om det..  Haha😅. Jeg er fortsatt like nervøs 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Thebutterfly skrev (5 minutter siden):

Han skrev: at jeg trenger ikke å engste meg for koloskopien. Det var bare å ringe i forkant å spørre om å få beroligende eller be der og da om det..  Haha😅. Jeg er fortsatt like nervøs 

Han skrev det ja, ikke lett å slutte å engste seg da. jeg kommer til å ringe dem når jeg har fått time. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
stjernestøv skrev (11 minutter siden):

Han skrev det ja, ikke lett å slutte å engste seg da. jeg kommer til å ringe dem når jeg har fått time. 

Haha ja. Han skrev at jeg bare trenger ikke å engste meg. Men lettere sagt enn gjort.. Vi får håpe at han har rett 😅

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Thebutterfly skrev (1 minutt siden):

Haha ja. Han skrev at jeg bare trenger ikke å engste meg. Men lettere sagt enn gjort.. Han hadde vel sagt det samme om jeg skulle tatt gastroskopi 😅

Uff ja. Legen min sa det kom til å gå bra når jeg skulle ta operasjon og det gikk jo bra, han var til og med innom og hilste på meg etter operasjonen. Var vel på sykehuset den dagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Thebutterfly
stjernestøv skrev (7 minutter siden):

Uff ja. Legen min sa det kom til å gå bra når jeg skulle ta operasjon og det gikk jo bra, han var til og med innom og hilste på meg etter operasjonen. Var vel på sykehuset den dagen. 

Ja, kanskje legen min har rett . Altså vi kan da bare slappe av. 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
stjernestøv skrev (7 minutter siden):

Uff ja. Legen min sa det kom til å gå bra når jeg skulle ta operasjon og det gikk jo bra, han var til og med innom og hilste på meg etter operasjonen. Var vel på sykehuset den dagen. 

 Får ikke mindre angst av slike videoer. Tenk at noen orker å filme forberedelsene. 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Thebutterfly skrev (8 minutter siden):

Ja, kanskje legen min har rett . Altså vi kan da bare slappe av. 

Ja håper jo legen har rett i at vi kan slappe av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
stjernestøv skrev (5 minutter siden):

Ja håper jo legen har rett i at vi kan slappe av. 

Jeg håper det. Jeg tror forberedelsene er vanskelige.  Tarmen må tømmes 😅.Jeg må på jobb i dagene i forkant. Og dagen etterpå. Jeg må også komme meg tur retur med buss til koloskopien og hjem igjen. Håper det fungerer sammen med alt. Jeg er bare nok bekymret for alt det. Leste om at man kunne drite på seg på vei til koloskopien og at man kunne prompe veldig etterpå. 😅

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly skrev (2 minutter siden):

Jeg håper det. Jeg tror forberedelsene er vanskelige.  Tarmen må tømmes. Jeg må på jobb i dagene i forkant. Og dagen etterpå. Jeg må også komme meg tur retur med buss til koloskopien og hjem igjen. Håper det fungerer sammen med alt. 

Ta drosje om det ikke er så langt at det blir grisedyrt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
Lillemus skrev (3 minutter siden):

Ta drosje om det ikke er så langt at det blir grisedyrt. :)

Haha. Jeg tror nok det er best. Samboer sa at han skulle nok på jobb i den tiden. Så her blir det å klare å komme seg dit uten at det blir pinlige situasjoner underveis haha😅. Det er jo egentlig et nesten verre problem enn selve koloskopien vil jeg tro 😅. Jeg må lese nøye om problemene som kan oppstå før og etter koloskopien. Hvis jeg blir neddopet så kan jo det hende at jeg går litt sløret i øynene ut derfra 😂

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Thebutterfly skrev (12 minutter siden):

 Får ikke mindre angst av slike videoer. Tenk at noen orker å filme forberedelsene. 

Uff gjør det og vondt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
Thebutterfly skrev (6 minutter siden):

Jeg håper det. Jeg tror forberedelsene er vanskelige.  Tarmen må tømmes 😅.Jeg må på jobb i dagene i forkant. Og dagen etterpå. Jeg må også komme meg tur retur med buss til koloskopien og hjem igjen. Håper det fungerer sammen med alt. Jeg er bare nok bekymret for alt det. Leste om at man kunne drite på seg på vei til koloskopien og at man kunne prompe veldig etterpå. 😅

Uff har ikke tenkt på å tømme meg som et problem, men det er jo det og ja 😮 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
stjernestøv skrev (3 minutter siden):

Uff gjør det og vondt? 

Det er noe drikke som vi må drikke som noen synes er sinnsykt kvalmende. Men jeg har også lest om de som liker den drikken 😅. Tror den skal smake sterk sitron. 

Jeg skal prøve å lese om alle forberedelser. Og hvordan det er i etterkant av koloskopien med tanke på beroligende og tarmene. 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Thebutterfly skrev (Akkurat nå):

Det er noe drikke som vi må drikke som noen synes er sinnsykt kvalmende. Men jeg har også lest om de som liker den drikken 😅. Tror den skal smake sterk sitron. 

Ja mannen min sa det smakte pyton, uff. Han har tatt koloskopi og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
stjernestøv skrev (4 minutter siden):

Uff har ikke tenkt på å tømme meg som et problem, men det er jo det og ja 😮 

Jeg har tenkt på det som et stort problem pga jobbvakter i forkant 😅. Og ikke minst pga at jeg må komme meg dit på egenhånd.  😇😅

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
stjernestøv skrev (4 minutter siden):

Ja mannen min sa det smakte pyton, uff. Han har tatt koloskopi og. 

Har han? Har du spurt om han fikk pressefornemmelser? 

Jeg må også svare legen. Men vanskelig. Jeg får bare si at : Ja da følger jeg det du sier, og tar koloskopi 😅. Huff

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Thebutterfly skrev (Akkurat nå):

Har han? Har du spurt om han fikk pressefornemmelser? Jeg er så redd for å oppleve det som en fødsel. 

Nei han fikk ikke det sier han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
stjernestøv skrev (10 minutter siden):

Nei han fikk ikke det sier han. 

Det er bra. Liker ikke tanken om å få noe kjørt opp i baken på en måte. 😅. Huff. Men godt å høre.  Og er det vondt når slangen svinger seg igjennom tarmene?  Hvordan kjennes det ? 

Jeg går på timen og forsøker, og hvis jeg ikke klarer det så gjør jeg ikke det. Da må de finne ny metode for å få sjekket tarmen.

Det er uansett forbausende kjempelang ventetid så legen kan ikke anse det som hastesak tiltross for at jeg har hatt det slik i snart 2,5 år. Har ikke time før i slutten av november.  Men alle prøver er fine så mulig derfor. Så jeg må bare håpe at det ikke er noe alvorlig med tanke på så langt bak jeg er i prioritering 😊

Jeg tipper at dette er uansett langt bedre enn gastroskopi.  Det er en trøst. 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...