Gå til innhold

Kan ect virke denne gangen?


Glitter

Anbefalte innlegg

@nachnoo

Jeg fikk ect for depresjon i 2017 uten ønsket effekt. 

Nå er det diskusjon om å gi meg ect igjen. Legene er usikker siden det ikke funket i 2017.

Jeg mener det er annerledes nå fordi i 2017 var jeg sterkt preget av borderline og også midt i et samlivsbrudd. Det kan jo ikke ect fikse på. 

Nå har jeg ikke borderline lenger og livet ellers er rolig. 

Har alvorlig depresjon ifølge legen. 

Antidepressiva funker ikke og økt dose Litium har ikke virket. 

Er det ikke verdt det å prøve ect igjen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Glitter skrev (3 minutter siden):

@nachnoo

Jeg fikk ect for depresjon i 2017 uten ønsket effekt. 

Nå er det diskusjon om å gi meg ect igjen. Legene er usikker siden det ikke funket i 2017.

Jeg mener det er annerledes nå fordi i 2017 var jeg sterkt preget av borderline og også midt i et samlivsbrudd. Det kan jo ikke ect fikse på. 

Nå har jeg ikke borderline lenger og livet ellers er rolig. 

Har alvorlig depresjon ifølge legen. 

Antidepressiva funker ikke og økt dose Litium har ikke virket. 

Er det ikke verdt det å prøve ect igjen? 

Vil du høre min erfaring med ect?

Anonymkode: e30bc...950

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vil du høre min erfaring med ect?

Anonymkode: e30bc...950

Ja kan høre det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (Akkurat nå):

Ja kan høre det

Har hatt to serier. En i fjor på 16 og en i år på 9 behandlinger. I år stoppet jeg behandlingene før oppnådd remisjon fordi jeg fikk så store problemer med hukommelsen/kognitive bivirkninger. Jeg har etter begge serier gått fra å være alvorlig deprimert til lett/moderat. Virkningen har dessverre vært kortvarig for meg (korte måneder). 

Anonymkode: e30bc...950

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har hatt to serier. En i fjor på 16 og en i år på 9 behandlinger. I år stoppet jeg behandlingene før oppnådd remisjon fordi jeg fikk så store problemer med hukommelsen/kognitive bivirkninger. Jeg har etter begge serier gått fra å være alvorlig deprimert til lett/moderat. Virkningen har dessverre vært kortvarig for meg (korte måneder). 

Anonymkode: e30bc...950

Okei. Takk for svar. Jeg er likevel nødt til å forsøke det for jeg er veldig bestemt på at dette er slutten for meg. Hvis ect kan snu det så er det verdt bivirkninger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (3 minutter siden):

Okei. Takk for svar. Jeg er likevel nødt til å forsøke det for jeg er veldig bestemt på at dette er slutten for meg. Hvis ect kan snu det så er det verdt bivirkninger. 

Jeg ville også forsøkt! Det var verdt bivirkningene for meg også. Selv om det var vanskelig å leve med dem og skulle fungere i et liv. Håper du får innvilget behandlingen!

Anonymkode: e30bc...950

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg ville også forsøkt! Det var verdt bivirkningene for meg også. Selv om det var vanskelig å leve med dem og skulle fungere i et liv. Håper du får innvilget behandlingen!

Anonymkode: e30bc...950

Takk. Håper jeg også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (1 time siden):

@nachnoo

Jeg fikk ect for depresjon i 2017 uten ønsket effekt. 

Nå er det diskusjon om å gi meg ect igjen. Legene er usikker siden det ikke funket i 2017.

Jeg mener det er annerledes nå fordi i 2017 var jeg sterkt preget av borderline og også midt i et samlivsbrudd. Det kan jo ikke ect fikse på. 

Nå har jeg ikke borderline lenger og livet ellers er rolig. 

Har alvorlig depresjon ifølge legen. 

Antidepressiva funker ikke og økt dose Litium har ikke virket. 

Er det ikke verdt det å prøve ect igjen? 

Jeg tviler sterkt på at det funker på det da din depresjon er vel i hovedsak skyldes ytre forhold som at du har mistet barna dine? Kanskje du heller burde fokusere på hva du kan gjøre for å endre disse forholdene som gjør deg deprimert? Tar du ect tipper jeg du er bedre i noen uker eller 2 måneder og så er det tilbake til akkurat det samme igjen. 

Anonymkode: 36f20...2fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg tviler sterkt på at det funker på det da din depresjon er vel i hovedsak skyldes ytre forhold som at du har mistet barna dine? Kanskje du heller burde fokusere på hva du kan gjøre for å endre disse forholdene som gjør deg deprimert? Tar du ect tipper jeg du er bedre i noen uker eller 2 måneder og så er det tilbake til akkurat det samme igjen. 

Anonymkode: 36f20...2fb

Nei er ikke derfor jeg er deprimert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (9 minutter siden):

Nei er ikke derfor jeg er deprimert.

Klarer du å gjøre noen tiltak for å hjelpe deg selv?

Anonymkode: e30bc...950

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Klarer du å gjøre noen tiltak for å hjelpe deg selv?

Anonymkode: e30bc...950

Sliter med det akkurat nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (2 minutter siden):

Sliter med det akkurat nå. 

Ja, det slet jeg også fryktelig med som alvorlig deprimert. Men tvang meg til å gå tur hver dag. Det var først etter ect at jeg nå klarer å gjøre mer for å lette på symptomene.

Anonymkode: e30bc...950

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Ja, det slet jeg også fryktelig med som alvorlig deprimert. Men tvang meg til å gå tur hver dag. Det var først etter ect at jeg nå klarer å gjøre mer for å lette på symptomene.

Anonymkode: e30bc...950

Så bra at det funket for deg. Å være så inaktiv som jeg er nå er ikke likt meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Glitter skrev (2 minutter siden):

Så bra at det funket for deg. Å være så inaktiv som jeg er nå er ikke likt meg. 

Jeg vet at det kjennes helt jævlig men kan du sette deg et mål for hver dag om en aktivitet du skal gjøre? Det starter der "dessverre".

Anonymkode: e30bc...950

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg vet at det kjennes helt jævlig men kan du sette deg et mål for hver dag om en aktivitet du skal gjøre? Det starter der "dessverre".

Anonymkode: e30bc...950

Drar på kjøretur med personalet hver dag.

Vanskelig med tur for jeg er så forstoppet pga en medisin og med en gang, eller 10 min etter jeg begynner å gå så må jeg på do. Har såvidt rukket toalettet flere ganger. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (Akkurat nå):

Drar på kjøretur med personalet hver dag.

Hva er grunnen til at dere kjører og ikke går? 

Anonymkode: 6b9a2...097

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (2 minutter siden):

Drar på kjøretur med personalet hver dag.

Vanskelig med tur for jeg er så forstoppet pga en medisin og med en gang, eller 10 min etter jeg begynner å gå så må jeg på do. Har såvidt rukket toalettet flere ganger. 

Skjønner at det blir utfordrende da, ja. Liker du noe formingsaktiviteter/pusling? Vet at det er fryktelig vanskelig å se meningen med det nå, men dog.

Anonymkode: e30bc...950

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Skjønner at det blir utfordrende da, ja. Liker du noe formingsaktiviteter/pusling? Vet at det er fryktelig vanskelig å se meningen med det nå, men dog.

Anonymkode: e30bc...950

Nei jeg liker egentlig ikke det. Liker perling, men det har de ikke her. 

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hva er grunnen til at dere kjører og ikke går? 

Anonymkode: 6b9a2...097

Fordi vi kjører på kjøretur også stopper vi innom butikk. Bilkjøring roer meg ned. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (Akkurat nå):

Nei jeg liker egentlig ikke det. Liker perling, men det har de ikke her. 

Fordi vi kjører på kjøretur også stopper vi innom butikk. Bilkjøring roer meg ned. 

Kan du kjøpe perler til uka? Biltur er fint. Det roer meg også.

Anonymkode: e30bc...950

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Kan du kjøpe perler til uka? Biltur er fint. Det roer meg også.

Anonymkode: e30bc...950

Kan ikke begynne å kjøpe en hel del perler og utstyr som er dyrt og som jeg har nok av hjemme. Har tre kofferter med 49 sorterte farger. Må heller vente til jeg evt kommer hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...