Gå til innhold

Vi følger med på handelen. Du kan bli tatt ut i stikkprøve


UtakknemligDiva

Anbefalte innlegg

UtakknemligDiva

Så dette på skjermen på selvbetjent kasse på Kiwi i dag. Hva slags idioti er dette?? Det er nærmest en trussel som møter meg der jo! Gratulerer til deg som fant på dette idiotiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

UtakknemligDiva skrev (1 minutt siden):

Så dette på skjermen på selvbetjent kasse på Kiwi i dag. Hva slags idioti er dette?? Det er nærmest en trussel som møter meg der jo! Gratulerer til deg som fant på dette idiotiet.

Det er noe du godtar ved å bruke ubetjente kasser, om du ikke godtar det må du handle i betjente kasser. Verre er det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Lillemus skrev (7 minutter siden):

Det er noe du godtar ved å bruke ubetjente kasser, om du ikke godtar det må du handle i betjente kasser. Verre er det ikke.

Det er den teite beskjeden jeg mener. «Vi følger med på handelen» liksom! Det er vel er selvfølge! Men enda en ting jeg vet bare er noe de skriver og ikke nødvendigvis gidder. Bare for at folk skal bli redde. Jeg føler meg mer som en mistenkt enn en kunde.

Har ikke vært sånn hele tiden. Jeg er også lei av å trykke «ok» 100 ganger før jeg får betale. Vi trenger ikke denne beskjeden I TILLEGG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Følger med på handelen" har jeg ikke sett, men forstår godt at de har stikkprøver. Det er mye svinn med slike selvbetjente kasser. Såpass mye at flere butikker har gått bort fra dem fordi de taper for mye penger.

Men det virker som om du har lett for bli irrasjonelt irritert over småting. Hvis du synes slike kasser blir for irriterende å bruke, så kan du gå i vanlig kasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
UtakknemligDiva skrev (30 minutter siden):

Jeg føler meg mer som en mistenkt enn en kunde.

Da har du et følelsesproblem. Har du tatt dette opp med fastlegen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
psykedeliker skrev (1 minutt siden):

Da har du et følelsesproblem. Har du tatt dette opp med fastlegen din?

Nei. Og nei. Er da voldsomt til sykeliggjøre og løp-til-legen mentalitet på folk. 
Er legen et magisk vesen som kan fikse oss? Man skulle tro det. 
Men skulle ikke disse kassene gjøre handelen raskere? Det er 100 ting man skal trykke OK på snart.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

UtakknemligDiva
Vhanja skrev (15 minutter siden):

"Følger med på handelen" har jeg ikke sett, men forstår godt at de har stikkprøver. Det er mye svinn med slike selvbetjente kasser. Såpass mye at flere butikker har gått bort fra dem fordi de taper for mye penger.

Men det virker som om du har lett for bli irrasjonelt irritert over småting. Hvis du synes slike kasser blir for irriterende å bruke, så kan du gå i vanlig kasse.

Det er nok nytt. Ja jeg blir sikkert litt lett irritert. Stikkprøvene er ikke problemet. Det var måten det var formulert på, i tillegg til at det blir enda en gang å trykke «ok» på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva skrev (17 minutter siden):

Det er nok nytt. Ja jeg blir sikkert litt lett irritert. Stikkprøvene er ikke problemet. Det var måten det var formulert på, i tillegg til at det blir enda en gang å trykke «ok» på.

Du overlever nok. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går ikke i selvbetjente kasser.

For meg er dette nok et idiotisk tiltak for å automatisere bort behovet for ufaglært arbeid og i prinsippet sende flere mennesker ut på trygd. Og nei, det gir seg ikke utslag i lavere priser. Det gir seg utslag i mer profitt for dagligvarebaronene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (11 minutter siden):

Jeg går ikke i selvbetjente kasser.

For meg er dette nok et idiotisk tiltak for å automatisere bort behovet for ufaglært arbeid og i prinsippet sende flere mennesker ut på trygd. Og nei, det gir seg ikke utslag i lavere priser. Det gir seg utslag i mer profitt for dagligvarebaronene.

Det kan faktisk være at det fører til økte priser, for at de skal tjene inn svinnet disse kassene fører til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
ISW skrev (12 minutter siden):

Jeg går ikke i selvbetjente kasser.

For meg er dette nok et idiotisk tiltak for å automatisere bort behovet for ufaglært arbeid og i prinsippet sende flere mennesker ut på trygd. Og nei, det gir seg ikke utslag i lavere priser. Det gir seg utslag i mer profitt for dagligvarebaronene.

Ja enig. 

De kunne f. Eks hatt de uten utdannelse på sykehjem, redd opp senger, sosialisert med de eldre. Dette trenger man ikke utdannelse til. 

Anonymkode: 65225...11d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hattifnattus
ISW skrev (1 time siden):

Jeg går ikke i selvbetjente kasser.

For meg er dette nok et idiotisk tiltak for å automatisere bort behovet for ufaglært arbeid og i prinsippet sende flere mennesker ut på trygd. Og nei, det gir seg ikke utslag i lavere priser. Det gir seg utslag i mer profitt for dagligvarebaronene.

Jeg må innrømme at dette har jeg faktisk ikke tenkt på.

Jeg trodde kanskje at det var like mange på jobb men at de heller gjorde andre oppgaver (har jobba i butikk selv så vet hvor utrolig mye annet enn kassaarbeid det er å ta fatt i) ute i butikken , på lageret eller ved å assistere de som trenger det.

Å slutte helt med å bruke de kassene gjør jeg nok ikke, for jeg opplever støtt og stadig at ting blir slått inn feil  eller dobbelt og jeg betaler mer enn jeg skal i vanlige kasser, så må det klages på og rettes opp i (og køen bak vokser samtidig med sosialangsten) og da er det lettere å scanne selv slik at alt blir riktig med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
UtakknemligDiva skrev (9 timer siden):

Er da voldsomt til sykeliggjøre og løp-til-legen mentalitet på folk.

Det er i så fall noe du legger opp til selv med projiseringene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg elsker slike kasser :) Er effektivisering, ansatte brukes på andre måter enn å bare sitte i kassa, helt topp.

Anonymkode: 8f24f...da0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg elsker slike kasser :) Er effektivisering, ansatte brukes på andre måter enn å bare sitte i kassa, helt topp.

Anonymkode: 8f24f...da0

Enig, men de som liker å stå i kø må bare fortsette med det. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Den rema butikken jeg jobbet på var det dårlig med overvåking av handlende gitt. For de med uærlige hensikter var det nesten fritt frem. Ett liten skjerm inne på kontoret der ingen var før man skulle låse inn kassa og notere omsetningen i kassen man stod i.

Ble ikke tatt en eneste tyv det halvåret jeg jobbet der.

 

Butikkene vil at du skal tro de følger med. 

Anonymkode: 96e3a...cb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva skrev (På 9.9.2024 den 8.23):

Så dette på skjermen på selvbetjent kasse på Kiwi i dag. Hva slags idioti er dette?? Det er nærmest en trussel som møter meg der jo! Gratulerer til deg som fant på dette idiotiet.

Trodde stikkprøver kom tilfeldig og at de ikke følger med på handelen. Men hvis de overvåker er det jo litt ubehagelig å tenke på. Ikke vi kundene som har krevd dette. synes det er synd det blir mindre jobber på butikkene fordi vi nå er kassafolk selv. Ikke alltid det er finnes vanlige kasser med personell heller. 

Anonymkode: e1e8d...90a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Trodde stikkprøver kom tilfeldig og at de ikke følger med på handelen. Men hvis de overvåker er det jo litt ubehagelig å tenke på. Anonymkode: e1e8d...90a

Sist jeg var på Meny stod det en fyr med armene i kors og regelrett overvåket alle selvbetjeningskassene. 

Anonymkode: 97be5...e5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Sist jeg var på Meny stod det en fyr med armene i kors og regelrett overvåket alle selvbetjeningskassene. 

Anonymkode: 97be5...e5c

Ja de pleier å overvåke på Meny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (15 minutter siden):

Ja de pleier å overvåke på Meny.

Meny har priser som er dobbelt så dyre som rema og kiwi så det er klart de må passe ekstra på sine dyrebare melk og bananer. 

Anonymkode: 65225...11d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...